Gå til innhold

Vaskehjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innsett at jeg trenger vaskehjelp og har undersøkt litt priser, er jo mellom 1000-1500 per gang! Synes det er alt for dyrt. Dere som har vaskehjelp, hva betaler dere? Og er det svart eller hvitt?

Anonymous poster hash: d20ac...e9f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som hvitt arbeid og det er ikke dyrt. Et firma må gå rundt, man kan ikke gi bort tjenester da. Si vaskedama tjener 200 kr timen, så skal firmaet ha til arbeidsgiveravgift og lokaler, kanskje bil, skatt, feriepenger....

Det er vel omtrent timeprisen til en elektriker?

Anonymous poster hash: e7692...84b

Skrevet

Betaler 1400 pr gang.

Anonymous poster hash: 386e0...814

Skrevet

Jeg betalte 400 kr timen. Hadde en rundvask annenhver uke og betalte totalt 1600 pr mnd. Det var firma med faktura og alt, så regner med det var hvitt.

Anonymous poster hash: ce890...b41

Skrevet

Har innsett at jeg trenger vaskehjelp og har undersøkt litt priser, er jo mellom 1000-1500 per gang! Synes det er alt for dyrt. Dere som har vaskehjelp, hva betaler dere? Og er det svart eller hvitt?

Anonymous poster hash: d20ac...e9f

Hvor mange timer er det da? Er det firma?

Anonymous poster hash: f3d71...0b0

Skrevet

Betaler 200 kr timen hvitt til en dame som driver et lite enkeltmannsforetak. Vi holder vaskemidler da selvfølgelig.

Dette er en dame som egentlig er hjemmeværende, men så har yngste barnet hennes begynt på skolen så hun vasker et hus hver dag mens ungene er på skolen.  Hun har altså 5 oppdragsgivere og tar 200 kr timen fra dem. Siden hun driver så smått betaler hun veldig lite skatt og er veldig fornøyd med noen ekstra lommepenger. Hun er vanligvis her i 3 timer, men tar gjerne ekstraarbeid så vi kan be henne f.eks vaske vinduer og betale henne for den tiden det tar i tillegg.

Jeg personlig jobber i butikk og tjener 180 kr/timen brutto, så noe mer enn det jeg betaler nå hadde ikke vært aktuelt for meg å betale, da hadde det vært billigere å gå ned i stilling selv.

Anonymous poster hash: 82440...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...