Gå til innhold

Jenta mi skal hete


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alva <3

 

 

 

Hva syns dere? 



Anonymous poster hash: 0b9c3...096
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fint 🌸

 

Anonymous poster hash: 806d5...e45

Skrevet

Kjempefint navn, er på min topp 5 liste

Hvordan skal du uttale det?

 

 

Anonymous poster hash: a1860...904

Skrevet

Kjempefint navn, er på min topp 5 liste

Hvordan skal du uttale det?

 

 

Anonymous poster hash: a1860...904

? Man må da virkelig stå på for å uttale på noe annet enn en måte?

 

 

Anonymous poster hash: 84ef6...b28

Skrevet

Helt ok. Personlig liker jeg Ylva bedre



Anonymous poster hash: 46006...1f6
Skrevet

Alva er nydelig! :) Kjempefint! (men risikabelt å legge ut tråd her hvis du har bestemt deg)

 

Har aldri tenkt at man uttaler det på annen måte enn som "elva", "Anna", "sola" osv., men når jeg tenker meg om kan jo noen si det som "Anne", "Nora" osv.

 

Anonymous poster hash: 22514...5da

Skrevet

Det heter ei av døtrene mine.

 

Anonymous poster hash: 5c394...775

Skrevet

Alva er nydelig! :) Kjempefint! (men risikabelt å legge ut tråd her hvis du har bestemt deg)

 

Har aldri tenkt at man uttaler det på annen måte enn som "elva", "Anna", "sola" osv., men når jeg tenker meg om kan jo noen si det som "Anne", "Nora" osv.

 

Anonymous poster hash: 22514...5da

Men har du ulikt trykk på Anna og Anne? Jeg uttaler alle de navnene du nevner på med akkurat samme trykk.

 

 

Anonymous poster hash: f0c17...ece

Skrevet

Liker ikke.

 

Anonymous poster hash: 35805...6e5

Skrevet

Litt vanskelig å forklare

jeg kjenner 2 Alva

Ene sier "Alv+a" litt mer flytende, hun andre sier mer "Al+va"

 

Anonymous poster hash: a1860...904

Skrevet

Litt vanskelig å forklare

jeg kjenner 2 Alva

Ene sier "Alv+a" litt mer flytende, hun andre sier mer "Al+va"

 

Anonymous poster hash: a1860...904

 

Jeg har aldri hørt noen uttale det "All-va", hvis det er det du mener? Kun "Aaalva".

 

Anonymous poster hash: 009b8...bfa

Skrevet

Men har du ulikt trykk på Anna og Anne? Jeg uttaler alle de navnene du nevner på med akkurat samme trykk.

 

 

Anonymous poster hash: f0c17...ece

Seriøst? Helt likt? Prøvd å si det høyt?

 

Er så vanskelig å forklare.

 

Anne: Trykk på begge, som i "å vanne"

Anna: mest trykk på -na, som i "den anda"

I Anne sier jeg de to stavelsene ganske likt, mens i Anna går jeg opp litt i siste stavelsen.

 

"Ei anna ei" og "den anda", sier du det med helt likt tonefall? Sier du "sola" og "å sole" likt?

 

Hva med Sola flyplass og sola på himmelen? Sier du de likt? Jeg sier flyplassen som Anne og stjernen som Anna.

 

Anonymous poster hash: 22514...5da

Skrevet

Seriøst? Helt likt? Prøvd å si det høyt?

 

Er så vanskelig å forklare.

 

Anne: Trykk på begge, som i "å vanne"

Anna: mest trykk på -na, som i "den anda"

I Anne sier jeg de to stavelsene ganske likt, mens i Anna går jeg opp litt i siste stavelsen.

 

"Ei anna ei" og "den anda", sier du det med helt likt tonefall? Sier du "sola" og "å sole" likt?

 

Hva med Sola flyplass og sola på himmelen? Sier du de likt? Jeg sier flyplassen som Anne og stjernen som Anna.

 

Anonymous poster hash: 22514...5da

Det er nok forskjellig fra dialekt til dialekt. Jeg uttaler også Anne og Anna likt. Kjenner folk med begge navnene.

 

Anonymous poster hash: fb6c3...c46

Skrevet

 

Jeg har aldri hørt noen uttale det "All-va", hvis det er det du mener? Kun "Aaalva".

 

Anonymous poster hash: 009b8...bfa

 

Her jeg bor sier vi All-va

 

Anonymous poster hash: 37719...f13

Skrevet

 

Her jeg bor sier vi All-va

 

Anonymous poster hash: 37719...f13

 

Her også. Som Alma, men mulig Alma også blir uttalt annerledes i andre landsdeler?

 

Anonymous poster hash: fb6c3...c46

Skrevet

 

Her jeg bor sier vi All-va

 

Anonymous poster hash: 37719...f13

 

 

Oj! Det trodde jeg ikke var mulig. Sier dere "Synn-øve", også, i stedet for "Syyynøøøve"?

 

Jeg ville ikke likt hvis noen uttalte navnet på barnet mitt (eller meg) annerledes enn det barnet/jeg vil. Derfor tenker jeg at Alva-er der du bor heter "All-va", mens her jeg bor heter de "Aaalva". M.a.o. skal man uttale det slik barnet/personen vil, ikke etter din egen dialekt.

 

Anonymous poster hash: 009b8...bfa

Skrevet

 

Oj! Det trodde jeg ikke var mulig. Sier dere "Synn-øve", også, i stedet for "Syyynøøøve"?

 

Jeg ville ikke likt hvis noen uttalte navnet på barnet mitt (eller meg) annerledes enn det barnet/jeg vil. Derfor tenker jeg at Alva-er der du bor heter "All-va", mens her jeg bor heter de "Aaalva". M.a.o. skal man uttale det slik barnet/personen vil, ikke etter din egen dialekt.

 

Anonymous poster hash: 009b8...bfa

 

Hva trodde du ikke var mulig?

 

Anonymous poster hash: 37719...f13

Skrevet

Det er nok forskjellig fra dialekt til dialekt. Jeg uttaler også Anne og Anna likt. Kjenner folk med begge navnene.

 

Anonymous poster hash: fb6c3...c46

Ja, hehe, tenkte ikke på enkelte dialekter. Hører nå at kanskje noen kan si det likt, for eksempel folk fra Nord-Norge.

 

 

Anonymous poster hash: 22514...5da

Skrevet

Gjesp...

 

Anonymous poster hash: 22ff7...120

Skrevet

Seriøst? Helt likt? Prøvd å si det høyt?

 

Er så vanskelig å forklare.

 

Anne: Trykk på begge, som i "å vanne"

Anna: mest trykk på -na, som i "den anda"

I Anne sier jeg de to stavelsene ganske likt, mens i Anna går jeg opp litt i siste stavelsen.

 

"Ei anna ei" og "den anda", sier du det med helt likt tonefall? Sier du "sola" og "å sole" likt?

 

Hva med Sola flyplass og sola på himmelen? Sier du de likt? Jeg sier flyplassen som Anne og stjernen som Anna.

 

Anonymous poster hash: 22514...5da

Hehe, ja sier alt med samme tonefall. Jeg bor i Hordaland. Hører ingen forskjell på Anne og Anna på tonefall. Men prøver jeg å si det på østlandskdialekt så hører jeg forskjell.

 

 

Anonymous poster hash: f0c17...ece

Skrevet

Hun skal hete Aaaaaaalva :P hehe

 

 

 

Hi



Anonymous poster hash: 0b9c3...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...