Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Vi sier sjeldent noe nytt, det meste er gjentagelser. Noen setninger går igjen oftere enn andre. Hvilke er du lei? Jeg er lei "ja, da får de mye glede av hverandre da" (om å ha to barn med et år imellom) Føler meg som en skuespiller i et stykke noen ganger, hvor alles replikker er planlagt og forventet Anonymous poster hash: 81eed...9cf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 Åååh, er så enig! Enkelte jeg kjenner kan føre hele samtaler i klisjeer. Man kan nesten alltid gjette hva de si, fordi de kommer kun med standarduttrykk som passer til det den andre personen sa. To uttrykk jeg er ufattelig lei av akkurat nå; Når noen får oppkast; 'ja, det er vel noe som går' (er det trøst, eller!?) Når man begynner på jobb etter endt permisjon; 'Det var sikkert godt å komme i gang igjen?' (NEI! Jeg vil være hjemme mer med min 8 mnd gamle datter!!) Prøver å holde meg una sånt pjatt selv, men når man ikke kjenner folk så godt er det lett å føre en samtale sånn. Mye mer merkelig når folk du kjenner godt lirer ut av seg sånne intersigende uttrykk. Anonymous poster hash: fab5b...dc3
Ylva og Mathilde Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 "åååh, nå må du nyte, den tiden går så fort", når du har en 2 uker gammel baby som skriker døgnet rundt, ikke sovet på 3 uker og husker ikke sist du var i dusjen. Jobber i et helseserviceyrke, så alle varianter av "nei det er vel gratis da" osv når kortet ikke leses, "nei, får vel ikke noe igjen på skatten/du arresterer meg vel ikke på vei ut/har ikke plass i arkivet" når jeg spør om de vil ha kvittering, og alle måter man unngår et enkelt ja eller nei når man blir spurt om pose. Ha. Ha. Ha, Ha.
Chupa chups Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 Kjenner meg igjen. Jeg er lærer, og får stadig høre 'du som er lærer, liker vel å snakke foran masse folk'. NIKS, hater det med mindre de er 6 år gamle og jeg får betalt for det. Så takk-for-maten-taler og lokalpolitikk kan dere putte en viss plass.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #5 Skrevet 29. mai 2016 Får hele tiden høre av søsknene mine hvor tjukk jeg har blitt. Jeg er gravid, 33 uker på vei. De sier det for å plage meg haha huff xD Anonymous poster hash: 728a8...2be
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #6 Skrevet 29. mai 2016 "Fint/ufyselig/herlig/flott/surt/guffent vær idag!" "Jaja, det kunne jo vært verre." "Det blir vel bedre etterhvert." Og de som nevnt over: "Nyt tiden, de vokser så fort" "Det er visst noe som går." Tar meg selv i å si sånne ting sjøl av og til, og vemmes etterpå. Enig med deg, HI. Høres ut som et dårlig skuespill. Anonymous poster hash: 88c42...bc4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #7 Skrevet 29. mai 2016 Prøv å tenke dere et liv uten standardreplikker. Ingen snakker til dere uten å ha noe nytt å komme med og ingen sier noe du muligens kunne tåle negativt. Kjempegøy! Anonymous poster hash: 4f06e...bc4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #8 Skrevet 29. mai 2016 Prøv å tenke dere et liv uten standardreplikker. Ingen snakker til dere uten å ha noe nytt å komme med og ingen sier noe du muligens kunne tåle negativt. Kjempegøy! Anonymous poster hash: 4f06e...bc4 Det handler ikke nødvendigvis om å ta ting negativt. Heller det at mange bruker mange uttrykk som vedtatte sannheter fordi de er for late til å tenke litt mer selv. Det blir slitsomt og kjedelig, og jeg støtter det ikke. Anonymous poster hash: fab5b...dc3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #9 Skrevet 29. mai 2016 Det handler ikke nødvendigvis om å ta ting negativt. Heller det at mange bruker mange uttrykk som vedtatte sannheter fordi de er for late til å tenke litt mer selv. Det blir slitsomt og kjedelig, og jeg støtter det ikke. Anonymous poster hash: fab5b...dc3 Hvis du irriterer deg over folk som ikke tenker selv i enhver sammenheng bør du i hvert fall ikke bruke tid her inne. Et bønnemøte på femtitallet var mer nytenking enn dette forumet. Anonymous poster hash: 4f06e...bc4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #10 Skrevet 29. mai 2016 Hvis du irriterer deg over folk som ikke tenker selv i enhver sammenheng bør du i hvert fall ikke bruke tid her inne. Et bønnemøte på femtitallet var mer nytenking enn dette forumet. Anonymous poster hash: 4f06e...bc4 Haha, ja det er morsomt å se at tonen i mange tråder her inne blir bestemt av de første svarene, og så jatter resten med 😄 og så kommer som regel kverulerende jeg, og bryter hele konsensusen. Og blir møtt av dundrende stillhet. Like forutsigbart hver gang. Er nok derfor jeg ikke er med i syforening. Koser meg IKKE meg en gjeng kjerringer som er heeeelt enige hele tiden. Anonymous poster hash: fab5b...dc3
Gjest Gul stjerne Skrevet 30. mai 2016 #11 Skrevet 30. mai 2016 "Ja, jeg ser den". Jeg dør litt inni meg hver gang noen sier det. Heldigvis har bruken av uttrykket roet seg litt. "Jeg vet". Irriterende når alle sier det samme, og at det i tillegg er hentet fra Sverige.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2016 #12 Skrevet 30. mai 2016 Skjønner hva du mener. En av velsignelsene ved å ha små barn er at man stadig sier setninger som man aldri hadde trodd man skulle si. Senest under middagen i dag sa jeg "Nei, du må ikke klemme majones ned i trusa di!" Er helt sikker på at jeg ikke hadde sagt den før i mitt liv Anonymous poster hash: b151f...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå