Gå til innhold

Migrene og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist kontroll, for ca 2 uker siden gikk jeg opp 1 kg på en uke, hadde 1+ protein, og bt/p 110/70. Den siste uken har jeg hatt nesten konstant synsflimring, pannehodepine, kvalme, svimmelhet, ekstremt trøtt og sliten, liten matlyst,mveldig tørste og hyppig på wc og det kommer ofte lite urin av gangen. Jeg ringte føden og de sier jeg har migrene. Men noen som har hatt så langtrukken migrene i graviditeten?

Denne hodepinen er langt ifra migrenevond, ikke på samme nivå i smerte som jeg har tilvanlig ved migreneanfall, jeg pleier å ha smerte på ene halve siden av hodet, det har jeg ikke nå, nå har jeg det kun i pannen. Og hodepinen er såpass mild at den blir godt nok smertelindret av 1 g paracet, hodepinen blir ikke helt borte, men nesten. Og synsflimringen kommer til vanlig ved migrene, hos meg, før hodepinen, og varer kun ca 1-5 minutter før synsflimringenkommer forsvinner, nå er den der nesten konstant. Vært der i ca en uke nå. Migreneanfallene jeg har varer 2-3 dager. Jordmor vet om dette Men hun sier dette er migrene, og at jeg derfor ikke trenger noe kontroll. ok, kanskje migrene oppleves ulikt i svangerskap enn ellers. Men har noen her opplevd dette? Kommer det til å vare ut svangerskapet?

Skal forresten til kontroll hos lege neste uke.

Er 34 uker på vei nå.

Anonymous poster hash: 44c65...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal forresten til lege neste uke siden sf målet har flatet ut, og ultralyd viser at baby har lav vekt/er tynn.

Har også tidligere hatt dødfødsel Pga infeksjon som startet i livmorhalsen. Dette har jeg også hatt i dette svangerskapet, men de oppdaget det så tidlig at det ikke spredte seg til livmor og blod, så antibiotika tok knekken på infeksjonen før det fikk fatale følger :) så,legen jeg skal til er veldig dyktig. Jordmor sier det er altfor tidlig å si nå at baby er tynn så hun syns det er rart st gynekologen sier dette.

Skrevet

I ene svangerskapet mitt hadde jeg migrene 7 dager i strekk😞 den var ikke like kraftig som til vanlig. Men jeg forstod at det var migrene. Værste uken i mitt liv😢 jeg var også hos legen bare for å sjekke. Fikk da beskjed om å bruke nesespray 😳

Skrevet

I ene svangerskapet mitt hadde jeg migrene 7 dager i strekk den var ikke like kraftig som til vanlig. Men jeg forstod at det var migrene. Værste uken i mitt liv jeg var også hos legen bare for å sjekke. Fikk da beskjed om å bruke nesespray

Vanlig nesespray?

Anonymous poster hash: 19435...38e

Skrevet

Hjalp nesespray? 2 dager før dette anfallet her hadde jeg et vanlig migreneanfall. Jeg har hatt det ca en gang PR Mnd gjennom hele svangerskapet, men de har vært som før. Men nå er det så annerledes. Jaja, får håpe dette gir seg snart da. Lei av svimmelhet, kvalme, pannehodepine, slapphet, trøtthet og synsforstyrrelser :)

Skrevet

Drikker du nok vann (minst 3 liter mtp økt blodvolum), unngår all skjermbruk og anstrengelse av øyne? Tar du jerntilskudd?

Jeg hadde migrene/hodepine i HELE første svangerskap, tok mye Paralgin Forte, og lå med ispose på panna store deler av tiden. Eneste gangene jeg følte bedring var når jeg drakk overdrevent mye vann og ikke anstrengte øynene.

Skrevet

Drikker kanskje 3-4 liter hver dag. Det er for mye jeg vet, men tro meg, jeg begrenser meg. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg vel drukket 5-6 liter. Er konstant tørst. Jeg er tilvanlig lyssky ved migreneanfall, det er jeg ikke nå, så under dette anfallet så har jeg faktisk ikke unngått skjermer. Dette er et så rart anfall som jeg aldri har vært borti før.

Skrevet

Hvis du er veldig tørst ville jeg bedt legen om en glukosebelastning. Og måle blodtrykk selvsagt.

Anonymous poster hash: 72015...6fd

Skrevet

Jeg ville bedt om å få ta en urinprøve og blodtrykk for å sjekke etter svangerskapsforgiftning, jeg hadde det de trodde var mild svangerskapsforgiftning, men det ble fort verre. Når jeg hadde 1 protein og rundt samme blodtrykket som deg ble jeg sendt på føden for sjekk, og fikk beskjed om at ved en hver hodepine skulle jeg inn for ny sjekk. Jeg var litt lengre på vei enn deg da. Ble satt igang et par dager etterpå, da både protein i urinen og blodtrykket hadde steget, men det var ikke veldig mye over grensen, allikevel var barnet lite.

Skrevet

Ja, huff da. Barnet mitt er også lite i følge lege/gynekolog og hun tar det seriøst, men jordmor på føden sa at det var altfor tidlig å si, og st det er unødvendig med en kontroll av noe som helst nå basert på disse symptomene her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...