Gå til innhold

Fødsel på KK eller Voss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye fokus på dårlig bemanning på KK i media om dagen, kjenner jeg blir skeptisk til å føde der. Har egentlig litt fødselsangst. Fødel er om 2-3 uker. Sitter å vurderer voss, men er det bedre? Er 50 min med bil opp dit... Og hva skal til, kan jeg bare ringe voss og si at jeg er i fødsel og i nærheten?

Noen som har født på KK i det siste? Er det så ille som de fremstiller det i media?

Anonymous poster hash: b4458...948
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har født to på Voss, ingenting å utsette på det. Men kjenner mange som har født på KK også, kun positive erfaringer.

Første gangen på Voss hadde jeg eget rom i tre dager, andre gangen var det mer travelt og delte rom, dro hjem etter 1,5 dag. Voss har jo lystgass, dette kan hjelpe godt mot angsten din, og for min del hjalp det meg med å konsentrere meg å puste ordentlig ved riene.

Anonymous poster hash: 2f6f4...64a

Skrevet

Det er så mye fokus på dårlig bemanning på KK i media om dagen, kjenner jeg blir skeptisk til å føde der. Har egentlig litt fødselsangst. Fødel er om 2-3 uker. Sitter å vurderer voss, men er det bedre? Er 50 min med bil opp dit... Og hva skal til, kan jeg bare ringe voss og si at jeg er i fødsel og i nærheten? Noen som har født på KK i det siste? Er det så ille som de fremstiller det i media? Anonymous poster hash: b4458...948

Hvis du ikke har flere barn som bor i Bergen som du vil ha i nærheten, og du ikke får det travelt tror jegVoss er bedre. Flinke jordmødre på KK, men ikke mye tid, og det er overfylt.

Anonymous poster hash: ee773...acc

Skrevet

Jeg ville aldri valgt bort et sykehus med barneavdeling.

Anonymous poster hash: 6bd80...fbf

Skrevet

Jeg fødte på KK for tre uker siden, og har ingenting å utsette! Men jeg var nok heldig med timingen, for etter jeg var ferdig var det visst veldig travelt.

Har også født på KK før og vært fornøyd. Hadde aldri valgt en time i bil med rier mot ti minutter...

Anonymous poster hash: f9b12...6f8

Skrevet

Anbefaler voss på det varmeste! Har født der to ganger og fikk enerom begge gangene, og min kjære fikk være dere hele tiden. Var der for er par mnd siden og da var det tre andre par som var der samtidig. Du får god oppfølging og det er stille og rolig der.

Anonymous poster hash: 92a78...444

Skrevet

Kk. Har venner som ikke har en positiv opplevelse på Voss, og selv om opplevelsene med Kk også er varierte har de en fantastisk nyfødtintensiv dersom noe skulle skje. Dersom noe skjer på Voss er det helikopter til Haukeland, og da teller sekunder... Så absolutt Kk.

Skrevet

Ville personlig født et sted med nyfødtavdeling. Men jeg vet også at Voss er godt drillet på akutt syke nyfødte.

Anonymous poster hash: 488ca...1bc

Skrevet

Jeg ville aldri valgt 50 minutter i bil med rier og potensielt føde underveis. Spesielt ikkeveien mellom Bergen og Voss med stengingen og kø, ras, turister og bobiler i skjønn forening.

Skrevet

Bodde i Bergen da jeg fikk mine og fødte en på KK og to på Voss.

Det var som natt og dag, og hadde det kommet et barn til hadde jeg nok en gang reist til Voss.

Varmere og bedre fødeavdeling skal du lete lenge etter.

Skrevet

Har to fødsler bak meg på kk i nyere tid, og har bare godt å si om stedet.

Anonymous poster hash: dd4ef...675

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for 2 år siden, valget mitt falt på KK. Det er jeg veldig glad for siden jeg fødte sinnsykt raskt, hadde blitt bilfødsel dersom jeg hadde reist til Voss.

Uansett, KK har i alle år vært en av "verstingene" i media. Dette henger nok sammen med at det er en av sykehusene med flest fødsler i Norge. Begge mine opphold har i vertfall vært fine.

Du må gjerne reise til Voss, jeg har all tro på at det er et mer "hjemmekoselig" sykehus hvor bemanningen ikke er særlig stresset (og dermed har mer tid til deg). Men du burde også vurdere om det er verdt den lange kjøreturen og at du ikke har tilgang på alle medisinske hjelpemidler.

Anonymous poster hash: 3a244...3d8
Skrevet

Voss begge gangene. Siste gang reiste jeg fra Bergen og opp fordi de hadde lovet å ta ekstra hensyn til meg ifht angsten jeg slet med. Fikk ma "bestilt" epidural og den ble satt med en gang jeg kom opp. Drømmefødsel i rolige omgivelser.

Anonymous poster hash: 56751...45b

Skrevet

KK har jo et mildt sagt frynsete rykte i befolkningen. Jeg har født et barn der og det gikk bra. Jeg har født et barn på et annet sykehus der barnet måtte på nyfødtintensiv etter fødsel. Ville aldri født på sykehus uten nyfødtintensiv! Så jeg ville gått for KK.

Anonymous poster hash: 284fd...66a

Skrevet

Jeg ligger på kk nå pga stor fare for prematur fødsel. Har ligget 3 netter nå på fødestue men ser ut som riemedisin virker. Første natt trodde man fødsel var i gang og jeg og rommet ble gjort klart.

For noen fantastiske folk som er her! Jordmødre som ikke vet hva godt de skal gjøre! De er innom ofte og svarer på alle spørsmål.

Trygge gode leger som gir enkle og greie svar. Jeg er kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: 002af...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...