Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Trenger noen råd og tips før jeg blir gæren!!! Min lille gutt på 10 mnd har nå i 2 uker våknet mellom 04.45 og 05.15 hver morgen. I morges/natt tok det helt av og han våknet kl 04.00. Før dette har han sovet fra 18.30-06.00 siden han var 5 mnd. Da våknet han i tillegg blid som en sol. Gråt litt,men når jeg kom inn ble han verdens lykkeligste og tydelig klar for å starte dagen. Helt greit De siste to ukene våkner han derimot på en helt annen måte - han skriker som besatt,vrenger seg i senga og kaster hodet bakover. Det nytter ikke å roe han i senga,og heller ikke å ta ha inn i senga vår,da bare fortsetter han å hyle. Ser trøtt ut og virker overhodet ikke som om han egentlig er klar for å starte dagen. Jeg har prøvd å ta han opp og bysse og synge for så å legge han ned igjen,men bare jeg nærmer meg senga igjen begynner han å hyle desperat. Jeg har prøvd å gi han flaske i senga,og han drikker den gladelig opp,men er igjen like hysterisk når flaska er tom. Tror heller ikke egentlig han er sulten, han spiser en stor middag ca kl 16.00, spiser grøt og en flaske MME rett før sengetid. Han sover ikke noe mer på dagen enn tidligere og blir derfor ganske grinete store deler av dagen siden totalen av søvn blir for liten. Før dette sov han 2 dupper på dagen, men når han står opp så tidlig blir det 3 - på totalt 2 1/2 time, så føler ikke han sover for mye på dagen heller. Vi har prøvd å legge han senere - helt frem til kl 20.00, men dette har ikke noe å si - han våkner likevel og hyler kl 5. Han hadde omgangssyke før dette, og sliter i tillegg litt med tenner, men syns likevel det skal være rart om dette er grunnen da han sover som en stein fra 18.30-05.00. Det er i utgangspunktet ikke mangelen på søvn hos meg & far som er problemet, vi innretter oss og legger oss tidlig så vi stort sett er greit uthvilte. Problemet er at mini selv ikke får gode dager på denne måten. Har prøvd å lese om forskjellige triks og tips (som vekkerklokke-trikset), men føler det ikke passer helt da han liksom ikke våkner og er klar for å starte dagen, men mer som han ikke klarer å finne roa lenger. Det er forholdsvis mørkt på rommet og godt og kjølig som han liker det. Noen med erfaringer, triks, tips eller trøst??? Alt mottas med millioner av takk Anonymous poster hash: d1acc...f15 Anonymous poster hash: d1acc...f15 Anonymous poster hash: d1acc...f15
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Min første fødte var slik, hylskreik tidlig på morran, jeg skjønte ingenting, trøstet og vandret rundt med barnet, prøvde alt for å roe ned, det gikk som oftes en time eller litt mer før barnet roet seg. Jeg husker nå ikke hvem som ga meg råd, men forklaringen jeg fikk da var at barnet ikke var våken selv om øynene var åpen?at det fortsatt trengte ro rundt seg og man skulle være så rolig som mulig. Hvorfor det skrek og kastet hodet bakover fikk jeg ingen forklaring på, men tenkte med meg selv om at det kunne være drømmer eller mulig vondt mage eller låsninger som smertet etter fødselen. Var også til lege flere ganger men fikk ikke noe ut av det. Slik jeg husker det gikk det lang tid med dette, og jeg var helt utslitt, men jeg hold rommet mørkt og snakket ikke til det bare holdt det rolig i armene eller passet på at det ikke skadet seg når barnet spente seg opp , men det løsnet til slutt. Mitt barn er nå i skolealder. Vet ikke om dette er relevant men barnet har aldri hatt stor søvn behov. Anonymous poster hash: 5407b...4ea
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Tusen takk for svar!Jeg er enig i det du sier - det virker ikke som om han er ordentlig våken. Jeg har prøvd å roe han,bysse og synge i opptil en time og han roer seg innimellom,men fortsetter ofte å hyle og kaste seg bakover selv i armene mine. Roer seg ikke før vi går ut av rommet og starter dagen. Sikkert fordi han da våkner ordentlig. Da slutter ihvertfall hylinga,men han forblir jo ofte sutrete mye av dagen pga mangelen på søvn. Syns bare det er så rart at han plutselig har begynt med dette nå..! TS Anonymous poster hash: d1acc...f15
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Det er mange som blir veldig morgenfugl i den alderen og særlig nå i den lyse årstiden. Jeg har snakket med mange foreldre som forteller om barn som våkner kl 05 og det virker ikke som det finnes noen vidunderkur som får barna til å sove mer. Trøsten er at etterhvert går det litt lettere å underholde morgenfuglen, når han blir littegrann større kan han leke litt for seg selv eller se litt barnetv mens du slumrer litt til på sofaen til det er mer akseptabel stå opp tid.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Takk for svar - godt å vite at man er flere i samme båt Anonymous poster hash: d1acc...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå