Gå til innhold

Kan han ta bilen uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal separeres. Vi har en bil som står i mannens navn og han betaler avdragene på lånet. Han har ikke førerkort så det er jeg som bruker den. Jeg trenger bil for å kjøre barn med. Jeg får hovedomsorgen og han skal flytte over 20 mil unna oss.

Jeg ønsker å overta bilen, men han sier han skal ta den med seg og selge den, bare for å være mest mulig jævlig.

Er ikke det veldig umodent? Jeg kan vel få overta den istedet?

Anonymous poster hash: 2bd31...5ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpe den av han da? Han har betalt avdragene så han har jo betalt for den.

Anonymous poster hash: 61dbb...286

Skrevet

Umodent ja,men i sin fulle rett. Har han tenkt på hvordan han skal få hentet ungene til samvær??? Får du overta bilen mot at du tilbyr deg å kjøre barna til han ?

Anonymous poster hash: 1f102...29d

Skrevet

Står den i hans navn og han kan bevise at han betaler på den så er den jo hans og han kan ta den med.

Men jeg ville forsikret meg om at han ikke kjører den selv, at han får andre til å kjøre den. Om han hadde kjørt bilen bort selv ville jeg ringt polititet der og da.

Du må nok skaffe deg en egen bil. Dere burde bli enige i det økonomiske. Om du har betalt mer på f.eks. hus så bør du få igjen for det hvis det har gjort at han har kunnet betale for bilen.

Anonymous poster hash: e473f...a67
Skrevet

Hvorfor er det rettferdig at du skal ha bilen som han har betalt? Enig med hun over, du får kjøpe den av han, eller kjøpe din egen. At du har hovedomsorgen har ingenting å si.

Anonymous poster hash: bf0fa...83c

Skrevet

Vel. Umodent eller ikke, det er hans bil som HAN bestemmer over. Så selv om du trenger den mest har han all rett til å selge den om han vil. Du får se deg om etter en ny bil.

Anonymous poster hash: 45fb6...99a

Skrevet

Er dere gift, og har felleseie?

Da er det ingen selvfølge at han bare kan ta den, da inngår den vel i boet som skal deles selv om han har betalt avdragene?

Når et ekteskap med felleseie ryker spiller det ingen rolle hvem som har betalt avdrag, hvem som har betalt bensin, hvem som har betalt husleie, hvem som har betalt kjøleskapet og hvem som har betalt maten, verdier dere har skaffet i fellesskap i løpet av ekteskapet skal deles på to...

Anonymous poster hash: 6c4f6...85c

Skrevet

Det mest riktige ville jo vært at han solgte bilen til deg, den blir jo brukt til å kjøre hans barn også..

Men han trenger ikke gi den til deg, det har du ikke krav på selv om det er du som trenger den mest og har disponert den.

Har han lån på bilen så kan du overta det, om han går med på det. Da kan dere lage en privat avtale på nedbetaling.

Men når den står i hans navn og han selv betaler på lånet så er det hans bil. Da står fritt til å selge den til hvem han vil.. 😕

Anonymous poster hash: cdb86...e9e

Skrevet

Vi er gift med felleseie ja. Er dessverre veldig gammeldagse der han betaler husleie (vi leier) og regninger mens jeg har handlet mat og klær. Han har tjent penger mens jeg har delvis jobbet og delvis gått på aap. Nå har jeg halv stilling og halv aap.

Jeg skjønner at når den står i hans navn så har jeg lite å si, hadde likevel et lite håp om å få til en god avtale med ham om å overta akkurat denne. Skal spørre ham en gang til om vi kan lage en privat avtale hvor jeg betaler ham det han må ha i avdrag og tilby meg å kjøre ungen til samvær. Jeg kan overnatte hos en venninne i den byen imens. Helt til han er stor nok til å kunne reise alene (tog og buss, evt buss og båt.

Men det beste er vel å la ham ta bilen og kjøpe meg en ny. Spørs bare om det finnes banker som vil hjelpe en med halv jobb og stønader 😯

Skrevet

Men hvorfor vil du bruke hans bil mot å betale ned på hans lån? Kunne ikke du ha kjøpt egen bil istedenfor og betalt ned på ditt eget lån? Evt spurt han om du kan bruke bilen frem til han får lappen, slik at du kan frakte ungene frem og tilbake ved samvær?

Skrevet

Men hvorfor vil du bruke hans bil mot å betale ned på hans lån? Kunne ikke du ha kjøpt egen bil istedenfor og betalt ned på ditt eget lån? Evt spurt han om du kan bruke bilen frem til han får lappen, slik at du kan frakte ungene frem og tilbake ved samvær?

Jeg MÅ ikke, men jeg frykter det blir vanskelig å få banken med meg vedr billån. Og så er jeg blitt så glad i denne bilen, den er så "meg" 😜

Denne mannen kommer aldri til å kjøre opp. Men skal spørre mer inngående om det siste du foreslår ☺

Skrevet

Bilen er forresten en 2003-modell så ingen ny og dyr bil.

Skrevet

Det er hans bil. Han gjør som han vil. Umoden eller ei. Kjøp deg egen og la drittgubben være sur og bitter i fred. Grenser for hva man skal lage problemer rundt når det kommer til samlivsbrudd. Spar kruttet heller til når han/du/dete begynner å krangle om barnebidrag og samvær.

Anonymous poster hash: 1e442...c21

Skrevet

Det er hans bil. Han gjør som han vil. Umoden eller ei. Kjøp deg egen og la drittgubben være sur og bitter i fred. Grenser for hva man skal lage problemer rundt når det kommer til samlivsbrudd. Spar kruttet heller til når han/du/dete begynner å krangle om barnebidrag og samvær.

Anonymous poster hash: 1e442...c21

Ja vettu jeg begynner å forstå nå at det er best 😯

Skrevet

Men er det bare hans bil dersom dere er gift med felleseie? Forutsatt at den er kjøpt etter at dere ble gift.

Anonymous poster hash: 964f0...186

Skrevet

Min eksmann og jeg hadde bil. Den sto i hans navn, og ble kjøpt etter at vi ble gift for hans sparepenger. Bilen ble likevel regnet som felleseie ved skilsmisse, og jeg fikk halvparten av salgssummen. 

Anonymous poster hash: aaf5f...16f
Skrevet

Jeg hadde kjøpt egen bli og latt han som samværsforelder stott for henting og levering av barn

Anonymous poster hash: 583fd...c1a

Skrevet

Han kan ikke bare ta bilen. Om bilen ble kjøpt mens dere var gift er bilen en del av felleseie.

Anonymous poster hash: 6720a...771

Skrevet

så lenge han har betalt alt,så er det hans bil, umoden er han,men han har sin fulle rett dessverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...