Gå til innhold

Synes dere dette er mye godteri til en tre-/fireåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et rør Smarties (de små), en dropseske, et kinderegg og en kjærlighet på pinne.

Anonymous poster hash: a5768...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer h*n å spise alt det?

Min klarer spise et halvt smartiesrør 1/3 pandalakris og to/tre seigmenn. Da er hun stappmett.

Anonymous poster hash: bcea1...9a3

Skrevet

Her inne får du svar at det er godteri nok for 5 lørdager!!

Stol på deg selv. Er kostholdet både sunt og variert resten av uka hadde jeg ikke reagert.

Mange gir bitte litt på lørdager...men så tenker de ikke over kjeks, is etc de får utenom

Skrevet

Klarer h*n å spise alt det?

Min klarer spise et halvt smartiesrør 1/3 pandalakris og to/tre seigmenn. Da er hun stappmett.

Skal vi klappe nå?

Anonymous poster hash: 1bfb8...7ca

Skrevet

Min tre- og femåring får det samme, men minus dropseska.

Anonymous poster hash: a55e3...abf

Skrevet

Skal vi klappe nå?

Hva er det for et svar?

Om du tror at mitt innlegg var skryt tyder vel det bare på at du åpenbart gir dine barn mye mer og muligens har dårlig samvittighet for det.

Hva du gir dine barn er ikke noe jeg har noe med.

Når hi ramser opp alt dette og spør om det er mye så svarer jeg hva MIN 3,5 åring orker.

Jeg svarte på det hi spør om, du svarte ikke.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til små smarties rør. Trodde de var i overkant av 10 cm..

Mine på 8 og 11 hadde ikke fått alt det. Men vi har gjerne heller litt chips, nøtter eller pølse.

Hvis flesteparten her svarer ja, gir du mindre da? Stol på deg selv som Julia1984 sier.

Det er viktigere med totalen i løpet av uka enn lørdagskvelden 😊

Skrevet

Hva er det for et svar?

Om du tror at mitt innlegg var skryt tyder vel det bare på at du åpenbart gir dine barn mye mer og muligens har dårlig samvittighet for det.

Når hi ramser opp alt dette og spør om det er mye så svarer jeg hva MIN 3,5 åring orker.

Nei...mine får svært lite grunnet diabetes 1...men ler av sånne prektige innlegg på dib ala "mine blir stappmett av 2 nonstop"

Skrevet

Nei...mine får svært lite grunnet diabetes 1...men ler av sånne prektige innlegg på dib ala "mine blir stappmett av 2 nonstop"

Les igjen.

Hun får 1/2 smartiesrør, 1/3 pandalakris og noen seigmenn. Det er ganske mye det, litt mer en 2 nonstop.

Skjønner du er dårlig på å sammenligne.

Skrevet

Det er vel OK. Mine får 10 smågodt, men ca halvparten spiser de ikke.

Anonymous poster hash: 61742...bd0

Skrevet

Snuppa her (nesten 3,5) får velge seg 1 ting i butikken på lørdager. Somregel velger hun 1 smartisrør, 1 melkeeventyr eller 1 eske gomp. Sånn har vi hatt det helt siden hun var stor nok til å ha noe begrep om lørdagsgodt.

For oss funker det best å ikke gi så mye lørdagsgodt for heller å slippe å være helt nazi resten av uka. Hun får aldri velge seg godt i butikken annet enn på lørdager, men det skjer brått at hun kan få en is eller slikt en helt vanlig tirsdag

Anonymous poster hash: e695a...a7a
Skrevet

Snuppa her (nesten 3,5) får velge seg 1 ting i butikken på lørdager. Somregel velger hun 1 smartisrør, 1 melkeeventyr eller 1 eske gomp. Sånn har vi hatt det helt siden hun var stor nok til å ha noe begrep om lørdagsgodt.

For oss funker det best å ikke gi så mye lørdagsgodt for heller å slippe å være helt nazi resten av uka. Hun får aldri velge seg godt i butikken annet enn på lørdager, men det skjer brått at hun kan få en is eller slikt en helt vanlig tirsdag

Anonymous poster hash: e695a...a7a

Dette. Men hun kunne glatt spist det du ramser opp uten problemer.

Anonymous poster hash: a4629...ca0

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skjønner at mine unger (og de fleste jeg kjenner) spiser "ekstremt" mye.

Mine delte en pose biler og en remse med de fruktkaramellene, en bolle popcorn og jaggu stjal de litt av min sjokolade og

Skrevet

Det er mer enn hva min 5 åring får, men han hadde fint klart å spise det. Han får gjerne velge to ting, feks smarties og kjærlighet, kinderegg og pastill

Anonymous poster hash: 535a9...ba4

Skrevet

Jeg synes det er ganske mye, men mine hadde glatt spist det, i hvertfall yngste. Hun kan spise snop til hun spyr og så spise mer etterpå om hun får lov.

Anonymous poster hash: c965a...a7c

Skrevet

Ja jeg synes det bar mye, men det er kanskje fordi vi er så heldige at sønnen på 3 år fortsatt ikke har "oppdaget" godteri.

Men når det er sagt så var det jo ikke bekymringsfullt mye. Tenker at det viktigste er kostholdet i ukedagene og ikke den ene ekstra droppsesken på lørdager.

Anonymous poster hash: 84b48...cfd

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Det var ingenting frekt eller nedlatende med svaret til den anonyme du angrep. Det må da vel være lov til å svare på et spørsmål uten å bli gjort narr av av? Min treåring er også småspist når det kommer til godteri og hadde aldri fått i seg alt det der. Når HI spør om det hun gir er mye, må jo nesten vi som gir mindre få lov til å svare ærlig uten at sånne som deg skal latterliggjøre oss og kalle oss prektige? For en uspiselig oppførsel fra din side!

Til HI: Det er endel mer enn det jeg gir min 3åring, men så lenge ungen ikke blir kvalm, er overvektig og du er flink å begrense sukker resten av uka ser jeg noe problem😊

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Hva er det for et svar?

Du svarer vel ikke på HIs spørsmål. Du svarer kun på hva ditt barn spiser! Hvordan er det svar på spørsmålet?

Du skryter.

Anonymous poster hash: ca9cf...720

Skrevet

Her får de velge 7-8 ting fra smågodtdisken. er 5 og 6 år gamle.

Anonymous poster hash: 7b550...e30
Skrevet

Syns ikke det hørtes så mye ut jeg altså. Kos dere:)

Skrevet

Syns ikke det hørtes mye ut. Min 4 åring får omtrent det samme, men sjelden at hun spiser det opp alikevel.

Anonymous poster hash: 66dab...ec1

Skrevet

Alle barn er forskjellige, vi bruker ikke ordet lørdagsgodt. Vi kjøper inn noe som familien koser oss sammen med i går kjøpte vi en stor pose potetgull.

Om vi er på butikken og hun spør om å plukke litt godt eller få et smartisrør til lørdagskos får hun det. Vi er ikke helt Nazi.

Anonymous poster hash: 885b3...72f

Skrevet

Her har vi heller ikke innført lørdagsgodt begrepet, men han (3 år)får som regel en liten boks der det ligger et kinderegg, litt blåbær/frukt og eventuelt 3 biter Gjende fullkornskjeks. Er fornøyd med dette. Spør heller ikke om ting i butikken. Men vil nok etterhvert si at de kan plukke seg 1-2 ting og øke etter alder

Anonymous poster hash: 413cb...7f2

Skrevet

Ungene her er 4 og 5 år, de får et lite smartis rør, en kjærlighet, også velger de mellom kinderegg, kicks eller gomp/smurf som 3 godteriet. Det varer lørdag og søndag :) Synes det er helt greit jeg :)

Skrevet

Nei synes ikke det :) min får stort sett en sjokolade, pastill eske og kjærlighet på pinne når han skal ha lørdagsgodt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...