Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Leste om han som var så gjerrig at han spiste skalker til lunsj for de var gratis så hva sparer du penger på? Jeg kjøper ofte mat fra datodisken i dagligvaren, handler ofte klær når jeg er i utlandet og handler kosmetikk og lignende på nett. Anonymous poster hash: 3a8e7...835
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Se og hør har det med å overdrive https://www.facebook.com/gjerrigk/?fref=ts Anonymous poster hash: 48417...955
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Sparer på å kjøpe ting der det er billigere. Sjekker på prisjakt om hvor jeg kjøper den bestemte tingen billigst. Kjøper hudkrem på bli vakker. Sparer endel ift å kjøpe i salong. Kjøper lite merkeklær. Har ingen behov for jean paul klær. Ellers kunne jeg vært mye flinkere, men elsker å sløse penger også😂😂😂 Har god råd, og det er nok fordi vi er litt prisbevisste på endel ting ihvertfall. Vi sløser litt, men sparer medt😀 Anonymous poster hash: 9da2c...db2
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Jeg kjøper også datovarer. Bruker tilbudsapp og ser hvor det finnes gode tilbud. Kjøper da gjerne stort inn som jeg lagrer i frysen/boden. Har alltid med meg vannflaske. Har med meg matpakke på jobb. Storhandler vanligvis en gang i uken. Prøver å finne på middgasretter av ingredienser vi har liggende, og lager ofte en ny rett av restene. Går lite ut og spiser eller på café. Handler lite klær og sjeldent dyre klær. Kjøper sminke'/skjønnhetsprodukter og alkohol i utlandet. Anonymous poster hash: 48417...955
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 - kikker alltid etter halv pris varer i matbutikken - bruker rester - kjøper inn endel når det er billig, f.eks shampo, såpe og vaskemidler - går når jeg kan i stedet for å kjøre - kjører utenom bomringen Anonymous poster hash: 12496...c70
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 Jeg sparer på Å ha med matpakke hver dag Billig kylling/karbonadedeig på tilbud fryses ned Kjøper brukte klær innimellom på Finn både til ungene og meg selv Baker en dag i uka og fryser ned Sminke kjøper jeg på ebay Sløser på Pepsi Max, røyk og klær/sko. Anonymous poster hash: f4843...549
Mamma_til_2 Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Ukeshandler på marked.no så slippet jeg og gå I butikken og kjøpe alt jeg spontant får lyst på.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 Kjøper billig mat, kjøper ikke lunsj ute, arver mye klær til barna, kjøper mange ting på Finn.no istedenfor i butikkene, farger håret selv Anonymous poster hash: f4810...506
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #9 Skrevet 29. mai 2016 Blander såpe med vann og bruker sånn "skumpumpeflaske". Baker brød og rundstykker og fryser ned. Handler på tilbud og fryser det som kan fryses. Kjøper også en del first price. Kjøper mye klær på fretex. Arver barneklær. Lager mye hjemmelaget mat. Anonymous poster hash: 4c57a...db4
Kakao1234 Skrevet 29. mai 2016 #10 Skrevet 29. mai 2016 Månedshandler kjøtt, ost, bacon og Pepsi Max i Sverige. Kjøper linser, kosmetikk, hud-/hårpleie på nett.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #11 Skrevet 29. mai 2016 Jeg forsøker å ikke kjøpe ting jeg ikke trenger, bruker klærne til de blir utslitt, lar mannen klippe håret mitt, r enser takrenner og passer på at taket er tett, men pusser ikke opp før det er helt nødvendig. Jeg kjører billig bil og har oppdratt ungene til å sykle dit de skal, kjøper mye på loppemarked, deler søppelkasse med to naboer, kjøper aldri blader eller sminke +++ Anonymous poster hash: 07b70...423
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #12 Skrevet 29. mai 2016 Fyller diesel mandag morgen. Anonymous poster hash: c13d9...84a
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #13 Skrevet 29. mai 2016 Har ikke bil Har ikke hytte Lager mat fra bunnen, spiser lite kjøtt Anonymous poster hash: 44b52...ce5
Luksusdyret Skrevet 29. mai 2016 #14 Skrevet 29. mai 2016 Baker brød selv, baker kaker til bursdager, arrangementer, skolegreier osv selv Arver klær, sko og utstyr til barn der jeg kan Er generelt ikke flink til å spare, så snapper opp noen av deres tips
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #15 Skrevet 29. mai 2016 Kjøper sjelden mat og drikke i kiosker eller i kantiner. Matpakke og vann. Handler klær på tilbud, ikke dyre merker. Kjøper sminke og kremer på nett. Fyller drivstoff når det er billig. Kjører utenom rushtid om mulig. Klipper håret selv,farger det ikke. Storhandler mat, gjerne tilbud eller butikkmerker (om tilsvarende kvalitet), fyller på kjøttretter med bønner, linser + salat ol. Varme kun i rom vi er i. Kan/skal bli bedre på å: planlegge middager frem i tid, kaste mindre mat, samkjøre, huskeå bruke gjenbruksposer, Sløser på: Katteleker og kattesnacks, tidvis snop, glemmer regninger = ekstragebyr, impulshandel (gjerne tilbud), varmtvann Anonymous poster hash: 2d7c9...3b3
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #16 Skrevet 30. mai 2016 Arver klær++ til barna og gir videre når ting ikke passer lenger Arver klær til meg selv (har noen venninner som shopper mye og det faller mye på meg hver gang de rydder i skapet) Ukeshandler etter middag en gang i uka, så det blir minst mulig impulsshopping Går til jobben isteden for å reise kollektivt Bruker biblioteket Matpakke. Tar med kaffe hjemmefra isteden for å falle for Kaffebrenneriet fristelsen Vasker bare fulle vaskemaskiner/Oppvaskmaskiner Hadde shoppestopp i hele 2014 og 2015 for heller å bruke opp ting jeg har fremfor å kjøpe nytt. Så langt i 2016 har jeg kun kjøpt 2 strømpebukser og et par truser. Har alltid vært flink til å spare Anonymous poster hash: e932e...248
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #17 Skrevet 30. mai 2016 Kjøper kontaktlinser på nett. Handler det meste jeg kan på nett. Mannen lager sitt eget øl, men det er mest for hobby da, men det blir jo billig øl av det. Anonymous poster hash: ab561...8e7
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #18 Skrevet 30. mai 2016 Prøver å la være å kjøpe ting jeg ikke trenger. Kjøper stort sett ganske billige klær og sko til både meg og barna. Anonymous poster hash: 6dbb9...6ec
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #19 Skrevet 30. mai 2016 Kjøper lite klær til meg selv. Handler ting vi bruker på tilbud (vaskepulver, vaskemidler, kjøtt/fisk ol som kan fryses ned, dopapir, brus/godteri - kjøpes på tilbud og spares til bursdager ++) Drar sjelden på weekend-turer med venninner (møtes heller hjemme). Har få abonnement (type Netflix ol) Arver klær. Selger ting vi ikke bruker på finn.no Handler gaver (gaver barna gir til venner) på tilbud. Ukeshandler, men kjøper akkurat det jeg/vi vil ha. Lager ukemeny. Drikker nesten ikke alkohol (1-2 enheter i måneden). Anonymous poster hash: b56c9...776
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #20 Skrevet 30. mai 2016 Sparte nettopp flere tusen på å sjekke forsikringene mine og bytte selskap! Anonymous poster hash: e50c8...a76
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #21 Skrevet 30. mai 2016 Fører budsjett på barna sparer til søsken men selger også masse videre. Dette tar enormt med tid men jeg liker det. Vi har idag fått igjen mesteparten av pengene vi har brukt på barna selv om vi selvsagt setter nrd prisen betraktelig. Vi kan feks kjøpe en fleecedress til 100 og ende opp med å få 70 igjen for den. Jeg legger de stortsett ut for 40. Vi handler en gang pr uke, bortsett fra brød, melk, jucie og bleier til barnehagen som som regel trengs nytt daglig. Vi kjøper tilbud, billigmerker, og går ofte når vi skal handle. Vi har matbudsjett som betyr at vi skriver opp summen og har handleliste. Prøver å lage fast middag planlegger men dettw er vanskelig å holde. Kjøper lite klær til oss selv. Vi er studenter med to barn og huslån. Pga vårt budsjett fikk vi huslån selv om vi er studenter, for vi kunne redegjøre for vår økonomi og vi er vist langt under gjennomsnittet i følge banken. Anonymous poster hash: d2bd2...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå