Gå til innhold

Barn og rydding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen her mener man ikke kan forvente at barn/ungdom på 10-18 år rydder opp etter seg. Jeg er helt uenig... Det er snakk om søppel og håndklær og slikt i stua. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 837ee...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Det lærer man vel barna sine med engang de kan gå? 💛

Skrevet

Du kan forvente at de gjør det når de blir minnet på det, men ikke at de har det som fast rutine.

Anonymous poster hash: 0beb3...45a

Skrevet

Ojda. Her rydder 2 og 5 åringen opp etter seg hvis vi minner dem på d. Når jeg passerte 10 måtte jeg bidra med oppgaver i huset i tillegg. Støvsuging, ut med søppel, vasking av kjøkken og bad, plenklipping, snømåking og vedarbeid. Barn våkner ikke plutselig opp en dag og tenker at de skal rydde og vaske- de må læres opp fra de er små. Mannen din er helt på jordet.

Anonymous poster hash: 11c2e...986

Skrevet

Kan ikke forvente at de gjør det uoppfordret nei.

Men det bør være i daglig rutine at de rydder hver kveld feks.

Anonymous poster hash: f2451...022

Skrevet

Det gjøres ikke alltid automatisk,nei, men det gjøres . Vi har 4 barn ,6mnd,5,10 og16,og om jeg skulle rydde etter alle til en hver tid, hadde jeg ikke gjort annet .

Mener han da at ungene plutselig begynner å rydde når de flytter ut?

Hadde en runde med eldste ,da hun var ca12-13,hvor hun bare satte oppvasken sin på benken uten for rommet, jeg satte den konsekvent tilbake på senga hennes.

Hver gang! Tok ikke lang tid før hun tok hintet og fant veien til oppvaskmaskinen😉

Alle tar med seg sitt til rommene, rydder av bordet etter seg, tørker benk og setter inn pålegg.

De legger klær i skap, setter sko,sekk og jakke på plass.

De lager mat/middag en dag hver( hjelper hun på 5,5)

Hun på 16 bor nede i leiligheten, vasker klær, og holder ellers rent og ryddig der.

Skrevet

De barna som ikke lærer seg å hjelpe til, bidra, vise initiativ og ordne hjemme er de samme barna som vokser opp til å bli mennene (og ev. konene) som alle her inne klager over omtrent hver dag. Hvordan er mannen din når det gjelder husarbeid?

Anonymous poster hash: 64b4d...5ed
Skrevet

Jo det skal man forvente om man har lært de opp til det. 11 åringen bidrar i huset uten å måtte påminnes. Han rydder etter seg når han har spist, tømmer oppvaskmaskinen og vaskemaskinen, tar inn posten, vanner i hagen og tar ut søppla. Rommet sitt må han derimot minnes på å rydde hver kveld.

Anonymous poster hash: 8a6a4...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...