Gå til innhold

kan babyen gå ned i vekt inni magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var til måling av babyen for ca 2 uker siden siden jeg har slitt med å gå opp i vekt. Baby ble målt til å være +10% og alt så fint ut. Var til ny kontroll på fredag siden sf-mål ikke steg så mye og jeg fortsatt går ned i vekt. Fikk da beskjed om at babyen var -12%.... hodet hadde omtrent samme str men magemålet var mindre. :( det var to forskjellig som utførte målingen så det har helt sikkert hatt en innvirkning, men jeg har tenkt mye etterpå, hva om babyen går ned i vekt også? Ikke bare jeg? Jeg har ikke gått ned mye, men man skal jo ikke gå ned i vekt når man er gravid og normalvektig fra før... skal inn til ny kontroll om 2uker igjen, er det noen som vet hva som kan skje dersom den nye målingen viser at babyen ikke legger på seg noe særlig? eller enda verre: blir mindre? Om det idet hele tatt mulig?

 

Anonymous poster hash: e86a9...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den har nok ikke gått ned i vekt,men vokst mindre enn den burde. Altså hvis den "skulle" veid 1 kg på første kontroll, men var 1,1 blir det +10%. Ved andre kontroll skulle den f.eks vært 1,3 kg men var bare 1,15 blir det ca -12%. Altså har den jo gått opp bittelitt, men mindre enn forventet.

 

Anonymous poster hash: 4cfd0...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten ble satt til 1520 ved første kontroll og 1430 ved andre... :( hode-målet var omtrent likt mens mage-målet var mindre..

Hi

 

Anonymous poster hash: e86a9...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ultralyd i 3. Trimester Babyen er så stor at jordmor ikke klarer å se helle babyen på bildet, hun ser bare kroppsdeler og hun kan ikke se nøyaktig hvor mye babyen veier. Derfor gikk ikke babyen ned i vekta😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...