Gå til innhold

Noen som vet ang. steforeldre og rettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne ut hvilke rettigheter min samboer har i forhold til min datter. Har skjønt at han i utgangspunktet ikke har verken plikter eller rettigheter. Men er det noe skjema vi kan fylle ut som gjør at han har mulighet til å bli med henne til legen, ta fri dersom hun skulle bli syk, fri I forbindelse med før skoledager osv? Og hva skjer dersom jeg skulle havnet på sykehuset? Kan vi oppføre han som verge eller kontaktperson noe sted?

Anonymous poster hash: 2091b...666

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 2091b...666

Skrevet

Dersom dere har vært samboere i mer enn 12 mnder, så kan du overføre noen av dine sykedager til han, så sant ikke far har noen. Å ta med til vanlig lege kan han vel uansett. Jeg tar iallefall ned min strdatter tik legen om hun er syk hos oss. Og første skoledag o.l. så får jeg på min jobb permisjon uten lønn. Om du skulle havne på sykehus, så blir hun bare boende i hjemmet sammen med han. Helt vanlig, og ingen som vil gå inn og ta henne ut av hjemmet av den grunn.

Skrevet

Å ta med til fastlegen kan han om du har gitt legen beskjed om dette. Min mann har vært ofter hos legen med mine unger enn hva jeg har vært. Legen min ble veldig overrasket når jeg spurte om dette, for det var vist ikke ett vanlig spm. Fri har han ikke krav på om han følger mine unger, men han jobber turnus så derfor det har passet greit. Han er like delaktig i ungenes sykdom som jeg er. Jeg behandler mest, men han kan det faglige siden han er er helsepersonell selv. Jeg husker ikke alle de faglige ordene legen sier, jeg vet bare hva de skal ha for hvorfor, alt som er prøvd og ikke osv.

Anonymous poster hash: 9a796...ad5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...