Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Jeg har vært sykmeldt i snart to uker nå, smerter i nakke og skuldre, og i tillegg oftere migrene. Den kommer nok pga skulder/nakkeplagene. Jeg jobber nå akkord i produksjon, som er et belastende yrke. Har gått så lenge med disse plagene uten å dra til legen, håpet hele tiden at det skal gå over, men nå sa det stopp. Har fra før kontormedarbeiderutdanning, men aldri om jeg klarer å jobbe med det, klarer ikke sitte fremfor pc'en hjemme en gang;( en nabo tipset meg om omskolering, virker jo greit nok. Men jeg er så redd for å bli avvist, kanskje prøver de å tvinge meg til en kontorjobb:( er det vits å søke omskolering tror dere? Anonymous poster hash: 0ec64...a64
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Jeg klmmer aldri til å få annet arbeid der jeg jobber nå, har man først blitt syk så vil de ha dem bort fortest mulig:( Anonymous poster hash: 0ec64...a64
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Veien til omskolering er lang... Man må gjerne ha vært sykemeldt et år og i løpet av det året prøvd forskjellige typer behandling. For din del betyr nok det fysioterapi, trening med veiledning, kiropraktor o.l Etter et år går man over på arbeidsavklaringspenger og da kan omskolering komme på banen. Først må det være avklart om det er mulig å komme tilbake til jobben du har, da med tilrettelegging osv. Om det blir umulig må det avklares om du kan komme deg i arbeid med den utdanningen du allerede har. Det er gjerne en prosess med utprøving, praksis, samtaler med yrkesveileder osv. Det er forskjell på hvor klar en sak er og alle saker behandles individuelt. For min pappa som ramlet ned og ødela rygg/hofte var det tidlig helt klart at han ikke kunne gå tilbake til jobben som tømrer. Han fikk derfor dekket skolegang og tok teknisk fagskole så han kunne bygge videre på kunnskapen og erfaringen han allerede hadde Men en nabo her har gått på aap i 2 år, altså tre år siden han ble sykemeldt. Han sier målet hans er omskolering, men han har enda ikke fått det Anonymous poster hash: 2f158...0a5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Det er ingneting som heter omskolering lenger. Men etter ett år som sykmeldt og når man går over på aap så kan nav vurdere om man trenger annen utdanning/skole for å få personen ut i arbeid igjen. Så nei, det fungerer ikke slik du forespeiler det. Og hva er det du kan jobbe med da som du trenger utdanning til? Anonymous poster hash: 7fd2c...21c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 Du får i hvertfall ingenting etter kun 2 uker som sykmeldt Anonymous poster hash: 7ebee...727
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Gikk sykemeldt av og på tre år jeg , før siste var fullt sykemeldt . Jobba i helsevesen . Er nå på Aap og går skole , har igjen 2 år på skole før utdannet Anonymous poster hash: 9eb55...023
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Gikk sykemeldt av og på tre år jeg , før siste var fullt sykemeldt . Jobba i helsevesen . Er nå på Aap og går skole , har igjen 2 år på skole før utdannet Anonymous poster hash: 9eb55...023
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå