Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Og da mener jeg tette. Mindre enn 2 år imellom... Tror nemmelig det er forferdelig slitsomt...🙄 Pga alder kan jeg ikke vente, og spekkulerer om det er verd det. Har en 6 åring fra før. Får nå en i juli, og lurer på om vi skal prøve på en til med en gang, eller om vi skal være fornøyd med de vi har... Anonymous poster hash: c2ab5...a3b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Jeg har 14 mnd mellom mine. De er 3 og 4 nå. Begge er i den verste trassen samtidig nå, og begge har hatt kolikk. Jeg hadde ikke gjort dette på nytt for å si det pent... Anonymous poster hash: db6db...886
LME1001 Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Har 19 mnd mellom mine. Slitsomt, men de har mye glede av hverandre. Og det blir muligens bare bedre etter hvert, nå som minste har blitt over 2 år. Nå har de mye selskap i hverandre. Men dagene går i ett! Men angrer absolutt ikke. Hadde gjort akkurat det samme igjen 😄
Blomstogbier Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Vel, mine er det OVER to år mellom (2 år og 5 mnd) og det er slitsomt. Jeg tror ikke det er mer slitsomt jo færre måneder det er mellom barna... Har du et barn på 12 mnd og et barn på 1 mnd så er ikke det nødvendigvis mer slitsomt enn hvis du har et barn på 2,5 år og et barn på 1 mnd. Det kommer an på personligheten, og hvordan barna er. For meg er det forskjellige utfordringer hos barna i forskjellig alder, nå har babyen tannfrembrudd og det er slitsomt mtp minimalt med søvn og krevende baby/mye sutring. I tillegg er eldste 2 år og 11 mnd og midt i trassalderen, og vanskelig å ha med og gjøre og blidgjøre. Jeg tror det er lettere når barna er så store at de forstår konsekvenser, de hører på deg og forstår hva du sier, og der tror jeg det er en fordel at eldste er 6 år og nestemann baby, for en 6-åring vil høre "mer etter" enn en 2-åring. Hvis man som forelder har gjort alt riktig Så jeg synes nok det er lite med 2,5 år mellom mine to, for det har vært svært slitsomt, men samtidig så er det kjempekjekt at de er relativt tette for da kan de ha felles interesser. Men for all del, jeg har et 5 år yngre søsken som jeg har lekt kjempefint med hele oppveksten.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Det er bare 1,5 år mellom min søster og jeg og mamma har sagt i ettertid at det var et " dårlig" valg. Hun fikk ikke fulgt noen av oss opp slik hun ønsket, vi våknet på ulike tidspunkt gjennom natten, min søster ble litt sen i utvikling for det var lettere å mate to unger, la to unger bruke bleie, kle på to unger osv enn å kle på en unge og vente til den andre skal prøve selv Anonymous poster hash: 79ade...5ac
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 Jeg kunne "uten problemer" hatt to tette hvis yngstemann var eldst. Anonymous poster hash: 171bc...624
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Jeg har to tette, 13,5 mnd mellom de. Jeg ville absolutt gjort det igjen. De er 5 og 6 år nå, og er svært knyttet til hverandre. Anonymous poster hash: c121e...efd
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 Jeg har 14 måneder mellom mine,de er nå 5 og 6 år. Jeg ville gjort det igjen. Jeg blir stadig forbauset hvor godt det er å ha en å leke med? De gjør alt sammen så det er veldig lett å finne på noe sammen. De skal på svømmeskole og da skal de i samme gruppe og samme tidspunkt. De gikk i bhg sammen,nå skal storebroren på skolen dog men i alle disse år gikk de sammen. Jeg kunne bade dem sammen veldig lenge. Det blir 5 år mellom nummer 2 og 3 så vi får se det også. Anonymous poster hash: df4e3...b5f
Fullrulle86 Skrevet 29. mai 2016 #9 Skrevet 29. mai 2016 No way again! Gjort er gjort, men samvittigheten gnager over at eldstemann måtte bli "stor" så altfor fort! De har mye glede av hverandre, men småbarnstiden har jeg fortrengt tror jeg. Jeg husker ingenting, alt er tåkete fea den tiden. Nå går begge på skolen og livet er fin fint😃👍🏼
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #10 Skrevet 29. mai 2016 Vi har en på 5, en på 2,5 og en på 1 år. Fy satan å slitsomt det er. Men, det blir lettere og lettere. Likevel går dagene i ett, og alt dreier seg om barna. Det er planlegging av klær, mat og middager, bleier og dobesøk, leking og slåssing, for så å legge alle tre. Hele dagen, 100% går med til dem. Jeg rekker knapt å ta en tur på do uten at en eller flere henger i beina mine. Av frykt for å få en nr 4, nektet jeg mannen sex før han steriliserte seg. Da hadde jeg ikke overlevd tror jeg. Anonymous poster hash: 892c8...40a
lille +gutt Skrevet 29. mai 2016 #11 Skrevet 29. mai 2016 Vi har 21 mnd mellom våre, graviditwten de siste mnd var tøff. Jeg har Ingen problemer i mine svangerskap men tøft da lille sprang overalt uten å forstå hva som var farlig ol. Høygravid var det tøft å løpe etter men man må jo. Idag er de to og 3,5 ca de er litt i trass og kan lugge og bite hverandre. Dette skjer et par dager i uka. Disse dagene er tøffe. Ellers er de svært avhengig av hverandre, de går hånd i hånd hele dagen, har alltid leke kamerater, selv om det blir litt pøbel da. De hjelper hverandre og bror hjelper meg med henne. Det kommee så an på barna, vi har ikke hatt problemer av annet nivå enn denne bitingen som ikke skjer så ofte. De sover om natten, spiser, leker, er svært int i å leke og være sammen med oss voksne. Vi bruker all tid på de når de er våken, man har lite egentid men ddtte ønsker vi heller ikke. Vi venter nå nr tre så får vi se hvem denne babyen er Er dere motiverte, instilte og virkelig ønsker barnet så kjør på. Familiene er forskjellige noen sliter seg ut på aktiviteter og andre syns fire- fem barn er null stress. Snakk sammen og tenk litt på hvordan dere er som personer, tåler dere støy og litt rot feks? Med tette små barn tar man livet av seg selv om man tror man skal klare å ha et perfekt hus hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #12 Skrevet 29. mai 2016 Fikk 3 stk på 3 år, gravid nå 6 år senere å vurderer to tette nå. Var hardt, men i og med at jeg vurderer det, kan det enten ikke ha vært så ille eller så har jeg glemt og fortrengt det 😅😅 Anonymous poster hash: a18d3...b71
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #13 Skrevet 29. mai 2016 Jeg har fått tre barn på fire år. Elsker det og ville ikke valgt annerledes. Jeg synes ikke det er stress, har tilpasset meg livsstilen. Men det var en innkjøringsperiode, men det var det jo med nr 1 også. Anonymous poster hash: 9bf69...8e5
lille +gutt Skrevet 29. mai 2016 #14 Skrevet 29. mai 2016 Glemte å si at jeg kunne aldri vært uten de, angrer kun når de biter hverandre til blods mer fordi mamma innstinktet slår så totalt ut at det over styrer alt. Jeg skulle gjerne hatt 5 barn
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #15 Skrevet 29. mai 2016 Syns det er fantastisk med to tette, er 19 måneder i mellom mine, og hadde definitivt gjort det igjen. Syns det er praktisk i forhold til at de er så samkjørte, de bades og stelles i lag, legger seg i lag på samme rom, vil høre de samme nattahistoriene og liker de samme tingene. De har mye glede av hverandre og leker fint med hverandre. Jeg syns det var mer slitsomt å gå fra 0 til 1 enn fra 1 til 2. Den andre ble liksom bare en ekstra på lasset Anonymous poster hash: 6336d...af1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #16 Skrevet 29. mai 2016 21 mnd mellom de to yngste her. Jeg synes det gikk veldig greit frem til yngste ble rundt 10 mnd gammel, da ble plutselig eldste sjalu når yngste begynte gå, ta lekene hennes osv. Fra yngste var ca 10 mnd og frem til hun begynte prate rundt 2 år gammel var det et skikkelig slit. De hylte til hverandre, lugget, kløp, dyttet, slo. Kjempesjalu og frustrerte pga mangelen av komunikasjon og forståelse. Men fra yngste var rundt 2 år har de vært bestevenner. De leker og leker og leker. Krangler nesten aldri og har så mye glede av hverandre. Nå går de i 1. og 3.klasse på skolen og jeg er så glad vi valgte å få to ganske tette til slutt (har 4 barn) Anonymous poster hash: 7bfdc...b98
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #17 Skrevet 29. mai 2016 Jeg fikk så stort sjokk med den første. Ja, jeg visste barn var slitsomt men fikk likevel sjokk over at dusj og do måtte planlegges. Da nummer to kom gikk det veldig greit. Den følelsen jeg hadde i kroppen med første gjorde at jeg forberedte meg på katastrofe. Den kom aldri. 😊 Anonymous poster hash: 3595d...4b5
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #18 Skrevet 29. mai 2016 Fikk 3 på 2.5 år. Tre svangerskap. Tidvis tøft, men hadde gjort det om igjen uten å tenke to ganger. Eldste er 3.5 år. Anonymous poster hash: e94ff...032
Liljekonvall<3 Skrevet 29. mai 2016 #19 Skrevet 29. mai 2016 Mine er ikke såå tette da.. 7, 2,5 og 2 mnd. 7-åringen er i tidlig fjortisalder, 2,5-åringen trasser heeele tiden og baby har kolikk. SLITSOMT, men veldig veldig hyggelig😊 Er jo spesielt glad i dem etter kl 21 da, når alle sover😉 Tiden går så alt for fort, så jeg hadde helt klart gjort det igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #20 Skrevet 29. mai 2016 Det jeg ville tenkt på er om ting ikke går som planlagt. Hva om du har et tøft svangerskap med mye plager, hva om du får et sykt barn som trenger mye hjelp, hva om babyen har kolikk osv. Er det best å ha en 1,5 åring da eller en 3 åring? Anonymous poster hash: 79ade...5ac
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #21 Skrevet 29. mai 2016 Fikk 3 på 2.5 år. Tre svangerskap. Tidvis tøft, men hadde gjort det om igjen uten å tenke to ganger. Eldste er 3.5 år. Anonymous poster hash: e94ff...032 Så tøff du er hvor gamle var de da du ble gravid på nytt? Her får vi tre på 4 år synes jeg har vært gravid hele tiden Anonymous poster hash: c2e03...9e2
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #22 Skrevet 29. mai 2016 Så tøff du er hvor gamle var de da du ble gravid på nytt? Her får vi tre på 4 år synes jeg har vært gravid hele tiden Anonymous poster hash: c2e03...9e2 19 mnd mellom de to eldste og under året mellom de to yngste. Jævlige svangerskap, men det går jo over. Eldste hadde mild kolikk, men de to andre har vært rolige og bedagelige som babyer og sovet gjennom fra 3 mnd og 1 mnd. Hektisk nå når de løper i hver sin retning, men det snur det også. Vi er to om jobben, men merker det nok mer etter sommeren når mannen er ferdig i permisjon og begynner med skift igjen. Jeg jobber 100% i bhg selv, men kommer kanskje til å redusere til 80%. Ikke mye igjen på kvelden alltid, men klærne er rene, selv om vi ofte plukker fra hauger. Anonymous poster hash: e94ff...032
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #23 Skrevet 29. mai 2016 jeg har tvillingsgutter som fyller 2 i morgen,mens søsteren deres er 1 år til onsdag, så har 3 tette. jeg angrer ikke en sekund og synes det funker veldig bra her Anonymous poster hash: 6e625...916
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #24 Skrevet 30. mai 2016 To jenter med 18 måneder mellom. Har helt klart vert tøft, men alt i alt kjempe gøy. Tøffeste er dette me søvnen, nå er de 3 og 4 og begge våkner enda hver natt. :/ De går i barnehagen 2 dager i uka, og er bestevenner. Anonymous poster hash: eb80d...728
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #25 Skrevet 30. mai 2016 Jeg personlig syns ikke det har vært så gøy at det bare er 14 mnd mellom meg og søstre mi.For tett. Anonymous poster hash: b99d4...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå