Gå til innhold

Hvilke linser anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri prøvd før. Er det best med dagslyser eller de som varer lengre. Fordeler og ulemper?

Anonymous poster hash: 0ad19...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å bruke de optikeren din anbefaler for dine øyne.

Anonymous poster hash: a9f97...696

Skrevet

Gå til optiker ja og hør på de! Du trenger ikke kjøpe linsene der om de er dyrere enn på nettet, men bruk likevel riktig type. Er utrolig mange merker, størrelser og styrke, og det er overhodet ikke godt nok å bestille noen med samme styrke som brillene dine (den styrken sier ingenting om hvilken størrelse og form du må ha).

Når det er sagt - Jeg har ukeslinser (7 dager hvis jeg bruker de hele døgnet, 14 dager om jeg tar de av om natta... Men optikeren min sa sånn off the record at sålenge det ikke er ubehagelig kan de brukes en mnd), og skulle sååå gjerne hatt dagslinser istedet, så jeg bare kunne kastet i bosset på kvelden og tatt nye dagen etter. Men det finnes ikke dagslinser i min styrke :( lever i håpet :P

Men er jo noen som har hatt dagslinser og gått over til ukes/mndlinser og likt det bedre.. Mannen min blandt annet..han hadde litt trøbbel med at dagslinsene ble tørre på kvelden (sitter mye foran skjerm) og noen ganger revnet når han skulle ta de av. :)

Anonymous poster hash: ade36...ba3

Skrevet

Ukeslinser! I teorien skal de brukes hele døgnet i 1 uke, så legges til rensing en natt, og så brukes 1 uke til. Vi (mannen og jeg) bruker dem sammenhengende i 3-4 uker og har fått beskjed av optiker at vår bruk går fint (ift at alle kontroller er fine).

Jeg prøvde månedslinser først men gav fort opp den jobben... Av og på med linser hver dag -altfor kronglete!

Anonymous poster hash: c0ba3...dec

Skrevet

Dagslinser! Liker å la øynene få fri fra linser på kveld og natt, og vissheten om at de linsene jeg tar på neste morgen, er rene. Det tar ca 30 sekunder å ta de på, og 10 sekunder å ta de av og hive dem.

Anonymous poster hash: 07cbc...d28

Skrevet

Anbefaler deg å bruke de optikeren din anbefaler for dine øyne.

Anonymous poster hash: a9f97...696

Dette.

Anonymous poster hash: 64531...f20

Skrevet

Gå til optiker ja og hør på de! Du trenger ikke kjøpe linsene der om de er dyrere enn på nettet, men bruk likevel riktig type. Er utrolig mange merker, størrelser og styrke, og det er overhodet ikke godt nok å bestille noen med samme styrke som brillene dine (den styrken sier ingenting om hvilken størrelse og form du må ha).

Når det er sagt - Jeg har ukeslinser (7 dager hvis jeg bruker de hele døgnet, 14 dager om jeg tar de av om natta... Men optikeren min sa sånn off the record at sålenge det ikke er ubehagelig kan de brukes en mnd), og skulle sååå gjerne hatt dagslinser istedet, så jeg bare kunne kastet i bosset på kvelden og tatt nye dagen etter. Men det finnes ikke dagslinser i min styrke :( lever i håpet :P

Men er jo noen som har hatt dagslinser og gått over til ukes/mndlinser og likt det bedre.. Mannen min blandt annet..han hadde litt trøbbel med at dagslinsene ble tørre på kvelden (sitter mye foran skjerm) og noen ganger revnet når han skulle ta de av. :)

Anonymous poster hash: ade36...ba3

Nå ble jeg nysgjerrig på styrken din? Jeg er ekstremt nærsynt og bruker dagslinser.

Anonymous poster hash: 64531...f20

Skrevet

Dagligstue mine er bra,mEneste ulempen er når jeg glemmer å ta de av, at jeg sovner med dem på. Det er ikke bra for øynene. Får alltid litt noia når jeg våkner da,mate de ut med en gang.mjeg er litt sløv. Men jeg har de dyreste linsene fra brilleland, de som Er best for helsen, så har ikke blitt blind ;)

Anonymous poster hash: 340f3...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...