Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 En bekjent av meg la ut en fb status i kveld.... "10 åringen slifta alt sengetøy, kappelaken, strekklaken, putetrekk, og dynetrekk på senga si heiltvalene....*stolt*. Da slo det meg at 10 åringen min aldrig har tatt på dynetrekket alene. Hun har hjulpet med strekklaken ja, men ikke gjort dt selv, og med dyner som er 200x220 så blir det bare til at jeg gjør det selv. Burde hun greie det?? Hun har egentlig ingen plikter....hun kan hjelpe å brette klær, og hun kan stappe handuker inn i maskia når jeg sier det og viser henne ja..... det har hun gjort. Men ikke alene. Det blir jo til at jeg gjør det selv.... Anonymous poster hash: 5b05e...f96
Gjest Stjerneklart Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Det er så vidt jeg som er voksen klarer å håndtere dobbeldyna, så nei, jeg syns ikke det er rart om 10-åringen din ikke kan det
Hønemor30 Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 Jeg er 34 og jeg sliter 😂 Så nei det syns jeg ikke. Men at hun kan ha noen plikter når hun er såpass stor, det syns jeg. Som feks, rydde etter mat/sette i oppvaskmaskin, rydde rommet sitt, brette tøy og lignende
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har aldri skiftet trekk på en dobbeldyne i mitt liv og har klart meg fint uten å kunne det. Er jo mye bedre med enkle uansett. Anonymous poster hash: 453c4...954
klg,2 boys now:) Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Skifte på resten av senga bør hun kunne,pute og laken.mine gutter har gjort det i mange år allerede.men akkurat dyna hjelper jeg de med.men de tar av den selv da
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Selv synes jeg det er sært at det tydeligvis er SÅ stas og revolusjonerende at en snart tenåring har skiftet sengetøyet sitt at en må legge det ut på facebook... Anonymous poster hash: 0c077...0da
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Mannen min kan det ikke 😳 Anonymous poster hash: 04197...450
skinnfilla Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 (endret) Det er et helvete å skifte på dobbeltdyne! Jeg vrenger trekker før jeg trer det på ,og måtte stå oppe i senga for å riste den på plass. Så,nei, en tiåring klarer nok ikke det. Gørrtungt! Og forresten, hvorfor legge ut på fb ? Min datter hadde flippet om jeg gjorde det😱 Endret 30. mai 2016 av skinnfilla
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #9 Skrevet 30. mai 2016 De to minste klarer å skifte på sengetøyet, hun ene har dobbeldyne. Men vi gjør det som oftes sammen, de hjelper meg når jeg skifter på senga også så vi syns dette er en grei ordning. Skifter mannen på senga, kåtar han med seg dyna ut i stua for å få hjelp til å ta på sengetøyet, han klarer det selv men veldig kjekt påå ha en som hjelper. Jeg syns unger i skolealder skal kunne klare å gjøre dette, om det tar de en time og om det ikke blir så bra er det lurt å kunne syns jeg. For om de ikke får det til veldig fint gjør ikke dette noe, men når de plutselig står der endag og må gjøre slikt uten en voksen der så er det for de lurt å ha hjulpet vært med på dette før. Mitt ene barn var på korpstur der hun for første gang var alene om dette. Hun tok det på strak arm selv om hun ikke hadde gjort det hele alene før eller fikk det skikkelig til. Hun fortalte meg i etterkant at det var få som viste hvordan de gjorde dette, selv om alle de andre var eldre enn henne. Så at hun måtte hjelpe de syns hun var ganske gøy. Det gav henne en skikkelig mestringsfølelse. Slik er jeg igrunn med mye av oppdragelsen deres. De trenger ikke kunne alt, men de skal ha vært med på mye slik at de kan tørre å prøve om de står der alene endag. Vi hadde vannlekasje på kjøkkenet når de to minste var hjemme alene en kort tid. Tror de var 5 og 7 år. Eldste ringt morfar som fortalte over tlf hva de skulle gjøre. Morfar kan nemlig veldig mye så han ringer de til når det er ting meg og mannen min ikke kan svare de på. Så da kom noe til nytte, for mens de har måtte være med meg på vaskerommet har de spurt om hva det rare hjulet på veggen er. Så når morfar snakket om ett rødt hjul på veggen, skjønte de med engang hva det var. Jeg syns unger skal kunne klare å skifte på, hvertfall kunne prinsippet. Om de gjør det hver gang, gjør det sammen med en voksen osv er for meg det samme, men de bør ha prøvd og blitt lært det ja. Anonymous poster hash: b24d6...0b8
Pobie Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Jeg skiftet på min egen seng fra jeg var 10 år gammel. Tok litt tid og sleit alltid med dynetrekket (enkeldyne), men klarte det til slutt. Hvis man kan å bytte en enkeldyne, burde man klare en dobbeldyne og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå