Gå til innhold

Hva er deres tanker om denne jenta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har klart seg bra hele livet, har aldri fått negative tilbakemeldinger fra barnehagen... Hadde to bestevenninner i begynnelsen, de har hun fremdeles. Jenta og de to bestevenninnene er like gamle, de er født med en mnd mellomrom.

Nå går jenta på skolen, snart ferdig med førsteklasse. Jenta har vanskelig for å ta kontakt med jentene i klassen. Lærer har flere ganger prøvd å få henne til å leke med de, men jenta trekker seg unna. Hun kan leke dersom de er i mindre grupper, men det er en stor klasse, så er sjelden det skjer. Hun gikk i en veldig liten bhg og hadde få å forholde seg til. Nå på skolen er antallet over 10-doblet.

Når jenta er i andre sosiale sammenkomster går det helt fint, da leker hun og koser seg. Hun blir også fort kjent med andre barn. Når hun får besøk på døra, så springer hun ut å leker uansett om det er gutter eller jenter, uansett alder. Hun er ellers en veldig kontaktsøkende jente, men på skolen trekker hun seg tilbake.

Jeg lurer sånn på hva som kan være grunnen? Hun er født veldig sent på året, type hun er omtrent ett år yngre enn noen av de eldste i klassen, kan det ha noe med saken å gjøre? Alle de andre jentene i klassen er ferdig med bursdag, barnet mitt har bursdag om 6 mnd...

Jeg tenker meg grønn på hva der kan være.. men hva er deres første tanker?

Anonymous poster hash: cf74d...cad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hun ikke trives på skolen var min første tanke. Leker hun med andre barn på skolen utenom klassen? Hvor er de to bestevenninne hennes nå?

Anonymous poster hash: 49d56...40e

Skrevet

Hun leker med klassevennene utenom skolen ja. Hun får daglig besøk av naboguttene som går i klassen hennes, hun vil gjerne på besøk til klassevenninnene og da leker de kjempegodt sammen. Det er bare på selve skolen det ikke går bra, og i tilstelninger der skolen og alle barna er involvert. Feks på sommeravslutning, da hele klassen, samt 2 klasse var der, med foreldre.

Da trekker hun seg også bort.

De går på en annen skole.

Skrevet

Kanskje det blir for mye for henne? Skolen er jo mye større enn mange andre arenaer. Er hun sensitiv (tenker ikke nødvendigvis på høysensitiv), tenker da i forhold til mat, merkelapper i tøy, høye lyder eller lignende?

Anonymous poster hash: 49d56...40e

Skrevet

kan hun bli mobbet uten at noen av de voksne vet det? Eks utestengingmobbing som jenter driver med. HUn kan være høysensitiv? (kan være både introvert og ekstrovert med det). Kanskje hun synes det er skummelt med de utaggerende barna (husker jeg var litt redd når noen var bråkete, tulla og var utagerende)..

Har du prøvd å snakke med jenta di? Kan jo være hun kan si noe eller at du kan skjønne litt uten at hun nødvendigvis forteller så mye. Fortell at hun uansett hva kan komme til deg om hun vil snakke om noe

Anonymous poster hash: 49587...e15
Skrevet

Hun er ikke sensitiv slik nei. Hun liker ikke dersom det blir altfor mye skriking. Litt tåler hun, men blir det veldig høyt nivå over lengre tid så blir hun lei. Hun elsker å høre musikk, vil helst ha høy musikk i bilen. Er ikke kresen på mat, prøver det meste. Er ikke avhengig av rutiner, uansett hva vi skal en ettermiddag uten at det er planlagt, så tar hun det med ett smil... Ang merkelapper på klær, aldri reagert på. Hun er veldig følsom da, skal ikke mye til før hun blir lei seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...