Gå til innhold

Skattekort og sommerjobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg sommerjobb og må ha skattekort (har ikke krav på frikort siden jeg er gift), men jeg er lite erfaren i skattens verden så jeg hadde satt pris på litt hjelp.

-jeg har beregnet hva jeg kommer til å tjene i sommer, men kommer til å legge på litt fordi det er forventet overtidsarbeid inn i mellom. Man hva om lønnen allikevel går over? Man får en baksmell på det beløpet, men det skjer ikke noe flere konsekvenser en det?

-jeg skal disponere egen bil og kommer til å kjøre og ta ferger mye, dette dekker ikke arbeidsplassen så det blir en stor utgiftspost. Hvor skal jeg huke ut dette når jeg bestille skattekortet? Og det blir umulig å beregne hvor lang jeg kommer til å kjøre siden det er så varierende avstander. En dag kan det være 4 timers kjøring med 4 ferger og en annen dag bare 1 times kjøring uten ferger.

Hadde blitt kjempe glad hvis noen hjelper meg, hilsen skattenoob!

Anonymous poster hash: 5b1ef...dc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier alltid å legge til grunn litt mer enn det jeg har i årslønn for beregning av skattekort, da har jeg litt å gå på i tilfelle lønnsoppgjør/overtid ol.

Reisefradrag ordner jeg med når selvangivelsen kommer, men jeg har fast reisevei. Skal du få dekket bruk av egen bil og ferje fra arbeidsgiver?

Anonymous poster hash: 70d11...295

Skrevet

Jeg pleier alltid å legge til grunn litt mer enn det jeg har i årslønn for beregning av skattekort, da har jeg litt å gå på i tilfelle lønnsoppgjør/overtid ol.

Reisefradrag ordner jeg med når selvangivelsen kommer, men jeg har fast reisevei. Skal du få dekket bruk av egen bil og ferje fra arbeidsgiver?

Anonymous poster hash: 70d11...295

Nei, jeg får ingenting dekket av arbeidsgiver. Men arbeidsgiver sa jeg kunne få skattefradrag, men forstår ikke hvordan det skal fylles ut?

Skrevet

Fradrag for reise fyller du ut på neste års selvangivelse.

Men det er ganske stor egenandel, så om det bare er en sommerjobb så er det ikke sikkert du får noe fradrag.

Anonymous poster hash: e24f6...a73

Skrevet

Fradrag for reise fyller du ut på neste års selvangivelse.

Men det er ganske stor egenandel, så om det bare er en sommerjobb så er det ikke sikkert du får noe fradrag.

Anonymous poster hash: e24f6...a73

Takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...