Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om noen som har vært gjennom utredning med sitt barn, kan fortelle meg hvordan disse intervjuene foreldrene skal ha i slutten virker? De er på 2!!!!! timer og har snakket med noen som fortalde at det var det verste de hadde gjort, så kjenner med litt redd om jeg kan si det slik...... Har hørt at de ble "grillet" på hver sitt rom blant annet....

Kan noen fortelle om sin opplevelse?

Vi er innom bup da barnehagen har bedt om det, vi ser ikke samme barnet hjemme, som de beskriver i barnehagen.

Dette gjør vi bare for barnet sin del, for å se om det kan stemme eller utelukke det bhg mener.

Anonymous poster hash: 1825b...7f4
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi ble ikke grillet. De hadde et møte med meg og min mann, og et med far og samboer. Ble laget en tidslinje fra min barndom til svangerskap, fødsel og årene frem til dags dato. Opplevde det overhode ikke ubehagelig på noe vis. Gikk veldig fint.

Skrevet

Det var kun jeg som ble intervjuet, da de var interessert i svangerskap, fødsel og småbarnsår, men nei ble ikke grillet eller opplevde det som ubehagelig på noe vis. 

Man blir sliten da det er mye informasjon man blir bedt om å huske, men ellers var det uproblematisk. 

Hadde resten av behandlingen ved BUP vært like bra som denne samtalen, ville vi vært fornøyd med opplegget.  ;)

Anonymous poster hash: ca5bc...c92
Skrevet

Det var en hyggelig samtale. Såklart masse spørsmål om hele oppveksten helt fra babytida. Vi hadde på forhånd blitt bedt om å se gjennom gamle bilder og videosnutter, og 'gjenoppleve' litt hvordan han var. Dette hjalp veldig når vi skulle beskrive han som baby. Det var ikke grilling men mer en nøye kartlegging.

Man kan jo ikke være i forsvarsposisjon, da tar man jo alle spørsmål i verdte mening. Tenk på at dere sammen skal finne ut mest mulig om barnet deres, alle vil jo det beste for barnet.

Anonymous poster hash: 93936...535

Skrevet

Bare positiv erfaring her og - opplevde overhodet ikke å bli "grilla" eller at de hadde "ovenfra og ned-holdning", tvert imot følte jeg at vi var et team og samarbeidet svært godt. Men det kommer sikkert litt an på bakgrunnen for tiltaket; enkelte foreldre blir muligens "grilla", avhengig av de utløsende faktorene..

Anonymous poster hash: 36997...b3c

Skrevet

Hi her. Var både mor og far sammen på intervjuet begge gangene?

Anonymous poster hash: 1825b...7f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...