Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Snart 6 mnd. Jeg er på grensen til utslitt. Noen med erfaring? Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Snart 6 mnd. Jeg er på grensen til utslitt. Noen med erfaring? Anonymous poster hash: debe2...2b5 Jeg har erfaring. Hva er problemet? 😊 Anonymous poster hash: f45e2...42d
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 Ingen erfaring men masse sympati! Anonymous poster hash: 9ba3a...260
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har erfaring. Hva er problemet? 😊 Anonymous poster hash: f45e2...42d Først og fremst : å få de til å sove om kvelden. Den ene bæljer værre enn den andre og de vekker hverandre. Vi bruker timevis. Spiller liten rolle om vi starter 17 eller 19... Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Og å få de til å duppe samtidig på dagen. Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har riktignok bare et barn, men han var ufattelig vanskelig å få til å sove, spesielt om kvelden, men også om dagen. Han strittet imot uansett, men det som gjorde det tusen ganger verre var om han var overtrøtt eller overstimulert. Nøkkelen var altså å sørge for nok søvn i løpet av dagen for at leggingen skulle gå greit. På dagen la vi han så fort vi så tegn til trøtthet. I flere mnd måtte vi trille han i søvn på dagen, men etterhvert ga det seg, nå legger vi han bare i vogna/senga og han sovner selv. Det begynte han med når han var ca 11 mnd. Har du prøvd å legge de på forskjellige rom og i hver sin vogn dersom de vekker hverandre? Vi vente han også til smokk og koseklut, det er viktige saker for at leggingen skal gå bra her. Har også hørt om noen som bruker morens nattkjole som koseklut for å få den riktige lukten ;-) kommer ikke på flere tips i farten, men sender deg haugevis med medfølelse. Det er hardt når det står på, men følelsen når de lærer å sovne av seg selv er helt utrolig deilig Anonymous poster hash: 4f94a...3ef
Ileus Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Klarte aldri å få mine til å sove samtidig på dagen, var mer at de overlappet hverandre litt. Det var heller ikke få kvelder vi i desperasjon sto og trillet vogna i gangen i ren desperasjon for å få dem til å sove. Fant dessverre ikke noe vidundermiddel. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 Behandle dem sm to ulike nevner med ulikt behov. Legg dem på hver sitt rom. Anonymous poster hash: 873fe...b48
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #9 Skrevet 31. mai 2016 Behandle dem sm to ulike nevner med ulikt behov. Legg dem på hver sitt rom. Anonymous poster hash: 873fe...b48 Feil! I babyperioden MÅ man prøve på samkjøring, ellers får man aldri sove selv. Vi var ekstremt "flinke" til å mate dem samtidig, legge dem samtidig, ALT samtidig. Dette reddet i hvert fall oss gjennom denne første perioden. Anonymous poster hash: 1c55f...fe3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #10 Skrevet 31. mai 2016 Behandle dem sm to ulike nevner med ulikt behov. Legg dem på hver sitt rom. Anonymous poster hash: 873fe...b48 De er ulike individer med ulike behov, og jeg dekker behovene deres. Selvsagt. Jeg skjønner ikke helt hva du tror du prøver å fortelle meg her? De ligger sammen med oss. Vil ikke forvise noen ut av soverommet. De er jo små... Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #11 Skrevet 31. mai 2016 Feil! I babyperioden MÅ man prøve på samkjøring, ellers får man aldri sove selv. Vi var ekstremt "flinke" til å mate dem samtidig, legge dem samtidig, ALT samtidig. Dette reddet i hvert fall oss gjennom denne første perioden. Anonymous poster hash: 1c55f...fe3 Man kan fint dekke behov selvom man prøver å mate de litt på samme tid. Tvilling 1 våkner ca 3 -4 ganger om natta, tv 2 bare 1... heldig med den nå Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #12 Skrevet 31. mai 2016 Jeg har to tette barn. Den eldre våknet flere ganger om natta og var morgenfugl,ennå er. Den andre sover og sover og sover. De sover på fo4skjelluge rom for lillebroren trenger sovnen sin og det var lettere å håndtere ett barn enn to. Anonymous poster hash: 186a9...d3d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #13 Skrevet 31. mai 2016 Jeg har to tette barn. Den eldre våknet flere ganger om natta og var morgenfugl,ennå er. Den andre sover og sover og sover. De sover på fo4skjelluge rom for lillebroren trenger sovnen sin og det var lettere å håndtere ett barn enn to. Anonymous poster hash: 186a9...d3d Okei. Om kvelden må jeg nødvendigvis ha de sammen med meg begge to. Kan ikke la den ene ligge på et rom og hyle alene... om natten og morgenen går det stort sett greit, egentlig. Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #14 Skrevet 31. mai 2016 Tjah...kan hende de er små ennå men mine sovet på hvert sitt rom på natta. Det var alt for mye styr når de var sammen. Jeg sov nær den som våknet flere ganger. Lillebroren er veldig rolig type,kanskje en av dine tvillinger er det også. Om det er slik,kan han sove alene uten problemer. Anonymous poster hash: 186a9...d3d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #15 Skrevet 31. mai 2016 La de sove i samme seng. Anonymous poster hash: 06ac0...330
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2016 #16 Skrevet 31. mai 2016 Ingen erfaring, men full sympati fra meg også. Har en selv på 5 mnd. Sliter masse med å få han til å sove på dagtid! Han har per dags dato ALDRI sovnet av seg selv uten pupp, bilkjøring eller trilletur. Veldig slitsomt. Sender deg en god klem og heier på deg! 💋 Anonymous poster hash: 6be17...1ff
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #17 Skrevet 1. juni 2016 Takk for sympatien Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #18 Skrevet 1. juni 2016 Når de er 6 mnd er det ikke nødvendig å ha de på deres rom lenger. Jeg ville lagt de på hvert sitt rom. du har dørene åpne og eller babycall. Alle mine 3 barn sov utrolig mye bedre da vi flyttet dem på eget rom. En helt annen verden! Fra å våkne 3 -4 ganger ble det til en gang i 6 tiden, fikk så en flaske og sov til 8 tiden. Rundt 7 mnds alder sov de fra 7-7. Tvillingene flyttet på samme rom da de var ca 3 år:) Da ville de selv. Anonymous poster hash: 1e331...416
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #19 Skrevet 1. juni 2016 Når de er 6 mnd er det ikke nødvendig å ha de på deres rom lenger. Jeg ville lagt de på hvert sitt rom. du har dørene åpne og eller babycall. Alle mine 3 barn sov utrolig mye bedre da vi flyttet dem på eget rom. En helt annen verden! Fra å våkne 3 -4 ganger ble det til en gang i 6 tiden, fikk så en flaske og sov til 8 tiden. Rundt 7 mnds alder sov de fra 7-7. Tvillingene flyttet på samme rom da de var ca 3 år:) Da ville de selv. Anonymous poster hash: 1e331...416 Problemet er som sagt ikke natta, men leggingen. Å dele de opp vil jo øke problemet, jeg kan jo ikke være to steder på en gang... Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #20 Skrevet 1. juni 2016 ja men da begynner du med den ene da, klargjør og ordner denne for natta. så tar du den andre, klargjør og ordner for natta. så tar du den første og legger den. så tar du den andre. Anonymous poster hash: a665f...77b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2016 #21 Skrevet 1. juni 2016 ja men da begynner du med den ene da, klargjør og ordner denne for natta. så tar du den andre, klargjør og ordner for natta. så tar du den første og legger den. så tar du den andre. Anonymous poster hash: a665f...77b Det sitter litt langt inne kjenner jeg! 😂 er ikke meningen å krangle, altså. Er hønemor 😉 er jo verdt et forsøk. Anonymous poster hash: debe2...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå