Gå til innhold

9-åring som skjelver på hendene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 9. Noen ganger når hun våkner om morgenen skjelver hun kraftig på hendene. Det går gjerne over i løpet av frokosten og har nok aldri vart lenger enn en time, men det er ugreit mens det varer. Noen ganger er hun også svak i hendene om morgenen og må ha hjelp til for eksempel korken på melkekartongen.

Ellers er hun sterk og sunn. Hun er så godt som aldri syk (har hatt en fraværsdag fra skolen så langt siden 1. Klasse).

Noen som har ideer om hva det kan skyldes?

Anonymous poster hash: 9a6a8...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en datter på 9. Noen ganger når hun våkner om morgenen skjelver hun kraftig på hendene. Det går gjerne over i løpet av frokosten og har nok aldri vart lenger enn en time, men det er ugreit mens det varer. Noen ganger er hun også svak i hendene om morgenen og må ha hjelp til for eksempel korken på melkekartongen.

Ellers er hun sterk og sunn. Hun er så godt som aldri syk (har hatt en fraværsdag fra skolen så langt siden 1. Klasse).

Noen som har ideer om hva det kan skyldes?

Jeg er også svak i hendene om morgenen. Når jeg er veldig trøtt kan jeg føle meg litt skjelven. Men så lenge som en time? Ville nok ha sjekket med lege.

Anonymous poster hash: f4ec7...afc

Skrevet

Minner om lavt blodsukker. En av mine tålte dårlig av blodsukkeret falt i løpet av natten, og kunne våkne skjelvende og kvalm. Ved inntak av mat forsvant ubehaget.

Skrevet

Jeg tenker også lavt blodsukker,

Anonymous poster hash: 23ff7...5e7

Skrevet

Minner om lavt blodsukker. En av mine tålte dårlig av blodsukkeret falt i løpet av natten, og kunne våkne skjelvende og kvalm. Ved inntak av mat forsvant ubehaget.

Hun sier aldri noe om at hun er kvalm, men det kan stemme med at symptomene pleier å bli borte i løpet av frokosten.

Skrevet

Blodsukker som de andre sier, eller faktisk låsning/knuter i nakken etter natten... Sliter hun med det? Uansett sjekk fastende blodsukker hos lege 👍🏻

Anonymous poster hash: 88d00...100

Skrevet

Enig med de andre, få blodsukker (og ev. annet) sjekket hos lege.

Anonymous poster hash: 37173...c59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...