Gå til innhold

Reklamen mot snus i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det fins en tråd her allerede. Har dere sett reklamen? Ser at den provoserer. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er bra.

Anonymous poster hash: 12b97...305

Skrevet

Ser også at mange av de som blir provosert er folk som snuser eller røyker i svangerskapet. Folk takler ikke å høre at de faktisk øker risikoen for dødfødsel eller lav fødselsvekt/premature barn.

Anonymous poster hash: 664a9...eca

Skrevet

Synes det er bra at den er så brutal.

Jeg snuset selv men sluttet da vi begynte å prøve. Om den reklamen klarer å skremme bare én gravid kvinne fra å snuse under svangerskapet så er den verdt det.

Det at den provoserer er jo at sannheten er ubehagelig. Jeg skvatt første gang jeg så den selv og syntes den var utrolig flåsete.

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor den vare retter seg mot snus, røyk er da like skadelig.

Anonymous poster hash: 662a4...fd2

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan fakta kan provosere folk. 

Blir de samme provosert over at teppe foran åpningen på barnevognen kan være skadelig for babyen? Blir de provosert over at at å sitte bakovervendt i barnesetet er bedre enn forovervendt? I don't get it... 

Anonymous poster hash: 6eea6...539
Skrevet

Synes det er bra at den er så brutal.

Jeg snuset selv men sluttet da vi begynte å prøve. Om den reklamen klarer å skremme bare én gravid kvinne fra å snuse under svangerskapet så er den verdt det.

Det at den provoserer er jo at sannheten er ubehagelig. Jeg skvatt første gang jeg så den selv og syntes den var utrolig flåsete.

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor den vare retter seg mot snus, røyk er da like skadelig.

Anonymous poster hash: 662a4...fd2

Fordi mange bytter yt røyk med snus i den tro at det IKKE er skadelig for foster. Røyk er jo en velkjent faktor for økt risiko for skader på foster. Det er denne myten de vil til livs,- selv om snusing sikkert kan bekreftes mindre farlig/skadelig for den som bruker det, så er det nå sannsynlig MER skadelig for et foster enn hva røyk er. Sånn til info :)

Anonymous poster hash: e5a7c...ec8

Skrevet

Jeg blir egentlig mest lei meg av denne reklamen. Men det er fordi det blir veldig personlig for meg, jeg har opplevd en dødfødsel og hadde babyshower et par dager før babyen min døde. Men det er jo mine personlige minner og sorg som gjør at den var ekstra vond for meg (jeg har aldri snust eller røyket hverken som gravid eller ikke gravid så det er ikke årsaken).

Men jeg håper at de som snuser (og røyker) blir påvirket nok til å slutte, så slipper de forhåpentligvis å oppleve det jeg har gått gjennom. Selv så er jeg nødt til å slå av TVen når den der kommer eller så begynner jeg å gråte😢

Anonymous poster hash: ef947...0ed

Skrevet

Brutal, men det må den være. Supert at de lager slike kampanjer.

Anonymous poster hash: e046b...094
Skrevet

Blir ikke provosert, men jeg reagerer ja,nettopp fordi den er så brutal. Bare å høre på den mens jeg sitter og holder gutten min får det til å knytte seg i magen. Selvom jeg verken brukte snus eller drakk i svangerskapet var jeg livredd for at noe sånt skulle skje.

Men sånne ting SKAL jo berøre og provosere. Det som er ekstra fint med at det blir gjort tydelig og klart for -alle-, er at gravide som snuser kan oppleve press fra de rundt seg på å slutte, når flere vet hvor skadelig det kan være. Blir mye vanskeligere å slippe unna med (og selvom det kan være vanskelig å slutte så er gevinsten stor!!).

Anonymous poster hash: 2c3a0...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...