Gå til innhold

Traumatisk barndom - Flere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke lese hele den på engelsk. Hvorfor har du ikke skrevet den på norsk? Hva lurer du egentlig på?

Anonymous poster hash: 157c7...5dd

Skrevet

Jeg orker ikke lese hele den på engelsk. Hvorfor har du ikke skrevet den på norsk? Hva lurer du egentlig på?

Anonymous poster hash: 157c7...5dd

Jeg lurer på om noen andre har erfaringer med å bli overkontrollert som barn

Anonymous poster hash: 44a8b...c54

Skrevet

Ja, jeg hadde en mor som var ekstremt kontrollerende, streng, grenseovertredende, egoistisk, narsissistisk. Hun ødela selvtilliten min helt, og jeg sliter fortsatt med ettervirkninger.

Har ført til at jeg sliter litt med grensesetting for egne barn, vil ikke "skade" dem og har tatt alt for lite hensyn til mine egne behov.

I tillegg til mye annen relasjonell dritt.

Anonymous poster hash: 73f54...876

Skrevet

Ja, jeg hadde en mor som var ekstremt kontrollerende, streng, grenseovertredende, egoistisk, narsissistisk. Hun ødela selvtilliten min helt, og jeg sliter fortsatt med ettervirkninger.

Har ført til at jeg sliter litt med grensesetting for egne barn, vil ikke "skade" dem og har tatt alt for lite hensyn til mine egne behov.

I tillegg til mye annen relasjonell dritt.

Kan du fortelle litt mer om hva du mener med relasjonell dritt? Og hva slagsettervirkninger sliter du med?

Anonymous poster hash: 06b17...205

Skrevet

Jeg blir ekstremt stresset i konflikt situasjoner - så ille at jeg blacker ut. Tar også ting i verste mening hvis jeg er redd for konsekvenser. Tok lang tid før jeg skjønte at jeg faktisk ble redd av de enkleste spørsmål mannen min kunne stille; "hvor er nøklene?" Ble for meg en beskyldning om at jeg hadde rotet de bort og jeg ble så redd for reaksjonen at jeg automatisk gikk i forsvar.... Dvs motangrep... Ikke sunt.

Jeg tror også generelt at ingen egentlig liker meg. (Fikk ofte høre hvor fæl jeg var)

Dette fører også i en viss grad til sosial angst, mye har blitt bedre med st jeg jobber med meg selv og tankemønstre, og bare det at jeg har blitt klar over hvordan ting henger sammen...

Hva med deg da?

Skrevet

Jeg blir ekstremt stresset i konflikt situasjoner - så ille at jeg blacker ut. Tar også ting i verste mening hvis jeg er redd for konsekvenser. Tok lang tid før jeg skjønte at jeg faktisk ble redd av de enkleste spørsmål mannen min kunne stille; "hvor er nøklene?" Ble for meg en beskyldning om at jeg hadde rotet de bort og jeg ble så redd for reaksjonen at jeg automatisk gikk i forsvar.... Dvs motangrep... Ikke sunt.

Jeg tror også generelt at ingen egentlig liker meg. (Fikk ofte høre hvor fæl jeg var)

Dette fører også i en viss grad til sosial angst, mye har blitt bedre med st jeg jobber med meg selv og tankemønstre, og bare det at jeg har blitt klar over hvordan ting henger sammen...

Hva med deg da?

Hi her! Dette er som å lese om meg selv!

Er livredd for å få kjeft, gjør alt jeg kan for å gjøre alle til lags ... Sliter meg ut... Redd for hva andre mener ... Tror at foreldrene følger / overvåker meg fortsatt ...

Anonymous poster hash: 44a8b...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...