Gå til innhold

Hvordan sier jeg ifra til flypersonalet om allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt mat på en flyreise jeg skal på, hvordan sier jeg ifra om ting jeg ikke tåler? 

Det er vegetarmat etc. som alternativer, men ikke noe for allergikere.

Anonymous poster hash: 19dae...86e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med flyselskapet på forhånd, og spør. Og si fra til flyvertene når du er på flyet

Anonymous poster hash: dc84b...aea

Skrevet

Jeg hadde ringt eller sendt en mail.

Anonymous poster hash: bf20f...e0e

Skrevet

Da går du til flyselskapets hjemmesider og finner kontaktinfo der? Telefonnummer, epostskjema, chattefunksjon de fleste flyselskaper har en eller flere av disse, og alle cateringslskaper de benytter seg av kan ta hensyn til allergier.

Anonymous poster hash: 196c4...d45

Skrevet

Du må bestille mat du tåler, du kan ikke bestille etvanlig måltid, og forvente at det du ikke tåler er fjernet.

Anonymous poster hash: 5dda5...f9b

Skrevet

Du må bestille mat du tåler, du kan ikke bestille etvanlig måltid, og forvente at det du ikke tåler er fjernet.

Anonymous poster hash: 5dda5...f9b

Sier du det??..... 

Skrevet

Ta kontakt med flyselskapet på forhånd, og spør. Og si fra til flyvertene når du er på flyet

Anonymous poster hash: dc84b...aea

Så det holder å si ifra til dem når jeg kommer på flyet? Har sendt mail.

Skrevet

Da går du til flyselskapets hjemmesider og finner kontaktinfo der? Telefonnummer, epostskjema, chattefunksjon de fleste flyselskaper har en eller flere av disse, og alle cateringslskaper de benytter seg av kan ta hensyn til allergier.

Anonymous poster hash: 196c4...d45

Ja, sendte mail... Men rart det ikke er et skjema der man kan skrive som kommentar at man ikke tåler div, og så ramse opp. 

Det er mye jeg ikke tåler, blant annet soya, nøtter, frukt etc. Soya er relativt vanlig i mat, men vet ikke hvor "ren" maten de serverer er på fly da jeg ikke har flydd på 12-13 år og da var jeg ikke allergisk mot mat.

Skrevet

Er du allergisk så skal et skjema fylles ut mener jeg. Aner ikke hvilket. Ring og spør!

Skrevet

Ta med mat. Det blir aldri rett likevel.

Anonymous poster hash: 22270...602

Skrevet

Ta med mat. Det blir aldri rett likevel.

Anonymous poster hash: 22270...602

Hvorfor det, består flymat hovedsakelig av nøtter og soya? 

Jeg tåler jo vanlig mat som pasta, poteter, kjøtt etc. Kan selvsagt ta med egen mat, men mtp at vi må møte opp på flyplassen lenge før blir det veldig stress mtp at maten ikke skal bli fordervet.

Men har sendt mail og håper på raskt svar da....

Skrevet

All flymat er jo laget og pakket på forhånd og blir kun varmt opp på flyet. Må du ha spesialtilpasset mat må du si ifra på forhånd - i god tid. Det holder selvfølgelig ikke å kun si ifra til flypersonalet når du allerede er kommet ombord.

Søk opp kontaktinformasjon til det aktuelle flyselskapet og spør hvordan du skal forholde deg!

Anonymous poster hash: 5acb8...fc8

Skrevet

Det er ikke på alle flystrekninger du får spesialmat. Min allergiske venninne sier at på korte flygninger så serveres kun det de har forberedt, og om du ikke tåler noe, så må du ha med deg mat selv. 

Anonymous poster hash: 5eb09...3f9
Skrevet

Så det holder å si ifra til dem når jeg kommer på flyet? Har sendt mail.

Nei, du må jo ordne det på forhånd. Og for sikkerhets skyld si fra når du kommer ombord også.

Anonymous poster hash: 4ce40...00a

Skrevet

Nei, du må jo ordne det på forhånd. Og for sikkerhets skyld si fra når du kommer ombord også.

Anonymous poster hash: 4ce40...00a

Det må legges inn i bestillingen din. Det holder IKKE å gi beskjed til personalet. Hva tror du? At de har med mat som passer alle?

Anonymous poster hash: 67f00...7d3

Skrevet

Merkelig hvor provoserte kvinner kan bli over et enkelt spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...