Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Alva <3 Hva syns dere? Anonymous poster hash: 0b9c3...096
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Veldig fint 🌸 Anonymous poster hash: 806d5...e45
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Kjempefint navn, er på min topp 5 liste Hvordan skal du uttale det? Anonymous poster hash: a1860...904
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 Kjempefint navn, er på min topp 5 liste Hvordan skal du uttale det? Anonymous poster hash: a1860...904 ? Man må da virkelig stå på for å uttale på noe annet enn en måte? Anonymous poster hash: 84ef6...b28
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Helt ok. Personlig liker jeg Ylva bedre Anonymous poster hash: 46006...1f6
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #7 Skrevet 1. juni 2016 Alva er nydelig! Kjempefint! (men risikabelt å legge ut tråd her hvis du har bestemt deg) Har aldri tenkt at man uttaler det på annen måte enn som "elva", "Anna", "sola" osv., men når jeg tenker meg om kan jo noen si det som "Anne", "Nora" osv. Anonymous poster hash: 22514...5da
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 Det heter ei av døtrene mine. Anonymous poster hash: 5c394...775
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 Alva er nydelig! Kjempefint! (men risikabelt å legge ut tråd her hvis du har bestemt deg) Har aldri tenkt at man uttaler det på annen måte enn som "elva", "Anna", "sola" osv., men når jeg tenker meg om kan jo noen si det som "Anne", "Nora" osv. Anonymous poster hash: 22514...5da Men har du ulikt trykk på Anna og Anne? Jeg uttaler alle de navnene du nevner på med akkurat samme trykk. Anonymous poster hash: f0c17...ece
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 Liker ikke. Anonymous poster hash: 35805...6e5
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 Litt vanskelig å forklare jeg kjenner 2 Alva Ene sier "Alv+a" litt mer flytende, hun andre sier mer "Al+va" Anonymous poster hash: a1860...904
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 Litt vanskelig å forklare jeg kjenner 2 Alva Ene sier "Alv+a" litt mer flytende, hun andre sier mer "Al+va" Anonymous poster hash: a1860...904 Jeg har aldri hørt noen uttale det "All-va", hvis det er det du mener? Kun "Aaalva". Anonymous poster hash: 009b8...bfa
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 Men har du ulikt trykk på Anna og Anne? Jeg uttaler alle de navnene du nevner på med akkurat samme trykk. Anonymous poster hash: f0c17...ece Seriøst? Helt likt? Prøvd å si det høyt? Er så vanskelig å forklare. Anne: Trykk på begge, som i "å vanne" Anna: mest trykk på -na, som i "den anda" I Anne sier jeg de to stavelsene ganske likt, mens i Anna går jeg opp litt i siste stavelsen. "Ei anna ei" og "den anda", sier du det med helt likt tonefall? Sier du "sola" og "å sole" likt? Hva med Sola flyplass og sola på himmelen? Sier du de likt? Jeg sier flyplassen som Anne og stjernen som Anna. Anonymous poster hash: 22514...5da
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #17 Skrevet 1. juni 2016 Seriøst? Helt likt? Prøvd å si det høyt? Er så vanskelig å forklare. Anne: Trykk på begge, som i "å vanne" Anna: mest trykk på -na, som i "den anda" I Anne sier jeg de to stavelsene ganske likt, mens i Anna går jeg opp litt i siste stavelsen. "Ei anna ei" og "den anda", sier du det med helt likt tonefall? Sier du "sola" og "å sole" likt? Hva med Sola flyplass og sola på himmelen? Sier du de likt? Jeg sier flyplassen som Anne og stjernen som Anna. Anonymous poster hash: 22514...5da Det er nok forskjellig fra dialekt til dialekt. Jeg uttaler også Anne og Anna likt. Kjenner folk med begge navnene. Anonymous poster hash: fb6c3...c46
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #18 Skrevet 1. juni 2016 Jeg har aldri hørt noen uttale det "All-va", hvis det er det du mener? Kun "Aaalva". Anonymous poster hash: 009b8...bfa Her jeg bor sier vi All-va Anonymous poster hash: 37719...f13
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #19 Skrevet 1. juni 2016 Her jeg bor sier vi All-va Anonymous poster hash: 37719...f13 Her også. Som Alma, men mulig Alma også blir uttalt annerledes i andre landsdeler? Anonymous poster hash: fb6c3...c46
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #20 Skrevet 2. juni 2016 Her jeg bor sier vi All-va Anonymous poster hash: 37719...f13 Oj! Det trodde jeg ikke var mulig. Sier dere "Synn-øve", også, i stedet for "Syyynøøøve"? Jeg ville ikke likt hvis noen uttalte navnet på barnet mitt (eller meg) annerledes enn det barnet/jeg vil. Derfor tenker jeg at Alva-er der du bor heter "All-va", mens her jeg bor heter de "Aaalva". M.a.o. skal man uttale det slik barnet/personen vil, ikke etter din egen dialekt. Anonymous poster hash: 009b8...bfa
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #21 Skrevet 2. juni 2016 Oj! Det trodde jeg ikke var mulig. Sier dere "Synn-øve", også, i stedet for "Syyynøøøve"? Jeg ville ikke likt hvis noen uttalte navnet på barnet mitt (eller meg) annerledes enn det barnet/jeg vil. Derfor tenker jeg at Alva-er der du bor heter "All-va", mens her jeg bor heter de "Aaalva". M.a.o. skal man uttale det slik barnet/personen vil, ikke etter din egen dialekt. Anonymous poster hash: 009b8...bfa Hva trodde du ikke var mulig? Anonymous poster hash: 37719...f13
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #22 Skrevet 2. juni 2016 Det er nok forskjellig fra dialekt til dialekt. Jeg uttaler også Anne og Anna likt. Kjenner folk med begge navnene. Anonymous poster hash: fb6c3...c46 Ja, hehe, tenkte ikke på enkelte dialekter. Hører nå at kanskje noen kan si det likt, for eksempel folk fra Nord-Norge. Anonymous poster hash: 22514...5da
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #23 Skrevet 2. juni 2016 Gjesp... Anonymous poster hash: 22ff7...120
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #24 Skrevet 2. juni 2016 Seriøst? Helt likt? Prøvd å si det høyt? Er så vanskelig å forklare. Anne: Trykk på begge, som i "å vanne" Anna: mest trykk på -na, som i "den anda" I Anne sier jeg de to stavelsene ganske likt, mens i Anna går jeg opp litt i siste stavelsen. "Ei anna ei" og "den anda", sier du det med helt likt tonefall? Sier du "sola" og "å sole" likt? Hva med Sola flyplass og sola på himmelen? Sier du de likt? Jeg sier flyplassen som Anne og stjernen som Anna. Anonymous poster hash: 22514...5da Hehe, ja sier alt med samme tonefall. Jeg bor i Hordaland. Hører ingen forskjell på Anne og Anna på tonefall. Men prøver jeg å si det på østlandskdialekt så hører jeg forskjell. Anonymous poster hash: f0c17...ece
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #25 Skrevet 2. juni 2016 Hun skal hete Aaaaaaalva hehe Hi Anonymous poster hash: 0b9c3...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå