Gå til innhold

Sliter med pusten når jeg trener..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får liksom ikke pusten ordentlig ned. Har slitt med låsninger i nakke/rygg. Kiropraktoren min viste meg forskjellige pusteøvelser, men slet med å klare de. Ved noen tilfeller opplevde jeg jeg en merkelig følelse når jeg virkelig klarte å få pusten "helt ned". 

Men, når jeg nå trener blir jeg gående å "pese". Er det noen måte å bedre dette på? Er som sagt ikke kondisjonen det skorter på.

Anonymous poster hash: 988f4...77f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du astma?

Anonymous poster hash: 0d2a5...b02
Skrevet

Har du astma?

Anonymous poster hash: 0d2a5...b02

Nei, har ikke det.

Skrevet

Andpusten?

Anonymous poster hash: e8386...799

Skrevet

Andpusten?

Anonymous poster hash: e8386...799

Ja, men det handler ikke om kondisjon. Føler ikke jeg får pustet "godt nok" uansett hvor godt trent jeg er. Vet ikke om det er p.g.a. låsninger som jeg fortsatt har.

Skrevet

Låsninger i nakken og thorakal kan påvirke pusten. Men anbefaler deg å få en henvisning til psykomotorisk fysioterapi i tillegg til kiropraktorbehandlingen. Der kan du få god hjelp til pusten.

Yoga, qigong og meditasjon kan også hjelpe.

Anonymous poster hash: 67db2...c34
Skrevet

Jeg har problemer med det samme, ikke bare når jeg trener, men av og til ellers også. Har lært meg til å puste dypt med magen når det skjer, ikke bare brystet. Det pleier å hjelpe, hvis det skjer når jeg trener, stopper jeg opp til jeg puster bedre igjen.

Anonymous poster hash: 89108...ba7

Skrevet

Takk for svar. Ja, stopper opp, men føler at det blir mye stopp iløpet av en trening.

Skrevet

Takk for svar. Ja, stopper opp, men føler at det blir mye stopp iløpet av en trening.

Prøv å konsentrere deg om hvordan du puster før det knyter seg også, så kan du "forebygge" at det skjer.

Anonymous poster hash: 89108...ba7

Skrevet

Varmer du opp langsomt nok og lenge nok?

Ganske vanlig å bli kort i pusten om man går for hardt på eller ikke varmer opp nok.

Hva som er langsomt nok og lenge nok er individuelt så prøv deg frem.

Skrevet

Slik har jeg det også,spesielt når jeg trener og ofte ellers også..Går til kiropraktor og har gått til psykomotorisk fysioterapeut i flere år,så er bedre men det kommer og går allikevel...

Anonymous poster hash: 1e2ba...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...