Gå til innhold

Dilemma.. ang mann..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei oppegående dame på 34. Men jeg er småtjukk, er døv på ene øret og har vel sånn gjennomsnittlig utseende..

Ble skilt for 3 år siden pga utroskap fra eksen.. var også en del psykisk vold med i bildet og han trykte meg langt ned.. har null selvtillit igjen..

Greia er.. jeg er ikke så sosial av meg pga hørselen.. går glipp av mye i sosiale settinger med flere enn 2-3 stk.. liker helst ikke å gå på byen, og klarer egentlig ikke å se for meg at noen kan ville ha meg..

Men jeg har truffet en mann på nett.. møtt han noen ganger og han er forsåvidt hyggelig og grei og ganske pen.. han er interessert i meg virker det som..

Men.. vi er liksom ikke på samme nivå føler jeg.. stygt å si det, men føler han ikke er så veldig smart.. vi har ikke samme humor og han er veldig glad i å drikke, noe jeg ikke er..

Jeg føler jo egentlig at jeg bare burde være glad for at noen faktisk fatter interesse for meg, og at jeg neppe får noe særlig mye bedre enn dette..

Så... burde jeg bare være glad til, og ta det beste jeg kan få? Eller skal jeg la ham gå for å vente på en eller annen som kanskje ikke en gang dukker opp? 🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller vært alene enn å ta til takke med noen.

Du må finne ut hva du vil.

Anonymous poster hash: 4cb42...548
Skrevet

Hvorfor skal du ta deg til takke med en du egentlig ikke ser på som et kjæresteemne bare fordi du er døv på ene øret? Jeg var døv på ene øret i nesten 30 år og er nå døv. Forstår godt utfordringene med det sosiale. Men du har venner? Eventuelt hobby hvor du møter andre? Plutselig en dag står den perfekte partneren foran deg :-)

Anonymous poster hash: cc891...88c

Skrevet

Jeg tror jeg hadde styrt unna hvis du tenker å ta ham kun fordi du tror du ikke kan få bedre.

Kanskje du heller burde fått litt hjelp for selvtilliten din?

Skrevet

Styr unna ham, du. Du virker ikke forelsket i det hele tatt, og de tingene du nevner kan bli problematiske på sikt (ulik drikkekultur, ønsker om å gå mye ut på byen osv.).

Om du tar "første og beste" uten at du føler det er virkelig god match, en mann som gjør deg lykkelig, da risikerer du bare å havne i samme forhold som du hadde med eksen, eller et forhold som er dårlig på andre måter.

Jobb med deg selv, få opp selvtilliten din. Om du ikke trener, begynn å trene, det øker ofte tilfredshet med egen kropp. Om du ikke går ned i vekt blir du i hvert fall sterkere og får en bedre holdning. Og det å ikke kunne ha for mange folk rundt, det er mange som heller ønsker å ha sosiale møter med få, gode venner uten å måtte ha fester med mange alltid.

Gjør tanken på denne mannen deg ordentlig lykkelig? Gjør tanken på å våkne sammen med ham i mange år fremover deg glad? Hvis ja, gi ham en sjanse. Hvis nei, gå videre.

Siden du opplevde mye ugreit i ditt forrige forhold som har gått utover selvtilliten din er det kanskje lurt å få litt hjelp til å bearbeide den nedpsykingen du ble utsatt for.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 538af...44f
Skrevet

Velg ham bort. At du er døv på det ene øret betyr ingenting. Det vises ikke, og det skal ikke hemme deg så mye. Mannen min er også døv på det ene øret og det hemmer ham ikke mere enn at han snur litt på hodet og eventuelt bare gir beskjed til de rundt ham om at han er døvhørt på den ene sida( hans ord:)) om han hører dårlig. Flott fyr, høyt utdannet og god jobb. Attraktiv. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 06952...253

Skrevet

Jeg ville heller vært alene enn sammen med en mann jeg ikke syns så mye om.

Skrevet

Nei! La ham gå og vent på den "rette"...

Anonymous poster hash: 68e77...cd4

Skrevet

Fortsett å lete du. En dag møter du en som får det til å krible i magen. En som du ikke føler du må ta til takke med. Du har nok mye mer å by på enn du selv tror. Det finnes noen som elsker det du ikke liker ved deg selv ;)

Anonymous poster hash: 74ada...213

Skrevet

Heller alene enn å ta til takke med noen! Selvsagt kan du finne noen bedre enn det! I tillegg sier du at han drikker mer enn du syns er greit, og bare der har dere mange fremtidige krangler og sorger..

Om jeg var deg, så ville jeg snakket med noen om selvtilliten og selvfølelsen! Jobb med deg selv, slik at du ikke trenger å ta til takke med noen som du ikke vil ha. Du er mer verdt enn som så, du må bare få opp øyene og se det selv!

Når det gjelder det døve øret, får du noe hjelp? Har du for eksempel høreapparat? Hva med å ta kontakt med hørselforbundet? Mulig de har treff der du kan treffe andre med samme utfordringer. Vet ikke hva det heter, men tenker noe ala Norsk blindeforbund, bare at det er hørsel.

Anonymous poster hash: 616c2...9f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...