Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Det er nå 4 år siden jeg gjorde det slutt og flyttet ut fra eksen/barnas far. Det første året var turbulent med mye krangling, men vi har fått god hjelp på familievernkontoret slil at vi har fått til en god dialog og et godt samarbeid om barna. Problemet oppstår hvis jeg treffer noen, skal finne på noe med en kamerat eller kanskje en date. Da har han reagert med sjalusi og blir sur og grinete overfor både barna og meg. Vi har ikke mye med hverandre å gjøre, men barna har jo en del samvær, og de forteller også sine opplevelser. Jeg har tatt dette opp med han tidligere,for han blir virkelig sur om han får nyss i slikt,og da har han innrømmet at han er sjalu på meg og alle menn jeg omgås(også venner) og at han fortsatt har følelser for meg. Nå har jeg siden før jul datet en fantastisk mann jeg virkelig vil dele livet mitt med. Barna har ikke møtt han, og jeg har heller ikke nevnt han til hverken barna eller eksen ennå. Men vi har kommet dit hen at vi ønsker å ta et skritt videre, og eksen(som jeg ikke aner hvor har fått dette fra) er så sur og grinete at jeg blir lei meg på barnas vegne... Hva gjør man i slike situasjoner? Er det ikke på tide at han gir slipp etter 4 år? Jeg har aldri noen gang gitt han inntrykk av at det kan bli oss igjen. Jeg har aldri ønsket det en gang,så det er ikke noe jeg kan ha gjort for å opprettholde hans følelser... Jeg har mest lyst til å be han oppsøke hjelp, særlig siden han er sur ovenfor barna våre for noe de absolutt ikke kan noe for. En ting er at han er sur på meg,det får jo bare være... Selvom jeg virkelig ikke klarer å forstå problemet etter så lang tid... Noen med erfaring? På forhånd takk :-) Anonymous poster hash: d73d2...97d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Det er ikke så mye å gjøre med xens følelser dessverre. Men forbered den nye kjæresten din på problemer, sånn at han vet hva som kommer. Det blir sikkert ikke lett. Men xen venner seg nok til det etterhvert. Ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: 62cb3...3db
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Det er ikke så mye å gjøre med xens følelser dessverre. Men forbered den nye kjæresten din på problemer, sånn at han vet hva som kommer. Det blir sikkert ikke lett. Men xen venner seg nok til det etterhvert. Ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: 62cb3...3db Jeg har vært ærlig med kjæresten min om dette fra ganske tidlig i datingen,så han bryr seg g ikke stort om det, annet enn at han også reagerer ift at eksen er sur mot barna. Du har selvsagt rett i at jeg ikke kan styre eksen min sine følelser, men jeg synes ikke det er riktig at han skal la det gå utover barna heller... Jeg føler jeg burde prate med han på nytt. Men jeg vet ikke helt hva jeg isåfall skal si. Jeg ønsker ikke at dette skal gå ytterligere utover barna i form av svekket samarbeid heller, men samtidig ønsker jeg heller ikke å la eksens følelser styre resten av mitt liv. Jeg holder jo tilbake pga barna mine, jeg vil ikke at de skal få det vondt... Så det blir liksom en todelt situasjon,føler jeg... Jeg vet barna mine kommer til å like min kjæreste når de etterhvert skal bli kjent med han, og han og jeg har det veldig fint Sammen. Så det er jo ikke det som blir vanskelig heller... Huff, vanskelig situasjon føler jeg... Kan ikke bare overse at han reagerer slik mot barna våre heller... Hi Anonymous poster hash: d73d2...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå