Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #1 Skrevet 31. mai 2016 Igjen fikk jeg "lov" til å være den som kunne sove ut om morgenen. Problemet er bare at jeg faktisk aldri får det.... idet samboeren min skal stå opp kl 6.30 er han lett irritert og sier det ikke er sikkert han rekker å levere i barnehagen så det kan hende jeg må gjøre det allikevel. Allerede der er sovemorgenen ødelagt. 30 min senere braser han inn på rommet og sier "det finnes ikke noen rene bodyer! Hvorfor er det ingen rene bodyer?" Jeg forklare i ørska at det finnes masse rene bodyer i kurven på vaskerommet. I stede for å akseptere dette svarer fortsetter han "hvorfor har du ikke lagt de på plass? De skal jo ikke ligge der! Hvorfor?" Jeg prøver å være rolig og bare svare "fordi jeg ikke har gjort det enda" men det er ikke svar nok... "jeg skjønner jo at det ikke er gjort, spørsmålet var hvorfor?!" F@*(/@ altså! Jeg skjønner han er stresset, men hvorfor la det gå ut over meg? Dagens utblåsning... kanskje ikke den siste heller... Anonymous poster hash: 8ddfe...2a4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #2 Skrevet 31. mai 2016 Å herlige morgen, jeg hadde klikket. På ham. Og sovet videre etterpå. Anonymous poster hash: 0cefb...b7d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Du får gjøre noe lignende mot ham, når han har sovemorgen. Anonymous poster hash: e004a...f07
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Ja, han hørtes jo ut som litt av en fangst. Anonymous poster hash: e76b0...d15
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 Jeg hadde vært så barnslig at jeg hadde hevnet meg. På hans sovemorgen hadde jeg gjort akkurat det samme. Ville også ha prater med han for å finne uthvasom ligger bak. Gjør han det fordi han er usikker med baby? Barnet og huset er like mye hans ansvar som ditt så det er latterlig at han kjefter på deg for at han ikke har tatt ansvar. Neste gang får han ordne til baby dagen før så alt er klart så slipper han dette. Anonymous poster hash: c231b...721
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Gjør det samme mot han imorgen, om han har sovesal da. Spør hvor det er rene bodyer, kle på baby, og gå inn og bann til han og spør hvorfor han ikke har lagt de på plass. Haha kanskje ikke det mest modne svaret men jeg hadde ikke klart å la være. For en oppførsel. Hvorfor kunne ikke han ha latt deg sove og hvorfor kunne ikke Han ha lagt Depp plass? Anonymous poster hash: 72834...457
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Lagt de på plass * mente jeg. Jeg er veldig trøtt Og kvalm hver morgen (gravid). Hver kveld lager jeg klar matpakke og drikkeflaske til skolen, legger til rette for frokost til lillegutt og legger klar inne og uteklær han skal bruke, så slipper jeg å gjøre minst mulig neste morgen. Kanskje noe han samboeren din også kan gjøre, ikke fordi han er morgenkvalme, men ettersom han er så gretten og stressa om morningen Anonymous poster hash: 72834...457
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #8 Skrevet 31. mai 2016 For en fjott! Det burda han ha spart seg for altså, hva er poenget med å ha sovemorgen når du blir vekket på den måten? Da må det jo være hundre ganger koseligere å la fjotten sove og kose seg med barnet på morgenkvisten. Anonymous poster hash: 4a8f0...5ba
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Han pleier faktisk be MEG ordne klart til neste morgen selv når det er han som skal opp...! Så nå når det ikke var gjort er det selvfølgelig KRISE! Men jeg mener den som skal stå opp med barnet er den som må sjekke at alt er i orden, ikke bare gå ut i fra at den andre har gjort det. Og det er ikke første gang jeg lar vær å ordne, og jeg har sagt det til han. Forrige diskusjon endte med at han ville én av oss skulle ha ansvar for at det alltid var tilgjengelig rene klær, noe jeg er uenig i og absolutt ikke har tenkt å gjennomføre. Nå var jeg jo blitt veldig våken etter skjenneprekenen så jeg sto opp og kledde på meg og forberedte meg på å kjøre til barnehagen. Samboer kommer ut fra dusjen og ser på meg og blir skikkelig sint (faktisk), for at jeg ikke har fortsatt å sove..!? Oh my! Er det mulig? Hi Anonymous poster hash: 95b70...cc8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Herregud , for et sjarmtroll. Om han vil at kun en skal legge til rette for baby hver dag så får han gjøre det da. Du har tilbudt å gjøre det de gangene du skal stå opp med baby, går han ikke med på det så får hab selv gjøre det hver morgen. Og si klart ifra at det nå er hans ansvar og du vil ha deg frabedt å bli skjelt ut om morningen om han ikke har lagt til rette for seg selv dagen før. Skulle tro det kun var din baby siden han blir så sint på deg når han ikke har gjort forarbeidet Anonymous poster hash: 72834...457
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 Han pleier faktisk be MEG ordne klart til neste morgen selv når det er han som skal opp...! Så nå når det ikke var gjort er det selvfølgelig KRISE! Men jeg mener den som skal stå opp med barnet er den som må sjekke at alt er i orden, ikke bare gå ut i fra at den andre har gjort det. Og det er ikke første gang jeg lar vær å ordne, og jeg har sagt det til han. Forrige diskusjon endte med at han ville én av oss skulle ha ansvar for at det alltid var tilgjengelig rene klær, noe jeg er uenig i og absolutt ikke har tenkt å gjennomføre. Nå var jeg jo blitt veldig våken etter skjenneprekenen så jeg sto opp og kledde på meg og forberedte meg på å kjøre til barnehagen. Samboer kommer ut fra dusjen og ser på meg og blir skikkelig sint (faktisk), for at jeg ikke har fortsatt å sove..!? Oh my! Er det mulig? Hi Anonymous poster hash: 95b70...cc8 Hvis han ønsker at en av dere skal ha ansvar for at det alltid er rene klær så setter du opp ditt peneste smil og sier " så flott kjære da er det din jobb!". Anonymous poster hash: fc18b...502
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 Hvis han ønsker at en av dere skal ha ansvar for at det alltid er rene klær så setter du opp ditt peneste smil og sier " så flott kjære da er det din jobb!". Anonymous poster hash: fc18b...502 Siden det er jeg som står for innkjøp av nye klær når det trengs, må jeg ha litt oversikt over hva som finnes, så jeg må ha litt kontroll. Han er ikke flink til å handle klær (han ser sjelden på priser og tilbud, og liker ikke å handle klær generelt) Hi Anonymous poster hash: 95b70...cc8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #14 Skrevet 31. mai 2016 Min kunne gjort akkurat det samme. Jeg kjenner jeg koker av å lese det du skriver 😜 Jeg tror han blir så rådvill og stresset at han ikke kan styre seg. Hvorfor er det bare du som skal ha styr på de bodyene? 😲 Tips til neste gang, bare tilrettelegg alt kvelden før, så slipper du mas. Håper du får sove litt nå 😊 Anonymous poster hash: 4a38d...2f8
It's all about me Skrevet 31. mai 2016 #15 Skrevet 31. mai 2016 Jeg legger fram alt av klær kvelden før, det er faktisk ikke store jobben. Da vet jeg også at ungene hår skikkelig kledd. Man trenger virkelig ikke være så nazi på at alt skal deles likt. Klær er min ting, noe annet er mannens ting. Å hevne seg ved å gjøre det samme på hans sovemorgen er bare barnslig. Ang. dårlig tid så hadde jeg bedt han sette på vekkerklokka 10 minuttet før, ting tar ofte lengre tid enn man tror. Ja og så var det det med å prate sammen da. Si ifra at du sliter med å sovne igjen hvis han løper inn og ut.
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. mai 2016 #16 Skrevet 31. mai 2016 Kan høres ut som meg på morran særs lite glad i å stå opp med ungene så gjør det så sjeldent som mulig. Nå jobber vi hver dag da sånn at "sovemorgen" midt i uka utgår, men i helgene er jeg ikke så grei og ha med å gjøre! Kan være fordi jeg alltid prøver å ta så ekstremt mye hensyn og passer på mini hele tiden samt at jeg gjør masse husarbeid før resten våkner til liv, mens mannen lar han hyle og grine hvis han er sur og bare ligger i sofaen og spiller på tlf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå