Gå til innhold

Snart oppkjøring og gruer meg sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare en sjanse Pga termin tett på oppkjøring.. Stryker jeg må jeg vente en god stund. Å herregud, jeg er så nervøs for å gjøre helt unødvendige feil Pga nervøsitet, som fører til stryk. Huff, nesten så jeg vil avlyse alt. Begynner å gråte bare av å tenke på oppkjøringen. Å kjøre bil til vanlig går bra, men den oppkjøringen er så skummel å tenke på...kommer til å ha puls på 220

Anonymous poster hash: f0914...41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg SÅ godt, var i samme situasjon. Prøv å tenk at det ikke er verdens undergang om du ikke klarer det. Det blir upraktisk og surt, men ingen liv er gått tapt. Du må huske på at sensoren kun er en vanlig person som bare er på jobb den dagen. Han eller hun har hatt mange andre på oppkjøring, det er ingenting spesielt med deg. Pust rolig inn og ut før du setter deg i bilen. Vi til deg selv at kjørelæreren synes jeg er god nok til å være her , da ER jeg god nok. Når du begynner å kjøre, pust med magen og lev i nuet. Ikke se for deg hindre langt frem i tid. Ta minutt for minutt. Prøv å ikke tenke på han som sitter vedsiden av deg og skriver(han MÅ skrive) det er ikke sikkert det er noe negativt... Konsentrer deg om deg selv og kjøringen. Fokuser på veien, når du nærmer deg rundkjøring for eksempel si til deg selv hva du skal gjøre. "Nå skal jeg kjøre rolig inn mot rundkjøringen og passe på å stoppe om det kommer bil fra venstre og være obs på at noen ikke bruker blinklys, ta det rolig". For meg hjalp det med en sånn indre dialog med meg selv. Hver gang du svinger inn i en ny vei, spør deg selv hva fartsgrensen var her og gjenta det for deg selv. " her er det 50 km/t og forkjørsvei, jeg trenger ikke stoppe for biler fra høyre"... Ny vei : hva er fartsgrensen og er dette forkjørsvei?. Et annet tips før du setter deg i bilen er å gjøre avslapningsøvelser : ligg på senga eller sofaen, slapp av i panne, øyenlokk, kinn og kjeve. Fokuser på pusten-pust rolig inn og ut. Slapp av i armer, fingre. Gjør kroppen tung og slapp av i bena. Tell pusten. Ligg gjerne slik i en 30 min før du drar. Spis en new energy eller lignende før oppkjøringen. Mange har gruet seg akkurat slik du gjør nå, tror tilnærmet alle synes det er ubehagelig. Du har en ekstra bekymring med knapp tid, men du må bare tenke at du kan ikke gjøre mer enn å prøve. Gjør så godt du kan, så er det mer enn godt nok! Mine tips er kanskje litt teite, men de hjalp meg mye 😉 masse lykke til! 👊🏻

Skrevet

Tusen takk for kjempegode råd, skal absolutt bruke det. Dette trengte jeg :)

Anonymous poster hash: f0914...41f

Skrevet

Snakk med sensoren er mitt råd. Er du nervøs, så si det. De skjønner jo det. Og gjør du en feil så si det. Feks.; nå kom jeg litt brått på den bilen. Var et tips jeg fikk, og det hjalp veldig. Sensoren min var forståelsesfull for de småfeilene jeg gjorde, siden jeg gav beskjed om jeg faktisk var klar over de. Lykke til!

Anonymous poster hash: 552e4...7e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...