Gå til innhold

Et litt teit problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal være sommerfest i barnehagen og jeg må ha med meg baby på 7 mnd. Det er ute, midt i solsteika. Kan hun sitte i sola så lenge hun har på solhatt og tynt, heldekkende tøy? Er jo så varmt og. De skal jo ikke ha sol på seg. Det er ikke sånn at man skal grille, og alle har med piknik-greier (kunne da tatt med parasoll), men man skal sitte på benker og se på ungene opptre og spise mat etterpå, på benker. 

Noen som har noen hyggelige svar å komme med? :) 

Anonymous poster hash: 8ec71...1bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ha med vogna, slik at kalesjen skygger?

Skrevet

jeg hadde tattt med meg parasoll og satt meg i gresset. kommer aldri i verden til å være nok benker til alle. evt så får du ta med vogn og parasoll, finne en skygge osv osv. dette er vel ett arangemang på kvelden så solen er ikke så sterk da.

Anonymous poster hash: 02e41...bb7
Skrevet

Skal ikke ha sol på seg? Hvordan tror du de gjør det med babyer i sydlgere land? Er ikke mere hudkreft lengre sør i verden den her og lyse barn finns der som her. Litt sol er bare bra. Ungen får boosta d vitaminet. Sol er sunt i fornuftige mengder.

Anonymous poster hash: 66f6c...fcd

Skrevet

Jammen er det mange stakkarslige mødre rundt omkring. Er alt like vanskelig eller er det bare denne avslutningen som blir litt mye for deg? Kanskje du bare skal trekke for alle gardinene og mure deg inne med unga til de begynner på skolen?

Anonymous poster hash: 0dcfc...20b

Skrevet

Paraply?

Anonymous poster hash: c9acf...ed5

Skrevet

Jammen er det mange stakkarslige mødre rundt omkring. Er alt like vanskelig eller er det bare denne avslutningen som blir litt mye for deg? Kanskje du bare skal trekke for alle gardinene og mure deg inne med unga til de begynner på skolen?

Føler du deg bra nå? Litt sånn sterk og klok? Jeg håper det, for hos mange andre fremstår DU som stakkarslig. Og dum.

Jeg hadde tatt med vognen og plassert meg i utkanten med babyen. De tåler både sol og varme, men skal selvsagt ikke sitte lenge i stekende sol. Ta på solhatt og tynne klær så går det nok bra.

Skrevet

Flaut at det går ann å svare så dumt..

Anonymous poster hash: 1eadd...fca

Skrevet

Jeg ville tatt med vogn og stått/sittet i ytterkant

Anonymous poster hash: 5fa07...f62

Skrevet

Skal ikke ha sol på seg? Hvordan tror du de gjør det med babyer i sydlgere land? Er ikke mere hudkreft lengre sør i verden den her og lyse barn finns der som her. Litt sol er bare bra. Ungen får boosta d vitaminet. Sol er sunt i fornuftige mengder.

Nei, vi i norden er mye lysere enn i andre land. 

Skrevet

Da tar jeg med vognen og prøver å finne skygge. Finner det nok ikke, men vognen hjelper jo, men den er kjempesvær og det blir trangt. Får bare måke meg vei ;) 

Takk for svar :) 

Skrevet

Da tar jeg med vognen og prøver å finne skygge. Finner det nok ikke, men vognen hjelper jo, men den er kjempesvær og det blir trangt. Får bare måke meg vei ;)

Du er vel i permisjon? Kom tidlig, vær først ute og finn en fin plass 😀

Anonymous poster hash: 5fa07...f62

Skrevet

I land med mye sol, sitter de i skyggen. De sitter ikke i sola og steker.

Skrevet

Så små babyer skal ikke ha sol på seg, nei. Og i Australia, for eksempel, der det er sterk sol og mange barn har lys hud, er de ekstremt forsiktige med sola. Det gjelder for øvrig voksne, også. Ser du lyse mennesker som steiker seg på stranda i Australia er det antakeligvis norske.

Anonymous poster hash: 17a17...029

Skrevet

hjerbedødt innlegg

Anonymous poster hash: 57258...7f4

Skrevet

Så små babyer skal ikke ha sol på seg, nei. Og i Australia, for eksempel, der det er sterk sol og mange barn har lys hud, er de ekstremt forsiktige med sola. Det gjelder for øvrig voksne, også. Ser du lyse mennesker som steiker seg på stranda i Australia er det antakeligvis norske.

Selvfølgelig skal barn og babyer ha sol på seg. Det gir vitamin D. Men de skal ikke bli SOLBRENTE. Stor forskjell.

Anonymous poster hash: 28366...8ff

Skrevet

Det var vel ikkje hi som var stakkarsleg her...

Anonymous poster hash: b1ca4...0be

Skrevet

Selvfølgelig skal barn og babyer ha sol på seg. Det gir vitamin D. Men de skal ikke bli SOLBRENTE. Stor forskjell.

5 minutter i sola gir nok vitamin D. Man skal ikke sole seg eller sitte i sola. Å bli solbrent øker faren for hudkreft, ja, men man kan få hudkreft uten å noensinne være solbrent.

Skrevet

Har du en sånn liten parasoll til vognen? :) hadde det ikke da min var baby, men ser for meg de er kjekke :)
Skrevet

Anbefaling er at barn under ett år ikke bevist skal utsettes for direkte sollys, det er derfor de må ha tilskudd.

Anonymous poster hash: 7bac3...dea

Skrevet

Anbefaling er at barn under ett år ikke bevist skal utsettes for direkte sollys, det er derfor de må ha tilskudd.

Anonymous poster hash: 7bac3...dea

DETTE.

Og hi, vi har parasoll til vogna vår, og den er genial! Kan snus og vris alle veier og dekker perfekt for sola. Babyen får fortsatt masse gjennomtrekk og god luft, parasollen dekker ikke til åpningen på noen måte. Anbefales!

Skrevet

DETTE.

Og hi, vi har parasoll til vogna vår, og den er genial! Kan snus og vris alle veier og dekker perfekt for sola. Babyen får fortsatt masse gjennomtrekk og god luft, parasollen dekker ikke til åpningen på noen måte. Anbefales!

Ja, vet du om det finnes til Emmaljunga? Spør før jeg sjekker selv.. Kanskje det er noe universalgreier? Skal til syden seinere, og da er skygge i vogna helt nødvendig

Skrevet

Vi har Stokke Trailz og kjøpte parasollen som hørte til, men en i barselgruppen min har Emmaljunga og hun har parasoll til sin. Den har ikke samme patent som Stokke-parasollen - er festet annerledes og virket som hun ikke fikk justert den like fritt, men den virket ellers veldig fin!

Skrevet

Ja, vet du om det finnes til Emmaljunga? Spør før jeg sjekker selv.. Kanskje det er noe universalgreier? Skal til syden seinere, og da er skygge i vogna helt nødvendig

Vi kjøpte en universal på babyshop. Helt genial.

Anonymous poster hash: d3da1...c52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...