Gå til innhold

Hvordan stramme opp lårene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er normalvektig, men alderen sniker innpå og jeg har virkelig ikke pene bein. Lårene "henger" og huden er slapp over knærne. Tips til øvelser som kan hjelpe?

Anonymous poster hash: 637c3...a06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips, dessverre, men følger tråden siden jeg har nøyaktig samme problem. Normalvektig, men tjukke, dvaske lår og legger.

Anonymous poster hash: 82124...de9

Skrevet

Har ingen tips, dessverre, men følger tråden siden jeg har nøyaktig samme problem. Normalvektig, men tjukke, dvaske lår og legger.

Samme her. Trener som en gal, men ingenting hjelper på beina, kun resten av kroppen. Helt forferdelig å aldri kunne gå i shorts/skjørt/kjoler uten strømpebukse, spiller ingen rolle hvilken temperatur det er, strømpebuksen kommer ikke av.

Anonymous poster hash: d3ff2...d14

Skrevet

Jeg hater lårene mine jeg også. Var greie når jeg hadde 10 kilo mindre. Men nå etter svangerskapet er de samme igjen. Men selv om hvor tynn jeg er gnisser de alltid sammen. Hadde vel lår på 48 cm. (ja jeg måler når jeg slanker meg). Nå er de 55- 56...

Men jeg orker ikke lenger bry meg om hva andre mener om dem. Vil jeg gå i kjole/skjørt så gjør jeg det. Det burde dere også!

Anonymous poster hash: 4d632...bb3

Skrevet

Jeg jobber med det samme.

Jeg e r 175 høy og veier 64.5 kg. Så er ikke overvektig i allefall. Men ønske r meg fine,stramme bein.

Jwg tror på josthold og trening. Nå er ikke jeg superflink når det det kommer til kosthold, men jeg prøver.

Men jeg trener 3-5 ganger i uken, hjemme!

Og det tar max 15 min! Uten vekter !

Prøv dette:

Firfotstående beinhev. 20 pr bein.

Hip thrust (gjerne med noe tungt på magen) 2 x 10-20

Sideliggende beinhev 20 pr bein × 2

Bulgarsk utfall. 2x 10-20.

Knebøy 2 x 10-20

Dette hjelper, det skal jeg love dere!

Google det dere ikke vet hva er. Og om det ikke er

Og om.bulgrsutfall og knebøy ikke er tungt nok, så ta på dere en sekk med noe tungt i.

Da kommer stramme lår og sprett rumpe 😉

Dere får i allefall ikke resultater uten trening.

Anonymous poster hash: 97c38...dd7

Skrevet

Jeg e r 175 høy og veier 64.5 kg. Så er ikke overvektig i allefall. Men ønske r meg fine,stramme bein.

Jwg tror på josthold og trening. Nå er ikke jeg superflink når det det kommer til kosthold, men jeg prøver.

Prøv dette:

Knebøy 2 x 10-20

Og om.bulgrsutfall og knebøy ikke er tungt nok, så ta på dere en sekk med noe tungt i.

Da kommer stramme lår og sprett rumpe

Veldig enig - trener man riktig så vil man få strammere lår. Har man vært overvektig og har mye overflødig hud så vil jo ikke den forsvinne, men noe kan man gå inn, og lårene blir jo uansett finere når de er trente og sterke.

Min erfaring er at kosthold også har mye å si for hvordan huden ser ut. Feil kosthold og jeg får masse vann i kroppen, og da ser lårene blubbete ut, bli veldig myke (jeg har også andre grunner til at det samler seg for mye væske i kroppen, så jeg må passe på). Men om jeg passer kostholdet mitt og drikker nok vann, da blir huden også på lårene bedre, mindre cellulitter m.m.

Om man føler at trening ikke hjelper, da har man trolig ikke trent riktig eller nok.

Anonymous poster hash: e73c6...d85

Skrevet

De9 lenger oppe.

Takk for tips! Jeg er som sagt ikke overvektig: 173 cm og vel 67 kg nå. Men jeg er utrolig lat, så trening blir det kun periodevis og halvhjertet. Det gikk jo på et vis da jeg var yngre, men 44 år krever sitt, for å si det så n. Ingenting kommer gratis lenger. Takk til deg med treningstipsene, skal sannelig gi det et bud!

Skrevet

de9 igjen.

Men bare så det er sagt, shorts og kjoler går jeg i nøyaktig som jeg vil. En fordel skal det ha å bli eldre: evnen til å gi blaffen er blitt betraktelig større!

Skrevet

de9 igjen.

Men bare så det er sagt, shorts og kjoler går jeg i nøyaktig som jeg vil. En fordel skal det ha å bli eldre: evnen til å gi blaffen er blitt betraktelig større!

Hvor gammel er du? Jeg er 31 og det har om mulig blitt verre for min del. Går aldri i kjoler, shorts osv uten strømpebukse. Helt forferdelig egentlig, i fjor var jeg på stranden i 30 grader i jeans.

Anonymous poster hash: d3ff2...d14

Skrevet

Prøv dette:

Knebøy 2 x 10-20

Da kommer stramme lår og sprett rumpe 😉

Tusen takk for gode tips! Men firfotstående beinhev? Finner ikke på Google 🙈

HI

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Men firfotstående beinhev? Finner ikke på Google 🙈

HI

https://m.youtube.com/watch?v=HUNJpqwaH4w

Men jeg tar 20 på venstre bein, 20 på høyre.

Så 20 på venstre og 20 på høyre. Stram rumpa skikkelig 😉

Skrevet

de9 her.

Jeg er 44. Beklager å måtte si det, men det skjedde noe med lårene erter fylte 40. De har alltid vært store i forhold til resten av kroppen, men en vakker dag for et par år siden ble de enda større og slappere, omtrent fra en dag til den neste.

Skrevet

Prøv dette:

Knebøy 2 x 10-20

Da kommer stramme lår og sprett rumpe

Dette er det jo verdt å prøve :)

Anonymous poster hash: aedb7...f78

Skrevet

Hvorfor anbefaler ingen jogging? Hjelper det? Sliter litt med det samme selv.

Skrevet

Det er trening som er eneste medisin. Jeg er 45 og er normalvektig. Jeg har trente lår. Jeg trener jevnlig styrke og jeg går og sykler daglig både som transport og med bikkja.

Anonymous poster hash: befd1...7e4
Skrevet

Det er trening som er eneste medisin. Jeg er 45 og er normalvektig. Jeg har trente lår. Jeg trener jevnlig styrke og jeg går og sykler daglig både som transport og med bikkja.

Anonymous poster hash: befd1...7e4

Sykling er vel og god trening for låra?

Anonymous poster hash: aedb7...f78

Skrevet

Løping!! Absolutt!!

Løping er den aller beste måten å forbrenne fett på. Når underhudsfettet blir borte får man veldig fine, markerte muskler! Stram fin kropp og huden blir ikke slaskete.

Ved vektløfting får en ofte muskler under alt fettet (men mindre man ekstrem-trener 5-6 ganger pr uke) og da ser man bare enda tjukkere ut!

Bare se på de som driver styrkeøkt! De er tjukkaser, mange. Sterke tjukkaser! Ingen som løper maraton har et gram for mye.

Anonymous poster hash: 6ee27...d45

Gjest marie-s
Skrevet

Har du forsøkt noen av de appene som finnes der ute? Der er mange gratis som viser hvordan du skal gjøre det og hvor du da skal kjenne det.

Skrevet

Løping!! Absolutt!!

Løping er den aller beste måten å forbrenne fett på. Når underhudsfettet blir borte får man veldig fine, markerte muskler! Stram fin kropp og huden blir ikke slaskete.

Ved vektløfting får en ofte muskler under alt fettet (men mindre man ekstrem-trener 5-6 ganger pr uke) og da ser man bare enda tjukkere ut!

Bare se på de som driver styrkeøkt! De er tjukkaser, mange. Sterke tjukkaser! Ingen som løper maraton har et gram for mye.

De som trener styrke slik du beskriver, spiser ofte opp mot 3000-6000 kcal om dagen. Nettopp for å bygge.

Når en "normal" person trener vanlig styrke, så forbrennes fettet om til muskler. Og det er noe helt annet. Ofte passer man litt på det man får i seg også og da sier det seg selv at man får ikke så enormt store muskler av styrke, men slanke fine muskler og mindre fett.

Jogging er absolutt bra trening det også, men mest fettforbrenning. Man får f.eks ikke sprett - rumpe av å jogge, det får man av statisk trening av sete-muskulaturen.

Skrevet

Løping!! Absolutt!!

Det er rett og slett feil! Man forbrenner myyyye mer ved å trene styrke enn ved kondisjon.

Anonymous poster hash: fa4a7...400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...