Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Er det vondt å presse den ut etter babyen? Anonymous poster hash: e2897...25c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Jordmor ba meg bare hoste en gang. Kom med en gang. Ikke vondt. Anonymous poster hash: 39bcb...978
Chupa chups Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 Tok ca et kvarter begge gangene. Slikt sitter godt fast i livmora mi, så etter baby kom ut hadde jeg rier både for å få ut morkake og svære blodklumper. Litt kjedelig, men heldigvis hadde jeg baby på brystet og var i ekstase. Om du ikke har rier kjenner du nok ikke at morkaka kommer. Noe større har jo nettopp pløyd vei 😆
Blomstogbier Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Med førstemann kom den ikke før etter en halvtime, jordmor måtte ligge på magen og trykke og jeg måtte hoste. Så kom den. De begynte å snakke om operasjon etc, og jeg ble skremt. Blødde som en foss i 1,5 måneder etterpå og måtte til slutt ha blodoverføring. Så den skapte et stort sår. Andre gang kom den ganske raskt, de røsket bare litt i navlestrengen så løsnet den. Blødde bare i 2-3 uker. Kjente ingenting noen av gangene ! Annet enn at noe sleipt og ekkelt kom ut der nede
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Hos meg satt dem fast etter første fødsel. Jordmor og lege trykket og klemte på magen og dro i navlestrengen ganske lenge og de var på vei til å gi opp og sende meg til operasjonsstua for å operere den ut da den plutselig kom ut 1 time etter fødselen. Det var ikke spesielt vondt, den poppe ut bare. Etter fødsel nr to kom den helt av seg selv etter 10-15 min, ett lett press bare og så var den ute.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Nei, så jordmor dro i navlestrengen og da sprakk den innvendig. Måtte ned å operere den ut og det fort! Anonymous poster hash: 86669...cbf
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Ikke med nr 1. Vet ikke helt hvorfor, men husker jordmor dro en deli navlestrengen for å få den ut, ble aldri bedt om å hoste eller presse. Fikk også styrtblødning når den kom ut fordi livmoren ikke trakk seg sammen. Med nr 2 og 3 kom den greit ut av seg selv etter et lite host eller lett press. Ikke vondt når den kom ut, men kjentes litt rart ut. Tar ikke mange sekundene. Anonymous poster hash: f8b8b...5a3
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 1 og 2 gangen ble det med en gang ungen var ute trykket og styret for å få den ut fort som mulig- Med sprøyte i låret og greier. Helt unødvendig, og de var jo ute på 10 minutter. Med nr 3 lot jordmor navlestrengen pulsere seg ferdig, og det tok 10 minutter. Pappaen klipte navlestrengen, og da sjekket hun om den var klar.. Dro litt i den for å se om den spratt litt tilbake(hvis den gjør det sitter den fortsatt fast. Den var løsnet, så da hostet jeg én gang og da kom den ut. Kjennes mitt vassen og pløsete ut, men Overhodet ikke vondt. Anonymous poster hash: a779f...193
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #9 Skrevet 30. mai 2016 Nei den satt fast. 2 jordmødre sto å presset oppå magen min mens en tredje jordmor dro og styrte på der nede. Vondt! Anonymous poster hash: f0b8d...63f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #10 Skrevet 30. mai 2016 Min ville ikke ut, så jeg måtte på operasjonsstua. Gynekologen skar den ut. Anonymous poster hash: 542a9...a12
Gjest Trøfler Skrevet 30. mai 2016 #11 Skrevet 30. mai 2016 Jordmor ba meg hoste et par-tre ganger og den kom ut uten at jeg merket noe. Skjedde ganske fort etter fødselen. Jeg trodde egentlig at jeg ikke turte å se den, men jeg bestemte meg for å være tøff, og det angrer jeg ikke på. Den hadde jo gitt liv til babyen vår i ni måneder! Den var mye større enn jeg trodde, hel og fin, ikke noe synlig blod. Synes det var så fint å tenke på at den og babyen vår hadde vært sammenkoblet i ni måneder.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #12 Skrevet 30. mai 2016 Jordmor ba meg presse litt så den kom ut. Kjente godt den kom, men var jo nettopp noe mye større som var kommet samme vei, så det var jo ikke ille i det hele tatt. Første fødsel husker jeg også bare et lite press og så var den ute. Anonymous poster hash: ea179...2b4
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #13 Skrevet 30. mai 2016 3 fødsler, omtrent likt. Ventet en stund etter baby var kommet ut. Klippet navlesnoren, så gikk det en stund til. Fikk ikke noe pressetrang, så jeg bare presset men jordmor trykket litt på magen, da kom den skliende ut. Ikke vondt. Anonymous poster hash: 5c661...0d5
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #14 Skrevet 30. mai 2016 1. Gang gikk det ok. Jeg måtte presse mens 2 leger og en jordmor lå oppå magen min for å dytte den ut. Jeg mistet mye blod og besvimte. 2. Gang kom den ikke ut så etter ca 45 min måtte jeg få narkose og måtte ta den ut kirurgisk, for å få den ut. Anonymous poster hash: 6563d...788
skinnfilla Skrevet 30. mai 2016 #15 Skrevet 30. mai 2016 Ja, et halvhjertet press med alle 3 gangene.
anonomous Skrevet 30. mai 2016 #16 Skrevet 30. mai 2016 Ja kom ut på et lite press begge gangene. Husker ikke hvor lang tid det gikk. Men fikk baby opp begge gangene, pappaen klipte navlestrengen og fikk sprøyte i låret, så beskjed om å trykke en gang. Kjente noe sleipt kom ut, ville helst ikke se så fokuserte på babyene mine 👍
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #17 Skrevet 30. mai 2016 Ja, alle fire gangene øsnet den lett og greit og jeg merket helt ærlig så lite til at den skulle ut at jeg nesten ikke husker at det skjedde en gang nå i ettertid. Jeg måtte faktisk tenkte meg om før jeg svarte nå, men for meg kan jeg garantere at det verken var vondt eller problmatisk på noen som helst måte. Anonymous poster hash: 20e19...2ae
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #18 Skrevet 30. mai 2016 Ja. Jeg kan faktisk ikke huske annet enn at jordmoren etterpå kommenterte at morkaken så fin ut. Kanskje jeg husker noe varmt som gled mellom bena, om jeg tenker meg om...? Anonymous poster hash: 8084c...b40
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #19 Skrevet 30. mai 2016 Ja, jeg mener jeg gav det et press og tenkte ikke mer over saken. Husker ingen smerter fra det presset. Anonymous poster hash: 5503a...176
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #20 Skrevet 30. mai 2016 Nei , den satt fast i livmorvegge og jeg mistet litervis med blod da de lå oppå meg og trykket på magen og røsket og dro den ut . Den var festet til en stor blodåre i livmorveggen muligens. Anonymous poster hash: 82670...1ad
Miss Chocolate Skrevet 30. mai 2016 #21 Skrevet 30. mai 2016 Kom ut uten problemer eller smerter alle tre gangene (kan hvertfall ikke huske det var noe vondt eller vanskelig å få den ut).
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #22 Skrevet 30. mai 2016 Første gang måtte den bli operert ut i full narkose da den satt bom fast. Andre gangen sklei den ut av seg selv 5-10 min etter babyen var født,merket det såvidt. Anonymous poster hash: cd496...abb
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #23 Skrevet 30. mai 2016 Ja, den gikk fint ut. Dessverre fikk en student som oppgave å undersøke både meg og morkaken etterpå, og dette ble ikke fulgt opp. Resultatet ble at jeg mistet mye blod, besvimte og måtte ha blodoverføring. Bare deler av Morkaken hadde kommet ut. Jeg er for at studenter skal være med, men kjenner jeg blir veldig provosert over at en tafatt student tildeles arbeidsoppgaver som ikke blir kontrollert. Studenten tok verken i meg eller Morkaken, hun var totalt fraværende og fiklet med mobilen sin. Kjenner jeg blir varm i kinnene bare jeg tenker på det! Anonymous poster hash: 9ff08...b75
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #24 Skrevet 30. mai 2016 Et bittelite trykk, på kommando fra jordmor (mens jeg var opptatt av å studere på den vakre lille bylten som låg på brystet mitt) så var den ute. Ikke vondt i det hele tatt, kjente bare ut som at noe slimete skled ut, og... Ser flere her bare kom med et lite host, og det hadde vært nok i mitt tilfelle også! Anonymous poster hash: 8e008...975
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #25 Skrevet 30. mai 2016 Nei, den måtte opereres ut. Anonymous poster hash: 5f06b...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå