Gå til innhold

Deprimert mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er deprimert på 5. året nå. Dvs han har vært det enda lenger, men det var først da han innrømmet det overfor meg og seg selv. Og jeg er så sykt sliten og lei av dette!

Medisin har han prøvd. Da ble han verre og rør ikke prøve igjen. Psykolog finnes ikke her og sykemelding er ikke snakk om. Han sover hele ettermiddagen eller sitter i sofaen og stirrer tomt ut i lufta. Svarer knapt hvis jeg sier noe.

Absolutt alt med barn og husarbeid må jeg gjøre. Det finnes heller ikke noe familievernkontor eller lignende her.

Jeg føler at jeg bruker opp livet mitt på å prøve å få til dette. Men jeg har vært sammen med han i 25 år og klarer ikke å gå. Jeg vil ha tilbake han som jeg ble sammen med!

Anonymous poster hash: 2817c...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som helst tilbud der dere bor? Ingen sykehus i nærheten? Han må ha hjelp til å komme seg ut av dette. Evt får han reise til et opphold på en dps eller lignende. Slik kan ikke han leve, ikke du og ikke barna deres(som gatantert merker det er noe med pappa). Prøvde han ut flere typer medisiner eller gav han opp pga bivirkninger med en? Jeg synes du skal stille hardt mot hardt. Det er vanskelig for han å ta initiativ når han er så deprimert at han stirrer tomt eller bare sover. Si at behandling og støtte kan han få av helsevesen og familie, eller så har han valgt at han selv og familien (om dere orker å bli) skal leve ulykkelige. Vil han gjøre dette mot dere? Jeg funderer litt over at han fungerer på jobb, men ikke hjemme? Hva sier han selv til dette? Har han tatt stilling til hva det er som gjør han deprimert ? Hva gjør det verre evt bedre for han? Det at du gjør alt med barn og i hus og ikke har en mann som er mentalt tilstede for dere skal du ikke finne deg i i lengden. Du lever en gang og fortjener lykke. Han har det nok vondt og ønsker såklart ikke dette, men han må VIlLE bli bedre! Klem til deg!!!!!!!!❤️

Anonymous poster hash: b5eeb...200

Skrevet

Tusen takk for et herlig svar som fikk tårene til å tenke i strie strømmer her.

Han burde sikkert vært innlagt, men legen er ikke enig. Han mener at det er bare å 'ta seg sammen'... Han fungerer på en måte på jobb, men bruker absolutt all sin energi på å komme gjennom dagen der.

Hi

Anonymous poster hash: 2817c...b03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...