Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Hei Vi har solgt vårt hus nylig, da vi vil ha et som er mindre, og vi trives ikke her. Så vi skal snart flytte. Vi har sett på hus hver eneste dag, og når det dukker opp noe, så er det enten for dyrt, fliser på gulv i stua, panel på veggene( syns det er så stygt). Og nå har denne dukket opp, men det er tomannsbolig da.. Aldri vært borti det. http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=76636813 Anonymous poster hash: 711d1...71f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Vi bor i tomannsbolig og trives veldig godt med det. Men jeg tenker ofte at vi hadde flaks som fikk en så kul nabo. Før vi kjøpte tenkte vi nemlig ikke ordentlig på hvor mye naben har å si når du bor i en tomannsbolig. Alt som skal gjøres med huset krever enighet fra begge parter. Det betyr også at begge parter har "veto". Naboen får derfor mye mer å si enn i et borettslag eller lignende der flertalle bestemmer. Hos oss var det for eksempel mye som måtte gjøres med huset. Grunnen til at det ikke var gjort noe på så mange år, var at de som bode i vår del ikke ville bruke penger på etterisolering, maling, nytt gjerde ol, mens vår nåværende nabo ville det. Så mitt råd er at dersom dere finner ut at dere kan tenke dere å by, bør dere prøve å få tatt en prat med naboen først. Anonymous poster hash: 3f984...e82
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 Takk for svar setter utrolig pris på det. Ja, vi tenkte også på å ta en prat med naboen, men litt usikker på hvordan? Hi Anonymous poster hash: 711d1...71f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Ingen flere? Anonymous poster hash: 711d1...71f
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Likte huset og hadde nok vurdert det selv hvis alle her syntes det var greit å dele på ansvaret med naboen. Men vi liker best å ha eget som vi bestemmer over så tomannsbolig hadde ikke vært første valget. Standarden ser bra ut og likte at det var 2 full gode bad i huset og rommene så bra ut i størrelse selv der det var skåtak. Gå på visning og kjenn etter om dette er noe for dere. Anonymous poster hash: e46af...a66
lilliebie Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Vi bor i tomanns bolig, og trives veldig med det. Syns den så fin ut jeg, det er jo ikke så gammelt, og ved enkle grep kan man oppgradere og gjøre om til sin stil.
TPK Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Personlig ville jeg ikke bodd i tomannsbolig, nettoop fordi du må forholde deg til og bli enige med naboene på en helt annen måte. Men jeg synes det er tullete å la være å kjøpe drømmehuset fordi det er feil gulv eller vegger! Det kan jo enkelt skiftes, og trenger ikke være så dyrt heller.
Superdolly Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 Jeg har samme betenkeligheter med tomannsbolig som de andre som har svart: Naboen har veldig mye å si for om det blir bra å bo der. Og det første jeg så da jeg fikk opp bildene var en trampoline i hagen. Og i det siste har det jo vært en deldiskusjoner her inne angående nabobarn og trampoliner. Det er det jo hver sommer. Nå kan det selvsagt hende at denne trampolinen tilhører de som skal selge, så dere slipper "problemet". Det vet jo ikke jeg. Personlig ville jeg heller ha kjøpt et hus med "feil" gulv eller vegger og skiftet det, enn å satse på at naboen i en tomannsbolig er super.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #9 Skrevet 30. mai 2016 Men her var det jo både fliser i stuen og 'juksepanel'? Når det er sagt er jo det en dum grunn til å ikke kjøpe drømmehuset, det lar seg jo forholdsvis enkelt og rimelig skiftes ut. Anonymous poster hash: 89732...26e
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #10 Skrevet 30. mai 2016 Vi bor i tomannsbolig og trives veldig godt med det. Men jeg tenker ofte at vi hadde flaks som fikk en så kul nabo. Før vi kjøpte tenkte vi nemlig ikke ordentlig på hvor mye naben har å si når du bor i en tomannsbolig. Alt som skal gjøres med huset krever enighet fra begge parter. Det betyr også at begge parter har "veto". Naboen får derfor mye mer å si enn i et borettslag eller lignende der flertalle bestemmer. Hos oss var det for eksempel mye som måtte gjøres med huset. Grunnen til at det ikke var gjort noe på så mange år, var at de som bode i vår del ikke ville bruke penger på etterisolering, maling, nytt gjerde ol, mens vår nåværende nabo ville det. Så mitt råd er at dersom dere finner ut at dere kan tenke dere å by, bør dere prøve å få tatt en prat med naboen først. Anonymous poster hash: 3f984...e82 Man kan da male og etterisolere sin del selv om ikke naboen vil ta sin del Anonymous poster hash: 8ca54...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå