Knutklev Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Hei, jeg å min samboer leier en leilighet nå til 12.000kr i mnd. Hun går på aap å jeg jobber. Jeg eier selv en leilighet, men den er forloren for oss å bo i da hun har 2 barn. Vi ønsker derfor å kjøpe oss noe nytt. Jeg selger da leiligheten (å sitter med noen kroner der i egenkapital) men hun sier at hun ikke kan få lån i vanlig bank. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg vet at jeg nok ikke for nok i boliglån med å søke på bare meg. Noen tanker? Tips? Triks?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Hei, jeg å min samboer leier en leilighet nå til 12.000kr i mnd. Hun går på aap å jeg jobber. Jeg eier selv en leilighet, men den er forloren for oss å bo i da hun har 2 barn. Vi ønsker derfor å kjøpe oss noe nytt. Jeg selger da leiligheten (å sitter med noen kroner der i egenkapital) men hun sier at hun ikke kan få lån i vanlig bank. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg vet at jeg nok ikke for nok i boliglån med å søke på bare meg. Noen tanker? Tips? Triks? Vel jeg og mannen min kjøpte oss hus i august. Jeg går på aap. Jeg har 240000 og min mann 480000 da vi kjøpte. Nå har han mer. Men vi fikk lån på 2.5 mil. Anonymous poster hash: ef7fa...7f9
Knutklev Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2016 Så dere fikk lån sammen? Det du hadde i aap må jo da ha hatt en innvirkning?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #4 Skrevet 30. mai 2016 Så dere fikk lån sammen? Det du hadde i aap må jo da ha hatt en innvirkning? Ja banken la til grunn min aap. Men lånerådgiveren vår sa rett ut at jeg ble tatt med pga en reel sykdom. Det er ingen fare for at jeg blir stående uten penger. Og det går mot ufør. Anonymous poster hash: ef7fa...7f9
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Ja banken la til grunn min aap. Men lånerådgiveren vår sa rett ut at jeg ble tatt med pga en reel sykdom. Det er ingen fare for at jeg blir stående uten penger. Og det går mot ufør. Anonymous poster hash: ef7fa...7f9 Og det at mannen min tjener godt var også med. Anonymous poster hash: ef7fa...7f9
Knutklev Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2016 Okai bra får vi bare prøve. Jeg har samme inntekt som din mann så får prøve oss og se😊
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 Hovedregelen til banken er at de ikke låner ut penger til folk på midlertidige stønader, og aap er jo midlertidig. Men bankene er ikke helt innestengt i reglene sine, de kan vise skjønn. Så om du har en grei egenkapital og god betalingsevne, ingen av dere har anmerkninger og holder en ryddig økonomo, kan det godt hende dere sammen får lån selv om hun går på aap. Mest sannsynlig vil hun jo enten komme seg i jobb igjen eller bli ufør, og uansett utfall der så vil hun jo ha en inntekt. Anonymous poster hash: 7efee...686
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 Okai bra får vi bare prøve. Jeg har samme inntekt som din mann så får prøve oss og se😊 Ja det verste dere får er nei. Og da kan dere gå til en annen bank. Banken visste også at mannen min kom til å øke i lønn. Han tjener nå 540000. Dette la de også til grunn. Vi hadde foresten ikke noe egenkapital. Men vi fikk kjøpt huset en del under takst siden vi har kjøpt fra familie. Så de 400000 vi fikk i avslag ble lagt inn som egenkapital. Lykke til. Anonymous poster hash: ef7fa...7f9
Hønemor30 Skrevet 30. mai 2016 #9 Skrevet 30. mai 2016 Får dere ikke lån i vanlig bank så prøv husbank/startlån - det kan være lettere om dere har lav inntekt der. Jeg fikk lån der aleine til å kjøpe , og fikk 500.000 mer der enn i min lokale bank. Bedre betingelser også fikk jeg startlån av kommunen så jeg ikke trengte kausjonist/egenkapital - det hadde alt å si for å den gangen komme seg inn på boligmarkedet 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå