Gå til innhold

Baby som gulper, og soving på ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyer skal jo sove på ryggen, men hva med gulping? Kan de ikke kveles? Min gulper nesten hver gang han sover, og jeg kvepper høyt av de fæle lydene. Høres ut som han holder på å kveles før han klarer å hoste det ut/snu hodet.

Anonymous poster hash: b64e5...92d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så ekkelt.. jeg vet ikke hva som kan hjelpe. Vesla her har kun gulpet et par ganger i søvne, og det gikk bra. Var skikkelig sprutgulp, da... :/ Raper du ham godt før han sovner? Vet at det finnes slike vinkelputer de kan ligge på, for å få opp hodet og overkropp litt. Men aner ikke om det har noen funksjon her. Men hjelper for refluks og forkjølelse. Kanskje helsestasjonen kan komme med råd?

Skrevet

Forresten lå jenta vår mest på siden :) Så det hjelper jo litt. Bare passet på at hun ikke rullet over på magen ved å støtte opp foran.

Skrevet

Babyer skal sove på ryggen til de klarer å rulle over på magen selv. De klarer fint å kvitte seg med gulpet. Skjønner det kan være skummelt, men det er mye verre om de gulper mens de ligger på magen. Da er risikoen for krybbedødsfall mye større.

Anonymous poster hash: 2dbe8...e85
Skrevet

"Krybbedødrisikoen er 14 ganger større for et spedbarn som blir lagt til å sove på magen, sammenlignet med spedbarn som blir lagt på rygg. Når barnet har ansiktet rett ned i madrassen i tillegg, er risikoen 60 ganger større. Selv om barnet gulper/kaster opp når det ligger på ryggen, er det ingen fare for at det vil kveles."

Landsforeningen uventet barnedød: https://www.lub.no/tema/forebygging/mageleie-som-risikofaktor

Anonymous poster hash: 2dbe8...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...