Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Jeg har fikset opp litt i en skråning ned mot naboen og fått satt opp en liten murkant med nytt gjerde. Nå skal jeg plante litt. Planen er å rulle på litt gress og å plante en rekke med syriner pluss noen solbærbusker- Må også ha et plommetre ett eller annet sted i hagen, men det trenger ikke nødvendigvis å stå der. Og så lurer jeg på om det går an å sette ned noen blomsterløker allerede nå? Det hadde jo vært greit å gjøre det før gresset rulles på. Er det for tidlig? Kommer de til å klare å trenge gjennom gressmatten neste vår? Andre ting dere syns jeg bør tenke på, eller er det noen av planene mine som er dumme? Anonymous poster hash: 7af02...78e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Jeg har fikset opp litt i en skråning ned mot naboen og fått satt opp en liten murkant med nytt gjerde. Nå skal jeg plante litt. Planen er å rulle på litt gress og å plante en rekke med syriner pluss noen solbærbusker- Må også ha et plommetre ett eller annet sted i hagen, men det trenger ikke nødvendigvis å stå der. Og så lurer jeg på om det går an å sette ned noen blomsterløker allerede nå? Det hadde jo vært greit å gjøre det før gresset rulles på. Er det for tidlig? Kommer de til å klare å trenge gjennom gressmatten neste vår? Andre ting dere syns jeg bør tenke på, eller er det noen av planene mine som er dumme? Anonymous poster hash: 7af02...78e Hvorfor skal du ha løk gjennom gresset? Anonymous poster hash: 32d46...a49
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Hvorfor skal du ha løk gjennom gresset? Anonymous poster hash: 32d46...a49 Jeg tenkte at det er lettere å plante dem nå når det kun er jord der. Koselig med krokus, liljer og snøklokker og sånt til våren. Anonymous poster hash: 7af02...78e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Jeg tenkte at det er lettere å plante dem nå når det kun er jord der. Koselig med krokus, liljer og snøklokker og sånt til våren. Anonymous poster hash: 7af02...78e Er det ingen som skal gå på plenen, da? Hvis ikke, blir det jo veldig fint. Men hva gjør du når løkene er avblomstret? For at løkene skal blomstre flere år på rad så må du la de visne der de står. Du kan ikke plukke vekk de visne bladene, men la de ligge til de er helt brune. Anonymous poster hash: 32d46...a49
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 Er det ingen som skal gå på plenen, da? Hvis ikke, blir det jo veldig fint. Men hva gjør du når løkene er avblomstret? For at løkene skal blomstre flere år på rad så må du la de visne der de står. Du kan ikke plukke vekk de visne bladene, men la de ligge til de er helt brune. Anonymous poster hash: 32d46...a49 Nei, ingen skal gå der, for det er i en liten skråning ned mot gjerdet mellom min og naboens hage. Jeg kan bare la dem stå der og visne ja, men det er jo nesten enda bedre når de bare står der enn hvis de er i et bed hvor jeg kanskje vil ha andre blomster også. hi Anonymous poster hash: 7af02...78e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Jeg er usikker. Jeg ville satt løkene i høst istedet. Tidligløker i plen er fint. Det har vi også, blomstrer før plena må klippes😀 Skal sette flere løk under rips og solbærbuskene mine i høst. Anonymous poster hash: abe73...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå