Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Begynner å bli noen år siden jeg fødte der men en stund etter var det snakk om at de skulle ta vekk lystgassen. Noen som vet om de gjorde det? Anonymous poster hash: 36597...421
Chupa chups Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Ja, det er helt borte. Jeg savnet det veldig nå ved min tredje fødsel. De sa 'alle klarer seg helt fint uten' når jeg klaget på at jeg savnet den.... det var verdens magreste trøst når jeg minnes så godt hvordan masken hjalp meg å puste gjennom de heftigste riene ved de forrige fødslene. Håper du har en mann som er villig til å tvinge deg til å puste rett. Min oppdaget etter hvert at han måtte være litt streng med meg...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Huff å huff. Er ikke gravid (enda?) Men det er jo mye snakk om og prøve på en til. Men så sitter skrekken litt i meg for å ikke ha den lystgassen om det skulle bli flere fødsler. Den forrige fødselen var så lang og slitsom. Hvordan hadde en ny lik fødsel uten lystgass vært. Kjære meg. Hi Anonymous poster hash: 36597...421
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Epidural er tingen. Anonymous poster hash: d1053...35b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Epidural er tingen. Anonymous poster hash: d1053...35b Fikk det sist, var da veldig sliten av alle smertene som nesten hadde vart 1 døgn så det var himmelsk når den virket. Problemer var bare det at den virket kjempe bra i 1 time pluss/minus, for så å bare virke på halve siden. Trodde jeg skulle forgå av alle smertene på bare den ene siden av kroppen. Da var lystgass god og ha. Hi Anonymous poster hash: 36597...421
Chupa chups Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 Fikk det sist, var da veldig sliten av alle smertene som nesten hadde vart 1 døgn så det var himmelsk når den virket. Problemer var bare det at den virket kjempe bra i 1 time pluss/minus, for så å bare virke på halve siden. Trodde jeg skulle forgå av alle smertene på bare den ene siden av kroppen. Da var lystgass god og ha. Hi Anonymous poster hash: 36597...421 Vi hadde tydeligvis veldig lik fødsel (min fødsel nr.2) lystgass var redningen for meg da, pluss saltvannpapler på den siden der smertene var umenneskelige. Men min fødsel nr tre var jo en rask fødsel, rakk bare å være en halvtime på stkehuset med de heftige siste åpningsriene pluss 5 pressrier. Jeg skrek etter både epidural (skjønte jo at jeg ikke fikk det) og lystgass for å hjelpe meg å puste. Riene var jo så intenseat de slo ppusten ut av meg. For å se positivt på det; mangel på lystgass gjorde at jeg beveget meg litt mer og koblet meg mer på jordmor, noe som gjorde at jeg var mer tilstede i øyeblikket. Vet ikke om jeg hadde reist meg opp og tatt imot baby selv om jeg lå og pustet inn i lydtgassmaska som ved forrige fødsel. Så i etterkant tenker jeg det var bra det ikke var lystgass :-) Du må ikke la dette stoppe deg altså.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Vi hadde tydeligvis veldig lik fødsel (min fødsel nr.2) lystgass var redningen for meg da, pluss saltvannpapler på den siden der smertene var umenneskelige. Men min fødsel nr tre var jo en rask fødsel, rakk bare å være en halvtime på stkehuset med de heftige siste åpningsriene pluss 5 pressrier. Jeg skrek etter både epidural (skjønte jo at jeg ikke fikk det) og lystgass for å hjelpe meg å puste. Riene var jo så intenseat de slo ppusten ut av meg. For å se positivt på det; mangel på lystgass gjorde at jeg beveget meg litt mer og koblet meg mer på jordmor, noe som gjorde at jeg var mer tilstede i øyeblikket. Vet ikke om jeg hadde reist meg opp og tatt imot baby selv om jeg lå og pustet inn i lydtgassmaska som ved forrige fødsel. Så i etterkant tenker jeg det var bra det ikke var lystgass :-) Du må ikke la dette stoppe deg altså. Godt å høre det gikk bra med deg og at du følte at det var greit uten Det er helt sikkert greit uten også, det er vel bare det at jeg har litt (mye) angst for å føde igjen i det heletatt. Synes det var en lang og vanskelig fødsel med ei jordmor fra hell! Kjenner det stopper meg ifh til å få flere uansett hvor dumt det enn må høres ut. Nå vet jeg jo hvordan det føles, å kan virkelig ikke tenke meg å ligge frivillig i nesten 1 døgn igjen med en jordmor som burde skiftet jobb for lenge siden og uten lystgass og en epidural som svikter. Ser jeg virker utrolig sutrete og pysete ut nå men det får no så være Hi Anonymous poster hash: 36597...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå