Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Æsj. Nå blir jeg vel gjenkjent og alle syns jeg er teit, men so be it. Dattera mi fyller 4 år om 3 uker.Ho har snakket om bursdagen sin hveeeeeer dag i 8 mnd ca. Etter mye styr, så har vi planlagt å dra på selve bursdagen oppover til fjells sammen med min side av slekta.De har leid hytte og vi har avtalt å feire ungen når vi kommer fram. Blir nok stas å kjøre båt og stoppe flere steder oppover.nå i kveld ringte svoger og sa at det blir dåp akkurat denne dagen 😑 jeg har spurt sååå lenge nå om det blir noe dåp.barnet er født før jul. Så nå blir det kræsj da. Sukk. Passer dårlig å dra på fjellet dagen etter,da vi skal hjem bare noen dager etter der. Sukk. Dåpen skal være ganske casual,men vi må kanskje dra ? Anonymous poster hash: 62012...990
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Hjelpes! Hun blir bare 4 år. Dra på tur, bli hjemme, spis kake og vær glad. Anonymous poster hash: 7c1ea...58f
Stina <3 Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Vi har planer og kan dessverre ikke komme. Når jeg har takket ja til noe først skal det mye til for å avlyse det for å gå på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Syns det var kort varsel for dåp. Hadde nok takket nei om vi hadde andre planer, når de gir beskjed så sent kan de takke seg selv. Anonymous poster hash: 47c91...5b3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Syns det var kort varsel for dåp. Hadde nok takket nei om vi hadde andre planer, når de gir beskjed så sent kan de takke seg selv. Anonymous poster hash: 47c91...5b3 Hadde du gjort det hvis det var barnet til søsteren eller broren din som skulle døpes...? Anonymous poster hash: ab628...fd9
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 Dropp dåpen. Det er for kort varsel og dere har andre planer. Evt. Kanskje reise på tur uken før eller uken etter. Bursdagen må ikke feires på datoen. Anonymous poster hash: 25e4b...dda
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Vi har planer og kan dessverre ikke komme. Når jeg har takket ja til noe først skal det mye til for å avlyse det for å gå på noe annet. Gjelder det virkelig også ved dåp av barnet til en av søskenene dine...? Anonymous poster hash: ab628...fd9
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 Hadde du gjort det hvis det var barnet til søsteren eller broren din som skulle døpes...? Anonymous poster hash: ab628...fd9 Søsknene mine hadde ikke gitt beskjed så sent. Hvis de hadde gjort det så hadde jeg meldt avbud ja. Men jeg har såpass tett kontakt med dem at de uansett ville ha visst om våre planer med en gang de ble lagt (og sannsynligvis også vært inkludert i dem), så det blir en veldig hypotetisk problemstilling. Anonymous poster hash: 47c91...5b3
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. mai 2016 #9 Skrevet 29. mai 2016 Er det ditt søsken eller mannens sønsken? Om det er hans så kan han dra i dåp og du gjøre som planlagt. Dere har alt planer.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #10 Skrevet 29. mai 2016 Dere drar selvsagt i dåpen. Folkeskikk! Og så kan dere dra til fjells dagen etter eller endre planen og finne på noe annet. Anonymous poster hash: 49201...835
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #11 Skrevet 29. mai 2016 Takk for svar 😊skjønner at det er folkeskikk å dra i dåp.Det er jo derfor jeg er frustrert akkurat nå.Men det er mange ting som spiller inn.. -De visste om våre planer og bursdag -svigerinna mi hadde ikke blitt happy hvis det hadde vært motsatt - vi er ikke sååå close -Akkurat nå tenker jeg at jeg hadde droppa då hvis noen av mine søsken hadde gitt beskjed om dåp 3 uker før,og at vi hadde planer. -tenker på dattera mi som alltid kommer bakerst når det gjelder oppmerksomhet fra hans side.Litt trist hvis dette skjer denne dagen også -Ho er ganske sjenert,så jeg vet hvordan dagen blir -de på fjellet venter på oss med fest liksom.Jeg tenker jo på dattera mi først. -Drar vi dagen etter,får vi så kort tid på fjellet.vi må dra hjem akkurat da vi har planlagt pga andre planer her hjemme. -jeg har dårlig helse,så blir slitsomt å bare være borte 2 dager på tur. Takk for hjelp.For noen er dette bare bagateller, men for meg.. er det big deal altså.Javel, ho er "bare" 4 år.. men for meg ser jeg en veldig oppegående og veldig følsom person.Vi er begge høysensitive.Så dette er ikke så lett faktisk Anonymous poster hash: 62012...990
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #12 Skrevet 29. mai 2016 For dere er det en ulempe å dra, for de er det ikke sååå essensielt at dere er i dåpen. Ville holdt meg til den originale planen Anonymous poster hash: faaa9...49f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #13 Skrevet 29. mai 2016 Takk for svar skjønner at det er folkeskikk å dra i dåp.Det er jo derfor jeg er frustrert akkurat nå.Men det er mange ting som spiller inn.. -De visste om våre planer og bursdag -svigerinna mi hadde ikke blitt happy hvis det hadde vært motsatt - vi er ikke sååå close -Akkurat nå tenker jeg at jeg hadde droppa då hvis noen av mine søsken hadde gitt beskjed om dåp 3 uker før,og at vi hadde planer. -tenker på dattera mi som alltid kommer bakerst når det gjelder oppmerksomhet fra hans side.Litt trist hvis dette skjer denne dagen også -Ho er ganske sjenert,så jeg vet hvordan dagen blir -de på fjellet venter på oss med fest liksom.Jeg tenker jo på dattera mi først. -Drar vi dagen etter,får vi så kort tid på fjellet.vi må dra hjem akkurat da vi har planlagt pga andre planer her hjemme. -jeg har dårlig helse,så blir slitsomt å bare være borte 2 dager på tur. Takk for hjelp.For noen er dette bare bagateller, men for meg.. er det big deal altså.Javel, ho er "bare" 4 år.. men for meg ser jeg en veldig oppegående og veldig følsom person.Vi er begge høysensitive.Så dette er ikke så lett faktisk Anonymous poster hash: 62012...990 En 4-årsdag er ikke "bare", det er jo i den alderen bursdager er størst. Ja, en dåp er egentlig større enn en bursdag, men babyen bryr seg ikke om om dere er der eller ikke. Når de legger dåpen til samme dag som bursdagen til datteren deres OG de visste om deres planer, så ville jeg dessuten tenkt at de egentlig ikke vil ha dere der og så dette som en gylden mulighet. Vinn vinn Anonymous poster hash: 47c91...5b3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #14 Skrevet 29. mai 2016 Flytt fireåringen til dagen etter eller fortell henne at dere feirer henne dagen etter. De har ikke så god kontroll. Anonymous poster hash: 1a146...404
Gjest Minnieropptatt Skrevet 29. mai 2016 #15 Skrevet 29. mai 2016 (endret) Dra på fjellet. Det har dere planlagt, de visste om det og det er aaaaaaltfor kort varsel. Tenk å feire bursdagen sin i en dåp, det er kjedelig for en 4 åring. Alle hennes forventninger til hennes bursdag blir knust. Tenk for en skuffelse å legge alle hennes forhåpninger i grus. At ca 5 timer en søndag skal ødelegge for 3 dager på fjellet (som dere har planlagt), blir for dumt. Dra på fjellet, feir jenta og spark den pliktskyldfølelsen langt pokker i vold. God tur Endret 29. mai 2016 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #16 Skrevet 29. mai 2016 En 4-årsdag er ikke "bare", det er jo i den alderen bursdager er størst. Ja, en dåp er egentlig større enn en bursdag, men babyen bryr seg ikke om om dere er der eller ikke. Når de legger dåpen til samme dag som bursdagen til datteren deres OG de visste om deres planer, så ville jeg dessuten tenkt at de egentlig ikke vil ha dere der og så dette som en gylden mulighet. Vinn vinn Anonymous poster hash: 47c91...5b3 👏👏👏 Anonymous poster hash: 25e4b...dda
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #17 Skrevet 30. mai 2016 Her hadde jeg pent takket nei til dåpen - dere har tross alt andre planer som ikke er bare å rokke om på. Dessuten visste de jo om disse planene også, da bør de i hverta fall ikke si noe på at dere velger å ikke komme. Anonymous poster hash: 04c2d...bfb
Mandala Skrevet 30. mai 2016 #18 Skrevet 30. mai 2016 Det er jo ikke bare dere som skal på hytta, dere har planer med flere andre mennesker. Da er det ikke lenger bare feiring av bursdag som er dilemmaet. Jeg hadde faktisk dratt på hytta som planlagt. Det er jo ikke bare å ta det helga før eller etter heller når flere mennesker skal få det til å passe samtidig. De som skal ha dåpen visste om planene deres og da kan de ikke forvente at hele din side av slekta skal endre planer bare for at de plutselig ville ha dåpen samme helg.
skinnfilla Skrevet 30. mai 2016 #19 Skrevet 30. mai 2016 I dåpen til eldstejenta var mannes bror og søster med familie på planlagt tur. Har aldri tenkt at det var uhøflig, dårlig folkeskikk osv. Det passet ganske enkelt ikke. Vi er nærmere 50 stk i familien og skal noe til at det passer for alle. Dåpsinvitasjon blir jo gjerne sendt ut 3-4 uker før og en ferie er planlagt for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #20 Skrevet 30. mai 2016 Her bestilte to av mine søsken "hoppe på sydentur" etter at de fikk vite dåpsdatoen og dro på sydentur på dåpsdagen. Anonymous poster hash: e8436...6bf
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #21 Skrevet 30. mai 2016 En 4-årsdag er ikke "bare", det er jo i den alderen bursdager er størst. Ja, en dåp er egentlig større enn en bursdag, men babyen bryr seg ikke om om dere er der eller ikke. Når de legger dåpen til samme dag som bursdagen til datteren deres OG de visste om deres planer, så ville jeg dessuten tenkt at de egentlig ikke vil ha dere der og så dette som en gylden mulighet. Vinn vinn Anonymous poster hash: 47c91...5b3 Enig! Anonymous poster hash: a5592...568
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #22 Skrevet 30. mai 2016 Hvis de har visst om deres planer om tur på fjellet før de sendte ut innbydelse til dåp, så er det så absolutt ikke dårlig folkeskikk å droppe dråpen. Dere har planer (bursdag som for deg og din datter er en big deal) og da er det ikke naturlig at dere forkaster alt av planer for å tilfredstille andre. En dåp er jo "big deal", men så lenge invitasjonen kommer litt vel brått på, så må de tåle at folk har lagt andre planer. Hilsen ei som er veldig opptatt av folkeskikk:) og som helt klart hadde holdt avtalen med min datter! Anonymous poster hash: 90bc9...9fe
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. mai 2016 #23 Skrevet 30. mai 2016 Ville bare ha dratt på den planlagte turen. Så lenge de har visst om dette, og gir beskjed først nå, så er det helt innafor å holde seg til de opprinnelige planene deres. Hvis de blir sure, og gir uttrykk for det, så må dere bare forklare at deres fireåring hadde gledet seg enormt, og blitt veldig skuffet hvis det ikke ble noe av. Dessuten hadde dere gitt beskjed om at dere hadde planer denne dagen.
Hønemor30 Skrevet 30. mai 2016 #24 Skrevet 30. mai 2016 Hvis det er mannens familie kan jo han gå og så reise på fjellet etter dåp. Evn får dere bare takke nei , dere hadde jo allerede planer med mange andre.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #25 Skrevet 30. mai 2016 Reis på fjellet, og dropp dåpen. Anonymous poster hash: 3840c...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå