Gå til innhold

Noen som har peiling på muskler, vekt osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo lest at muskler veier mer enn fett. De siste 3 ukene har jeg gått opp 600 gr til tross for samme treningsnivå og samme kosthold. Før dette har jeg gått jevnt ned og så har vekta vært stabil en stund. Men det er vel usannsynlig at musklene ville økt vekta med hele 600 gr på 3 uker? Jeg har tatt mål, men det er ingen endring i målene.

Anonymous poster hash: 51d30...f9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At muskler veier mer enn fett er litt rart å si egentlig. 1 kg fett er 1 kg fett og 1 kg muskler er 1 kg muskler...

Men 1 kg fett har større volum enn 1 kg muskler.

Trener du og bygger muskler vil vekten gå opp fordi musklene blir større.

Anonymous poster hash: a4f6c...4b8

Skrevet

Det tar lang tid å bygge 600 g muskler som dame. Men litt ekstra væske kan jo komme avhengig av hvor du er i syklusen din og det trenger ikke synes med målebånd om det er jevnt fordelt over kroppen.

Skrevet

Kan fint være muskler , selv på dame. Enig i at de fleste damer ikke bygger så fort men en del gjør det. Jeg bygger veldig lett og etter 2-3 uker med trening ser og kjenner jeg forskjell.

Anonymous poster hash: 579c2...54c

Skrevet

At muskler veier mer enn fett er litt rart å si egentlig. 1 kg fett er 1 kg fett og 1 kg muskler er 1 kg muskler...

Men 1 kg fett har større volum enn 1 kg muskler.

Trener du og bygger muskler vil vekten gå opp fordi musklene blir større.

Anonymous poster hash: a4f6c...4b8

Ja, men da veier muskler mer enn fett, da.

Anonymous poster hash: a515e...499

Skrevet

Ja, men da veier muskler mer enn fett, da.

Gull veier mer enn kork, selv om 1 kilo gull er 1 kilo og 1 kg kork er 1 kg, lissom.

Skrevet

Gull veier mer enn kork, selv om 1 kilo gull er 1 kilo og 1 kg kork er 1 kg, lissom.

Nettopp... Det er jo volum det går på! Så muskler veier mer enn fett. Samme som en bil veier mer enn en blomst. Man sitter vel ikke å sier at 750 kg bil veier like mye som 750 kg blomster.

Anonymous poster hash: 3b069...bb0

Skrevet

Ja, men da veier muskler mer enn fett, da. Anonymous poster hash: a515e...499

Det er tyngre, ja, men ikke så veldig mye. Om du mister 1 liter fett og får 1 liter muskler øker vekten din med under 100 g. Det er veldig lite sansynlig at vektøkningen til hi skyldes større muskelmasse, mer vann i kroppen derimot høres ut som en sansynlig forklaring.

Anonymous poster hash: 455a9...b75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...