Gå til innhold

dere som hadde stort symfysemål (store unger) ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

til dere som hadde symfysemål som lå i ytterste del av "normalen", fødte dere før? gikk dere over termin? fikk dere store unger?



Anonymous poster hash: c7b35...122
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopper inn her fra 2 tri. Forrige svangerskap lå jeg høyere enn normalen, men ungen var helt normal i størrelse. Ble født 10 dager på overtid og var 3790 i vekt. Stort symfysemål betyr ikke nødvendigvis stor baby. Du kan ha mye fostervann eller stor morkake så slapp helt av du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget helt øverst på det grønne feltet alle 3 gangene jeg har vært gravid. Babyene har vært 3260gr 49cm, 2900gr 47cm, og 3380gr 49cm... Så under gjennomsnittet alle sammen. Så stort sf mål betyr ikke at du får stor baby 😉

 

Anonymous poster hash: a9958...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten 3-4 dager før termin med alle 😊

 

Anonymous poster hash: a9958...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3040g og 50 cm første barn og andre var 3250 og 48 cm:)

 

Anonymous poster hash: 6a559...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger godt over normalområdet nå. I uke 39 med første var jeg utfor hele skjemaet. Da var det stort barn (4400g og 52cm) samt mye fostervann. Hun hadde heller ikke festet seg da hun ikke kom seg ned grunnet mye vann. Hun ble født 8 dager over termin. Denne gangen følger jeg samme kurve som med første, og satser på at jeg ikke går over termindato :) 



Anonymous poster hash: 02d15...c03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var rett over 4,5 kg da han kom 14 dager over UL-termin, yngste var rett over 4 kg da hun kom på termin. Har fått beskjed om at jenta i magen blir minst like stor (har vekstestimering pga høy bmi), og gruer meg ikke et spøtt til fødselen :) begge de andre fødslene har gått som en drøm, 4 små sting første gang og ingen andre gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget helt øverst på det grønne feltet alle 3 gangene jeg har vært gravid. Babyene har vært 3260gr 49cm, 2900gr 47cm, og 3380gr 49cm... Så under gjennomsnittet alle sammen. Så stort sf mål betyr ikke at du får stor baby Anonymous poster hash: a9958...e9f

Jeg også. En på 3,5kg og en på 3,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger godt over normalen på symfysemål, men jordmor sa at det hadde ingen sammenheng med hvor stor babyen var. Jeg er ganske lav, så magen kan bli større av den grunn. Har vært på UL for vekst kontroll å da var babyen bare 8 % større enn det den normalt skulle være. Å det er jo ikke noe å si på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger midt på gjennomsnittet med sf målene mine, så er spent på om den lille blir 3500g og 50cm om 5 uker.

 

Svigermor lå helt på streken gjennom hele svangerskapet, ut kom en veldig stor jente på 4700g og 52cm...

 

Anonymous poster hash: 63b09...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger midt på gjennomsnittet med sf målene mine, så er spent på om den lille blir 3500g og 50cm om 5 uker.

Svigermor lå helt på streken gjennom hele svangerskapet, ut kom en veldig stor jente på 4700g og 52cm...Anonymous poster hash: 63b09...578

Skal sies at det var hennes tredje svangerskap.

 

Anonymous poster hash: 63b09...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestore mager med alle tre, høyt sf-mål (øverst og utenfor det grønne feltet). Var på vekstestimering med de to siste. Mye fostervann alle gangene. De er født hhv 13, 7 og 3 dager over termin, og var 4,5 kg, 4,2 og 4 kg.

 

Anonymous poster hash: 069bd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg venter baby nr 4. Ligger langt under streken på skjemaet,MEN mine babyer er mellom 4-4,5 kg når de er født til termin. Denne er også estimert en god del større. Så selv om magen er liten og man ligger under gjennomsnittet,betyr ikke det at babyen er liten. Akkurat som høyt SF-mål ikke alltid betyr at babyen er stor. Mange har mye fostervann også.

 

Anonymous poster hash: 81b13...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...