Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Noen som kan svare meg på dette, som kanskje jobber i bank eller har erfaring. Skal søke om huslån, tjener ca 350tusen i året, har ingen lån fra før, 1 barn å forsørge. Skal ikke låne mer enn 1 million. Tror dere jeg får det? Har sendt papirene til banken, men ikke fått svar enda, er så spent. Anonymous poster hash: b1594...3eb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #3 Skrevet 31. mai 2016 Ja om du har nok EK ( 15%) vil jeg tro du får det. Anonymous poster hash: 22f87...fa2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #4 Skrevet 31. mai 2016 Tror også det står og faller på hvor mye EK du har. Evt. kausjonist. Anonymous poster hash: 1b5df...07f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #5 Skrevet 31. mai 2016 Det kommer an på hva pengene skal brukes til og hva du har i egenkapital. Anonymous poster hash: 0f856...bb4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #6 Skrevet 31. mai 2016 Pengene skal brukes til kjøp av hus og litt utbygging. Husets verdi blir ca 1,5-1,6 million etter utbygging. Trenger ikke EK når lånet er så mye under takst. For da regnes det som er mellom det du tar i lån å husets verdi som EK. Anonymous poster hash: b1594...3eb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #7 Skrevet 31. mai 2016 Pengene skal brukes til kjøp av hus og litt utbygging. Husets verdi blir ca 1,5-1,6 million etter utbygging. Trenger ikke EK når lånet er så mye under takst. For da regnes det som er mellom det du tar i lån å husets verdi som EK. Anonymous poster hash: b1594...3eb Den regelen var ny for meg. Anonymous poster hash: 4635b...37e
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #8 Skrevet 31. mai 2016 Jeg kjøpte et hus til 700tusen uten EK... Anonymous poster hash: b1594...3eb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Pengene skal brukes til kjøp av hus og litt utbygging. Husets verdi blir ca 1,5-1,6 million etter utbygging. Trenger ikke EK når lånet er så mye under takst. For da regnes det som er mellom det du tar i lån å husets verdi som EK. Anonymous poster hash: b1594...3eb Der er jo helt ulogisk, for uansett takst, så har ikke eiendommen en høyere verdi enn det noen er villig til å betale for den. Anonymous poster hash: 88079...38e
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Vi kjøpte hus 500000 under takst. Banken tok det med som egenkapital. Vi kjøpte av mine besteforeldre. Og hadde de solgt huset på det åpne marked hadde huset gått langt over takst. Da det er et veldig populært området. Og det viste banken. Anonymous poster hash: a2e05...5c7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 Pengene skal brukes til kjøp av hus og litt utbygging. Husets verdi blir ca 1,5-1,6 million etter utbygging. Trenger ikke EK når lånet er så mye under takst. For da regnes det som er mellom det du tar i lån å husets verdi som EK. Anonymous poster hash: b1594...3eb Dette forstår jeg ikke. Hvor mye er takst på huset? Hvor får dere penger til utbygging? Dere kan refinansiere huslånet deres når utbyggingen er ferdig, men banken vil ikke gi dere lån basert på hva dere planlegger at verdien skal være når en framtidig utbygging er ferdig? Hvordan får dere kjøpt dette huset under takst? Jeg har aldri hørt om noen som får huslån uten egenkapital. Anonymous poster hash: 163bc...49b
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 Der er jo helt ulogisk, for uansett takst, så har ikke eiendommen en høyere verdi enn det noen er villig til å betale for den. Anonymous poster hash: 88079...38e Kan jo hende hun kjøper fra foreldre feks til en lavere pris enn verdien i det frie markedet da... Anonymous poster hash: b8e1d...dbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå