Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Lurer på om femåringen kan ha en uvi. Tisset tre ganger i dag tidlig, sa at d gjorde litt vondt når tisset kom ut. Dette er ikke likt henne, hun pleier å holde seg. D kan gå en dag uten at hun tisser med mindre jeg får henne på do. Har blitt flinkere i d siste til å gå på do. Men kan jeg be bhg bare legge merke til om hun er ofte på do, sier at d gjør vondt? Hun ville ikke at jeg skulle nevne dette når jeg leverte idag. Anonymous poster hash: e6f3c...fee
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Du må jo levere urinprøve til testing! Hun er def i faresonen hvis hun tisser så lite Anonymous poster hash: 3e3c6...597
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Hvis hun holder seg så lenge er det ikke rart hun hvis hun får uvi. Min datter gjorde det tidligere, hadde såkalt "festblære". Dette førte til at hun nå har kronisk urinveisinfeksjon, tisser på seg både dag og natt. Blæren må rett og slett trenes opp, for den har blitt "slapp". Vær så snill å få på plass gode dorutiner. Anonymous poster hash: e8767...921
LivetErEnLek Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 Lever inn en urinprøve hos legen. Det er utrolig viktig at hun begynner å gå oftere på do! Og til det du egentlig spurte om. Ja, det kan du spørre bhg om. Men det har egentlig ingen hensikt, da du uansett burde levere inn en prøve.
anonomous Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Enig med det de andre skriver, men til det du spør om, ja det kan du
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Du kan også høre om de kan minne henne om å gå på do etter hvert måltid feks. Anonymous poster hash: f5628...116
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #8 Skrevet 31. mai 2016 1. Du tar en urinprøve og leverer på legekontoret. 2. Du forklarer situasjonen til barnehagen og spør om de kan være snill og følge opp, slik at hun ikke går så lenge mellom hvert dobesøk. Anonymous poster hash: 86633...813
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Ja, bare samle urin fra henne, kjøp en sånn urinprøveboks på apoteket. Samle urin og lever til fastlegen imorgen. Så må du og de i barnehagen sørge for at hun går på do ofte, slik at hun får tømt blæra ofte og for å forebygge ny uvi. Når rutinen er på plass så går hun selv ofte nok, men før hun gjør dette må dere der hjemme og de i barnehagen følge henne på do ofte nok. Anonymous poster hash: 250ed...5f7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Skal levere prøve imorgen. Hun holder seg til hun absolutt må gå, men ikke et sekund før. Bhg minner henne allerede på å gå på do, men hvor mye skal de mase på en 5åring? Her tar jeg henne bare på do. Men er hun på do halv fem, fem, får hun ikke til å gå på do ved leggetid kl 19. Drikker ikke mye heller selv om jeg har fremme vannflaske hele tiden. Drikker kun melk og vann, til nøden litt saft. Hva kan jeg gjøre ? Anonymous poster hash: e6f3c...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå