Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 I USA i går (tror jeg).. Folk sier det er helt grusomt at de måtte skyte gorillaen! Og at de burde se at han passet på den lille 4 åringen.. Og heller burde ha bedøvd den enn å drepe den! Er folk vel bevarte om dagen eller? Den gorillaen passet ikke på gutten, han dro han rundt som ei filledukke, til og med under vann! Og skulle man ha bedøvd den så hadde det tatt tid før den hadde sovnet, hvis man i d hele tatt var så heldig og treffe den riktig.. Og hva ville skjedd om den fikk skutt en nål i seg? Den ville blitt redd, sint, forvirret... Kanskje trodd at det var den lille gutten som forårsaket smerten. Grøss og gru, de skjøt gorillaen, og jammen gjorde de det riktige!! Anonymous poster hash: 271de...464
Pobie Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Ja, jeg skjønner ikke holdningen jeg ser rundtomkring. Med bedøvelse hadde det tatt 5 minutter før den begynte å virke, dvs guttungen blir overlatt til en diger gorilla i 5 minutter ekstra. Bedøvelsen i seg selv ville satt guttungens liv i fare siden den ville vært vondt og godt mulig skremt gorillaen. Og alle de som sier at moren må være dårlig forelder har tydeligvis ikke barn selv. Hun hadde andre barn sammen med seg, og man kan naturlig nok ikke nistirre på en 4-åring til enhver tid når man er ute med andre barn. Jeg elsker dyr og synes det er trist at gorillaen ble drept, men jeg ser ikke hva annet de kunne gjort i denne situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Enig med deg Ble kvalm av alle kommentarene. Å dårlig av å se filmen ... Tenk viss det var min gutt på 4 år..helt hjelpesløs.. Anonymous poster hash: cb6a4...2f9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Et menneske er mer verdt enn et dyr, slik er det bare. Anonymous poster hash: 9a9a0...e03
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 Vel, med tanke på at moren ifølge vitner var travelt opptatt på sosiale medier på mobilen, og gutten gjentatte ganger hadde ytret ønske om å klatre inn til gorillaen og istedet fikk beskjed av moren om å gå litt nærmere for å se bedre, OG det faktum at han måtte forsere 3 ulike gjerder/barrierer for å komme seg dit inn.. Den gutten FALT ikke ned til gorillaen, han aktivt oppsøkte den, og moren kunne absolutt ha forhindret dette. Istedet måtte et utrydningstruet dyr, som bare handlet på instinkt, bøte med livet, og de aller fleste eksperter er enige om at han ikke forsøkte å skade gutten, men bare forsøkte å beskytte gutten mot alle de skrikende folka og situasjonen som oppstod. Anonymous poster hash: b6a24...83d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 (endret) Anonymous poster hash: 5ea82...f23 Endret 31. mai 2016 av Sommerfuggel Brudd på opphavsrett
Gjest Sommerfuggel Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Jeg måtte dessverre fjerne bildet da det er brudd på opphavsrett. Men legg heller igjen link til siden der du fant bildet Sommerfuggel
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #8 Skrevet 31. mai 2016 Uansett om moren var dårlig på å passe på ungen sin eller ei mener jeg absolutt det var riktig å skyte gorillaen. Nei, den kunne ikke noe for noe av dette. Men barnet er mest verdt. Uansett om han klatret inn selv. De som mener noe annet kan da umulig ha barn selv... Anonymous poster hash: 6e494...2da
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Vel, med tanke på at moren ifølge vitner var travelt opptatt på sosiale medier på mobilen, og gutten gjentatte ganger hadde ytret ønske om å klatre inn til gorillaen og istedet fikk beskjed av moren om å gå litt nærmere for å se bedre, OG det faktum at han måtte forsere 3 ulike gjerder/barrierer for å komme seg dit inn.. Den gutten FALT ikke ned til gorillaen, han aktivt oppsøkte den, og moren kunne absolutt ha forhindret dette. Istedet måtte et utrydningstruet dyr, som bare handlet på instinkt, bøte med livet, og de aller fleste eksperter er enige om at han ikke forsøkte å skade gutten, men bare forsøkte å beskytte gutten mot alle de skrikende folka og situasjonen som oppstod. Anonymous poster hash: b6a24...83d Alle disse pålitelige vitnene, som det tydeligvis er mange av, og som fulgte godt med på gutten... hvor var de da gutten klatret over gjerde Nr 1? Nr 2 og så Nr 3? Stod de klar med mobilen for å filme? Fine vitner! Anonymous poster hash: 281f9...7b0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Uansett om moren var dårlig på å passe på ungen sin eller ei mener jeg absolutt det var riktig å skyte gorillaen. Nei, den kunne ikke noe for noe av dette. Men barnet er mest verdt. Uansett om han klatret inn selv. De som mener noe annet kan da umulig ha barn selv... Anonymous poster hash: 6e494...2da Signerer. Her sitter jeg høygravid og tårene triller. Hormonell sa du??? Tenker på om det hadde vært min gutt som ble dratt rundt som en filledukke. For en forferdelig følelse... Trist at gorillaen måtte skytes, men mennesker er mere verd enn dyr. Gorillaen kunne på 2 sekunder slengt gutten i murveggen...😭 Anonymous poster hash: f8688...2a9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 Mennesker er mer verdt enn dyr?? Hvem har bestemt det? Snakk om å forherlige sin egen rase... Anonymous poster hash: 2d502...add
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 Ja, enig. Her er det selvsagt spørsmål om moren fulgte godt nok med, om andre kunne gjort noe for å forhindre at gutten kom seg inn til gorillaen osv, men faktum er at det hadde vært en betydelig risiko for guttens liv om de ikke hadde skutt gorillean. Så får man heller se på straffeforfølging av moren for seg, om det stemmer det hun over her skriver. Anonymous poster hash: ecf63...121
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #13 Skrevet 31. mai 2016 Herregud, enkelte av de ropene på videoen høres jaggu ikke mye skrekkslagne ut! Virker nesten som noen av vitnene synes det var morsomt. Hvorfor i helvete grep ikke vitner inn? Her må mor og vitner straffes! En tragedie at det endte som det måtte. Anonymous poster hash: 926a0...399
Blomstogbier Skrevet 31. mai 2016 #14 Skrevet 31. mai 2016 Vel, med tanke på at moren ifølge vitner var travelt opptatt på sosiale medier på mobilen, og gutten gjentatte ganger hadde ytret ønske om å klatre inn til gorillaen og istedet fikk beskjed av moren om å gå litt nærmere for å se bedre, OG det faktum at han måtte forsere 3 ulike gjerder/barrierer for å komme seg dit inn.. Den gutten FALT ikke ned til gorillaen, han aktivt oppsøkte den, og moren kunne absolutt ha forhindret dette. Istedet måtte et utrydningstruet dyr, som bare handlet på instinkt, bøte med livet, og de aller fleste eksperter er enige om at han ikke forsøkte å skade gutten, men bare forsøkte å beskytte gutten mot alle de skrikende folka og situasjonen som oppstod. Anonymous poster hash: b6a24...83d Og hva skulle man gjort mener du? Bedøvet gorillaen og, som andre nevner, satt guttens liv enda mer i fare?
Blomstogbier Skrevet 31. mai 2016 #15 Skrevet 31. mai 2016 Mennesker er mer verdt enn dyr?? Hvem har bestemt det? Snakk om å forherlige sin egen rase... Anonymous poster hash: 2d502...add Håper ikke du har unger. Så skrudd er det ikke LOV å være...
Ylva og Mathilde Skrevet 31. mai 2016 #16 Skrevet 31. mai 2016 Etter å ha sett videoen er jeg enig i at de ikke hadde noe valg. Uansett hvor fjern moren er, kan man ikke se på at et barn blir behandlet slik av et vilt dyr, med potensielt dødelig utfall, uten å foreta seg noe. Hva den gorillaen gjør i en innhegning i USA derimot? Det forstår jeg ikke. Hvorfor i all verden skal man oppbevare åpenbart ville dyr i bur? Galskap.
Leeloo76 Skrevet 31. mai 2016 #17 Skrevet 31. mai 2016 (endret) Innlegg på FB fra en amerikansk kvinne som har jobbet med dyr i fangenskap, bl.a. gorillaer: https://www.facebook.com/amanda.odonoughue Ikke bra å la en fireåring komme seg inn i en dyreinnhegning, hverken fra dyrehagens eller morens side, men her virker det ikke som de hadde annet valg enn å skyte (om man da ikke er av de som mener dyr er like mye verdt som mennesker, som jeg til dels er enig i mtp. miljøvern, bevaring av rovdyrstammen i Norge ol., men ikke i slike tilfeller). Mulig saken hadde vært en annen om det hadde vært en hunngorilla som fant gutten, det vet jeg lite om, men her var det altså en hanngorilla, og i tillegg en silverback, da er neppe beskyttelsesinstinktet (for barnet) det som er mest fremtredende. Endret 31. mai 2016 av Leeloo76
Gjest Darwinia:-) Skrevet 31. mai 2016 #18 Skrevet 31. mai 2016 Vel, med tanke på at moren ifølge vitner var travelt opptatt på sosiale medier på mobilen, og gutten gjentatte ganger hadde ytret ønske om å klatre inn til gorillaen og istedet fikk beskjed av moren om å gå litt nærmere for å se bedre, OG det faktum at han måtte forsere 3 ulike gjerder/barrierer for å komme seg dit inn.. Den gutten FALT ikke ned til gorillaen, han aktivt oppsøkte den, og moren kunne absolutt ha forhindret dette. Istedet måtte et utrydningstruet dyr, som bare handlet på instinkt, bøte med livet, og de aller fleste eksperter er enige om at han ikke forsøkte å skade gutten, men bare forsøkte å beskytte gutten mot alle de skrikende folka og situasjonen som oppstod. Anonymous poster hash: b6a24...83d Så fordi mora ikke passet på er det ok å gamble med guttens liv i et forsøk på å unngå å ta livet av gorillaen??? Det kan godt hende at gorillaen ikke hadde skadd gutten, men hadde du vært villig til å ta sjansen hvis det var DITT barn som ble slengt rundt som ei filledukke av et vilt dyr på nær 200 kg? Eller er det bare andres barn vi kan gamble med? Hadde du seriøst synes det var greit at mann skjøt piler inn i en gorilla som har ungen din? Du hadde bare krysset fingrene å håpet at den ikke tok smerten ut over det lille barnet ditt? Det viktigste er jo tross alt at gorillaen overlever?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #19 Skrevet 31. mai 2016 Fikk helt vondt av han gutten og av å høre hvor redd han var 😭😔 fikk også vondt av gorillaen som måtte bøte med livet pga en udugelig mor! Når man er slike plasser så PASSER man på ungene sine, og lar de IKKE klatre på gjerder! Om hun hadde så mange unger med seg at hun ikke klarer å passe på alle sammen, så burde hun heller ikke gå ut med de! Anonymous poster hash: d8dd5...43d
Fru vims Skrevet 31. mai 2016 #20 Skrevet 31. mai 2016 (endret) Syntes heller ikke de hadde noe annet valg enn å skyte den. Men foreldrene burdte uansett ha passet mye bedre på gutten. Hadde de gjort det hadde ikke dette skjedd. På videoen så det og ut som gorilla prøvde å passe på gutten, før den ble skremt av alle skrikene. Men man vet jo aldri hva som hadde skjedd. Dette er en gorilla og ikke et menneske. en trist historie. Både for den døde gorilaen og tenk så skremmende opplevelse for den lille gutten 😔 Endret 31. mai 2016 av Fru vims
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #21 Skrevet 31. mai 2016 Tror man kan slå fast at: 1. Gutten burde blitt passet bedre på 2. At det er mulig for folk, til og med barn på 4 år, å komme inn til dyrene vitner om for dårlig sikring Når skaden først er skjedd hadde de ikke så mye annet valg enn å handle slik de gjorde Anonymous poster hash: c2148...958
Elina Skrevet 31. mai 2016 #22 Skrevet 31. mai 2016 (endret) Mennesker er mer verdt enn dyr?? Hvem har bestemt det? Snakk om å forherlige sin egen rase... Anonymous poster hash: 2d502...add Jeg mener at vi forherliger egen rase gang på gang, dette kalles speciesism. Jeg er veganer og jeg skjønner hva du mener men synes du drar det litt langt. Her er det ikke snakk om at et uskyldig dyr blir drept i jakt av et menneske men at en liten forsvarsløs gutt blir bytte for en fullvoksen gorilla i bur. Vi kan jo snakke om at det ikke er dyrets feil at det er i bur(og at det ikke er riktig), for det synes jeg også er uverdig. Men nå er det slikt at gutten datt inn til gorillaen, han ble behandlet som en filledukke. Ikke sikkert gorillaen mente noe med å skade gutten da menneskebarn ikke er like hardføre som gorillabarn, men uansett gutten var i fare og noe måtte gjøres raskt. Skulle de latt gutten dø? Hadde du synes det var OK? Eller hadde du sett annerledes på saken da? Om man blir angrepet av et dyr så har man full rett å beskytte og forsvare seg, de gjorde det eneste riktige her da de hadde for knapp tid til å få til noe annen løsning. Det hadde vært bedre om de klarte å redde gutten uten å skade gorillaen men her var det ingen annen løsning, dessverre. ¨Vi mennesker ser vår egen undertrykkelse helt klart når vi selv er offeret. Men ellers bedrar vi i det vide og brede uten en eneste tanke¨ - Hacker. Endret 31. mai 2016 av Elina
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #23 Skrevet 31. mai 2016 Vel, med tanke på at moren ifølge vitner var travelt opptatt på sosiale medier på mobilen, og gutten gjentatte ganger hadde ytret ønske om å klatre inn til gorillaen og istedet fikk beskjed av moren om å gå litt nærmere for å se bedre, OG det faktum at han måtte forsere 3 ulike gjerder/barrierer for å komme seg dit inn.. Den gutten FALT ikke ned til gorillaen, han aktivt oppsøkte den, og moren kunne absolutt ha forhindret dette. Istedet måtte et utrydningstruet dyr, som bare handlet på instinkt, bøte med livet, og de aller fleste eksperter er enige om at han ikke forsøkte å skade gutten, men bare forsøkte å beskytte gutten mot alle de skrikende folka og situasjonen som oppstod. Anonymous poster hash: b6a24...83d Mener du at gutten istedenfor burde bøte med livet sitt, siden han hadde en mor som ikke passet på? Anonymous poster hash: 38b24...b91
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #24 Skrevet 31. mai 2016 Håper ikke du har unger. Så skrudd er det ikke LOV å være... Helt enig! Dere er jo fullstendig gærne dere som mener at Gorillaens liv er verdt noe som helst i den situasjonen der det står om livet til en liten gutt kontra gorilla. Blir skremt og kvalm av deres holdninger! Mennesker er mer verdt enn dyr. Sånn er det bare! Anonymous poster hash: 4b06a...ea5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #25 Skrevet 31. mai 2016 Enda et trist eksempel på at ville dyr oppfører seg som ville dyr og må bøte pga menneskers dumhet Anonymous poster hash: 7590a...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå