Gå til innhold

Langtidssyk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk i 1,5 år og blir gradvis bedre og bedre nå. Men i det siste så har jeg merket at jeg gruer meg mer og mer til å gå tilbake til jobben. Jeg forbinder jobben med mye negativt som har bidratt til å gjøre meg mer syk under denne perioden, blitt degradert, stress, lang reisevei etc. Jeg har ingen utdanning og har ikke fullført videregående, så det å få en ny jobb vil være svært vanskelig. Lurer sånn på hva jeg skal gjøre? Kan jeg fullføre utdanning mens jeg fortsatt er på AAP, eller må jeg i så fall ta opp skole på egenhånd? Har jo huslån og er alene med barn. Eller skal jeg bite tenna sammen og prøve meg tilbake i min gamle jobb? Jeg var glad i jobben min før jeg ble syk, så mulig jeg kan bli det igjen....

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Kan noen hjelpe meg med noen kloke tanker eller råd?

Anonymous poster hash: 0b490...ec9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med å snakke med legen din om dette, ev. kan dere ta et møte sammen med saksbehandler på Nav.

Jeg ville begynt der :) Jeg vil tro at du uansett har rett til å få fullføre videregående utdanning.

Anonymous poster hash: e66ef...18f
Skrevet

Så lenge du er alene med barna og ikke er for syk til å ha den jobben du har, så har du så vidt jeg vet ansvaret for å forsørge deg selv og barna dine. Dersom du vil ta videre skolegang må du finansiere det gjennom studielån.

Anonymous poster hash: b831d...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...