Gå til innhold

Hvordan stelle navlen (nyfødt)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 4 dager og siden dette er min andre var det ikke noe oppfriskning i babystell på barsel;)

Men jeg husker jo virkelig ingenting fra sist... Er det ikke så at man ikke skal gjøre noe spesielt med navlen? Bare passe på å holde den tørr og evt. rense når den begynner å dette av?

Den har løsnet kjempemye i løpet av dagen hos babyen nå, ser det kommer blod(?) fra under, men jeg tørr ikke begynne å pirke mye borti der. Har brukt pyrisept til å vaske rundt den, men har ikke rørt selve navlen. I tillegg har det begynt å lukte høgg.

Skal man gjøre noe mer? Hva med når den faller av? Rense eller vaske?

Anonymous poster hash: 4bb46...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed om og la den være til den fælt av, og så skulle jeg vaske den med pyrisept rundt den

Skrevet

På eldste gjorde vi ikke noe, bare tørket den fosiktig med mesoft etter bad. På minsta hadde den litt puss og væsket og da renset vi med pyrisept et par dager.

Skrevet

Jeg tørket den egentlig bare forsiktig med mesoft, men renset med klorhexidin og qtips noen ganger fordi den "væsket" så mye.

Skrevet

Du trenger ikke stelle den på noen spesiell måte. Passe på at den holder seg tørr til den faller av. Begynner det å væske fra den etter at den har falt av så kan du rense den med pyrisept/klorhexidin, ellers trenger du ikke gjøre noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...