Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Jeg har akkurat fått kjeft av et foreldrepar som tydeligvis mente at jeg burde ha gjort en bedre jobb i å passe deres jobb. Både mor og far kom og kjeftet på meg. Har prøvd å ta så mye hensyn jeg kan som god nabo, men det er jo vanskelig for meg å passe på deres små hele tiden, da. Så når den ene lille hadde stukket hjemmefra mens foreldrene var borte, da fikk jeg kjeften - selv om jeg ikke var blitt bedt om å passe på. Og før alle hisser seg opp.... det er snakk om Herr og Fru Meis vi her snakker om. Til nå har vi funnet en måte å leve sammen på, men det er tydelig at de har vært slitne i det siste. Ikke så rart med ekspressflyvninger hele dagene for å finne mat til de små. Har jeg lurt meg utenfor verandadøren har jeg fått kjeft fordi de da ikke tør å fly opp i redet som ligger innenfor huskledningen rett ved siden av verandavinduet mitt. Så i håp om videre naboskap har jeg inntatt plenen, og unngått verandaen så langt det går. Når de har vært frustrerte nok har også plenen vært for nært, når de har hatt bedre øyeblikk har de satt seg ned i busken en halvmeter fra meg og sunget noen traller til meg. Men nå - mens både Herr og Fru Meis var ute på matauk, da så ene knapt flyvedyktige Minimeis sitt snitt til å stikke av. Første flytur endte med krasjlanding på nebbet på plattingen. Masse skriking, ingen foreldre i nærheten. Etter litt risting, mer skriking og litt pussing av fjær så prøvde Mini å hoppe rundt på plankene, mens den ropte på foreldrene og så lettere panisk opp på veggen hvor reiret ligger skjult. For å komme inn der kreves langt mer presisjonsflyvning enn Mini er i stand til i øyeblikket. For mini har ikke lært seg å styre ordentlig enda... Så kommer Fru Meis tilbake (mulig det var Herr Meis), ser på Mini som absolutt ikke skal være utenfor reiret tydeligvis - hopper opp på verandadørstokken, ser på meg som sitter foran pc'en og kjefter meg huden full! Som om jeg er skyld i at de ikke sørger for at en av foreldrene er hjemme og har kontroll!?!?!? Og når hun akkurat har sluttet å kjefte og kommer på at hun skal ta seg av Mini... da kommer jammen Herr Meis (eller var det Fru?) og gjør akkurat det samme - setter seg i døråpningen og kjefter mens han vekselvis ser på meg og på Mini og Fruen. Jeg tenkte at her er det best å ligge lavt for å ikke provoserer igjen, så jeg bare leser litt mer på dib og prøver å gjøre meg usynlig her jeg sitter inne i stua. Men hva skjer??? Herr og Fru Meis har jo et ukjent antall andre små som trenger mat. Og tror dere de har lært at en bør holde seg i nærheten med rømlingen som fremdeles ser lettere sjokkskadet ut etter å ha oppdaget Verden?? Neida, Fru Meis kommer i verandadøråpningen, sier noe og flyr bort. Skulle jeg passe hennes små??? Rett etter kommer nemlig Mini Meis inn i stua på besøk. Ser seg lettere forundret rundt, men forstår tydeligvis ikke hvilken ny verden han har kommet til. Så jeg trekker hele skyvedøren opp for å skape størst mulig åpning ut. Mini bare ser på meg der han sitter på kjøkkenøyen. Men prøver han å fly ut? Neida. Og Herr og Fru Meis, de glimrer med sitt fravær. Så prøver jeg å vise Mini veien ut, men han tror tydeligvis at jeg er litt dum som bare snakker et språk han ikke forstår. Til slutt prøver jeg å fange ham. Rolige bevegelser og får lagt hånden om han, og da skulle han plutselig fly likevel. Ut? Neida... da begynte rundturen i leiligheten. Og ingen av flyturene var kontrollerte, han bare landet der vingene tilfeldigvis hadde brakt ham. Så kommer Herr Meis utenfor og begynner å kjefte på meg igjen. Inntar solstolen min og kjefter og kjefter. Men altså, er det min feil at Mini henger på en ledning oppunder taket?? Mini hadde tydeligvis ikke tenkt seg noe sted, så til slutt valgte jeg å prøve å få tak i Mini igjen. Og denne gangen fikk jeg det til. Vel ute stakk han til nærmeste busk... dvs. krasjlandet tilfeldig i nærmeste busk og satt og så ganske snurt på meg. Og da kom Fru Meis og begynte å kjefte også. Jeg tuslet meg lettere slukøret inn, holder meg for god til å kjefte tilbake. Tross alt var Mini høflig nok til å ikke gjøre fra seg i mitt hus... Nå er døren lukket, jeg sitter i bakerovn føles det som.... men hva gjør man ikke for godt naboskap og husfredens skyld? Enda godt den småbarnsperioden snart er over hos familien Meis! Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 😂😂😂 Ser for meg herr meis stå der og kjefte på deg. Morsom historie Anonymous poster hash: f413a...790
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Ikke klag, vi er nabo med familien Kråke og familien Fiskemåse. Familien Meis er småtterier i forhold:-) Anonymous poster hash: af401...654
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Ser for meg herr meis stå der og kjefte på deg. Morsom historie Anonymous poster hash: f413a...790 Helt sann også - inklusive all kjeftingen! Nå tør jeg meg ikke bort til vinduet en gang i frykt for å skremme Mini enda lenger hjemmefra, tror Mini er litt for liten til å greie seg selv. Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Herlig 👏🏼😆 Anonymous poster hash: 47557...049
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Ikke klag, vi er nabo med familien Kråke og familien Fiskemåse. Familien Meis er småtterier i forhold:-) Anonymous poster hash: af401...654 Ha-ha... her er driver frk. Skjære og unge herr Kråke en oppvisning også, tror det er en flørt begge er frustrert ikke kan bli til noe mer.... så kjenner litt til dem også. Men så lenge jeg lar dem holde på så bråker de bare hos naboen Familien Fiskemåse har jeg heldigvis ikke her. Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #8 Skrevet 31. mai 2016 Her er det bare svarttrost. Anonymous poster hash: 60644...590
Ylva og Mathilde Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Åååå, herlig! Her er skjærene veldig opptatt av å advare mot rovdyr, jeg har 3 katter, det er et svare leven!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Tror jeg hadde flyttet hvis måse hadde intatt nabolaget. Måsen er ondskapsfulle. Anonymous poster hash: 59454...492
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 Tror jeg hadde flyttet hvis måse hadde intatt nabolaget. Måsen er ondskapsfulle. Anonymous poster hash: 59454...492 Neida, de er bare litt sære De melder været bedre enn Kristen Gislefoss lokalt, hvis man bare lærer seg å høre etter Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 I mitt nabolag har vi bare en pøblete kråke som terroriserer noen gråe, mellomstore fugler! Anonymous poster hash: b4e2d...dc9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #13 Skrevet 31. mai 2016 Åh, nei!!!!!! Lille Mini er ikke lenger Ble plutselig et forferdelig leven fra Herr og Fru Meis, en skjære kom flyvende med Herr og Fru Meis i stjerten. Alle rundet hushjørnet. Jeg løp til utgangsdøren, men det var for sent. Alt som er igjen av Lille Mini er fjærene Uff så trist, så liten, så modig og så full av livslyst, og plutselig borte Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #15 Skrevet 31. mai 2016 Dette var dagens søteste!❤ Ja, bortsett fra det som akkurat skjedde. Snufs Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Giss Skrevet 31. mai 2016 #16 Skrevet 31. mai 2016 Åh, nei!!!!!! Lille Mini er ikke lenger Ble plutselig et forferdelig leven fra Herr og Fru Meis, en skjære kom flyvende med Herr og Fru Meis i stjerten. Alle rundet hushjørnet. Jeg løp til utgangsdøren, men det var for sent. Alt som er igjen av Lille Mini er fjærene Uff så trist, så liten, så modig og så full av livslyst, og plutselig borte Anonymous poster hash: c5baf...a6f Kondolerer! Det var ordentlig trist!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #17 Skrevet 31. mai 2016 Her var det enda mer drama. For Mini Trost hadde tatt seg tur uten å være helt stødig. Katten forsøkte å drepe Mini men da dukket Faen Skjære opp og vet du, de er skjære meg kapable nok til å banke en katt om de er mange nok. Katten tok støvlene fatt og der var det bare skjærer og en Mini Trost. Etterhvert dukket Herr og Fru Trost opp. Skikkelig drama, takk og lov filmet jeg det for ingen tror meg. Anonymous poster hash: 0ca8b...519
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #18 Skrevet 31. mai 2016 Her var det enda mer drama. For Mini Trost hadde tatt seg tur uten å være helt stødig. Katten forsøkte å drepe Mini men da dukket Faen Skjære opp og vet du, de er skjære meg kapable nok til å banke en katt om de er mange nok. Katten tok støvlene fatt og der var det bare skjærer og en Mini Trost. Etterhvert dukket Herr og Fru Trost opp. Skikkelig drama, takk og lov filmet jeg det for ingen tror meg. Anonymous poster hash: 0ca8b...519 Du har tydeligvis snille skjærerer hos deg, siden de beskytter minitrostene. Ikke sikkert katten din er enig i at det er snilleskjærer, men... Her er det helt stille, Herr og Fru Meis virker helt satt ut. Det er til og med helt stille fra reiret selv om det må være flere små der. Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #19 Skrevet 31. mai 2016 Du har tydeligvis snille skjærerer hos deg, siden de beskytter minitrostene. Ikke sikkert katten din er enig i at det er snilleskjærer, men... Her er det helt stille, Herr og Fru Meis virker helt satt ut. Det er til og med helt stille fra reiret selv om det må være flere små der. Anonymous poster hash: c5baf...a6f De er nok i sorg. Anonymous poster hash: 0ca8b...519
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #20 Skrevet 31. mai 2016 De er nok i sorg. Anonymous poster hash: 0ca8b...519 Det tror jeg faktisk, for de kjempet med skjæra om ungen. Har fulgt dem i ukesvis nå, og de har aldri oppført seg slik de gjør akkurat nå. Ser ut som om fulger også kan føle sorg. Anonymous poster hash: c5baf...a6f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #21 Skrevet 2. juni 2017 Kan vi få en oppdatering om meisefamilien i år? Anonymkode: 320fa...537
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #22 Skrevet 2. juni 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan vi få en oppdatering om meisefamilien i år? Anonymkode: 320fa...537 Dessverre tror jeg Herr og Fru Meis ga opp etter fjorårets tragedier. For Mini nr. to endte en like hjerteskjærende skjebne med Monsterskjære som trodde den var gribb Det var så varmt bak huskledningen i den varmeperioden i fjor at Minimeisene enten måtte komme ut eller bli kokt. Mistenker at det var flere enn to unger også, men at de andre døde av dehydrering/varme. Herr og Fru Meis hold til her i dagevis etter nr. to også ble tatt, de satt på rekkverket, var oppom reiret, satt i busken utenfor, og sangen deres var helt anderledes enn både kjeftingen og den vanlige sangen deres. De ropte og ropte på de små og hadde helt tydelig vanskelig for å godta at de var borte eller døde alle sammen. Fikk helt vondt av dem! Så i år har jeg ikke sett dem Man kan jo bare lure på hva de har gjort? Har de overlevd flyvingen til sørlige strøk og tilbake? Kanskje ekteskapet ikke holdt etter tragedien som rammet? Eller kanskje brettet de opp fjærene og jobbet seg gjennom alt og kom nærere hverandre og har startet et nytt sted uten for mange dårlige minner? Kanskje de nå har en ny og stor ungeflokk et annet sted? Jeg håper på det siste Har faktisk savnet kjeftingen deres i år Anonymkode: a4e76...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå