Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Jenta på 9 år har overnattet hos ei i klassen i natt. Jenta i klassen er ei som finner på veldig mye rart. Så, i natt så hadde de "døgnet". Hun ser nå rett og slett syk ut. Sitter bare of stirrer ut i lufta og ser ut som en zombie. Hvordan hadde dere reagert på dette? Anonymous poster hash: b9fb9...e57
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #2 Skrevet 28. mai 2016 Sendt henne i seng i noen timer. Vekt henne tidlig nok så hun fikk sove igjen til natt. Anonymous poster hash: 2f67b...0a8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 Jenta på 9 år har overnattet hos ei i klassen i natt. Jenta i klassen er ei som finner på veldig mye rart. Så, i natt så hadde de "døgnet". Hun ser nå rett og slett syk ut. Sitter bare of stirrer ut i lufta og ser ut som en zombie. Hvordan hadde dere reagert på dette? Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Tror du ikke det er lærepenge nok å kjenne på hvordan kroppen er i dag? Er vel ikke d uvanlig at barn prøver seg på å være våken en hel natt? Det er helg,og så får hun vel heller komme seg litt tidligere i seng i kveld. 😊 Anonymous poster hash: 5596c...636
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 Er det så mange måter å reagere på det på da? Nå har hun kanskje lært at søvn er viktig. Anonymous poster hash: fba9f...f62
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 Hadde ikke reagert noe særlig. Tenkt at det ble tidlig kveld på henne😴😜 Anonymous poster hash: 85162...321
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 Ja, lærepenge er vel greit nok. Men, hun er blitt dårlig av dette. Gråter og er kvalm. Sier at hun egentlig ikke ville. Gjør vel ikke dette igjen med det første da. Men, overnatting hos denne venninnen skjer ikke igjen om det skal være på denne måten. Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 Er vel ikke noe å reagere på. Alle barn gjør sånt. La henne sove et par timer, så føler hun seg bedre. Anonymous poster hash: 44003...f08
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 Ja, lærepenge er vel greit nok. Men, hun er blitt dårlig av dette. Gråter og er kvalm. Sier at hun egentlig ikke ville. Gjør vel ikke dette igjen med det første da. Men, overnatting hos denne venninnen skjer ikke igjen om det skal være på denne måten. HiAnonymous poster hash: b9fb9...e57 Nei, det er nok best at mammas prinsesse er trygt hjemme så hun ikke blir lurt av slemme venninner. Anonymous poster hash: fba9f...f62
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 Jenta på 9 år har overnattet hos ei i klassen i natt. Jenta i klassen er ei som finner på veldig mye rart. Så, i natt så hadde de "døgnet". Hun ser nå rett og slett syk ut. Sitter bare of stirrer ut i lufta og ser ut som en zombie. Hvordan hadde dere reagert på dette? Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Reagerer i grunnen mest på setningen "jenta i klassen er ei som finner på veldig mye rart". Rimelig sikker på at din jente synes det var en kul ide. Tror også hun kunne lagt seg til å sove hvis hun virkelig ville... Anonymous poster hash: c1bbb...8e8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #10 Skrevet 28. mai 2016 Ja, lærepenge er vel greit nok. Men, hun er blitt dårlig av dette. Gråter og er kvalm. Sier at hun egentlig ikke ville. Gjør vel ikke dette igjen med det første da. Men, overnatting hos denne venninnen skjer ikke igjen om det skal være på denne måten. Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Du må vel nesten si i fra til foreldrene? At du skjønner det var gøy, men at jenta di ikke syns det var noe særlig og at du er usikker på om hun kan i overnatte noe mer. Det er vel ikke så mange foreldre som hadde akseptert at overnattingsbesøket og niåringen tulla og fjasa noe lengre enn 23.00-0.00? Jeg vet ikke, min eldste er bare 6,5. Anonymous poster hash: 46195...f99
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #11 Skrevet 28. mai 2016 Mulig hun var mer med på det enn hun tørr å innrømme. Anonymous poster hash: 403e2...e01
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #12 Skrevet 28. mai 2016 Ja, lærepenge er vel greit nok. Men, hun er blitt dårlig av dette. Gråter og er kvalm. Sier at hun egentlig ikke ville. Gjør vel ikke dette igjen med det første da. Men, overnatting hos denne venninnen skjer ikke igjen om det skal være på denne måten. Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Det er ikke farlig å stå over en natts søvn, men man får en ganske trasig dag derpå. Jeg ville snakket med foreldrene til jenta, og sagt at dette ikke var greit, og at dersom datteren din skal sove der i fremtiden så må de holde litt kontroll. Har selv niåringer, og jeg legger meg ikke før de har sovnet når de har overnattingsgjester. Lar dem fjase g prate en stund, men ved midnatt må det være stilt. Anonymous poster hash: 31598...c80
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #13 Skrevet 28. mai 2016 Ja, det er en jente som finner på mye tull. Hun har desverre veldig lite grenser hjemme. Sånn er det bare. Så var derfor skeptisk i utgangspunktet. Men, jeg kan ikke la henne overnatte der hvis det blir sånn som dette. Når mine har overnatting,så har de grenser for når det skal være stille på rommet. De får heller ikke lov til å drive ute midt på natta (noe disse hadde gjort). Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #14 Skrevet 28. mai 2016 Reagerer i grunnen mest på setningen "jenta i klassen er ei som finner på veldig mye rart". Rimelig sikker på at din jente synes det var en kul ide. Tror også hun kunne lagt seg til å sove hvis hun virkelig ville... Anonymous poster hash: c1bbb...8e8 Hun kunne nok sikkert ha lagt seg til å sove om hun ville. Det sa jeg til henne også. Unnskylder henne ikke. Hun må selv ta ansvar for sine handlinger. Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #15 Skrevet 28. mai 2016 Ja, det er en jente som finner på mye tull. Hun har desverre veldig lite grenser hjemme. Sånn er det bare. Så var derfor skeptisk i utgangspunktet. Men, jeg kan ikke la henne overnatte der hvis det blir sånn som dette. Når mine har overnatting,så har de grenser for når det skal være stille på rommet. De får heller ikke lov til å drive ute midt på natta (noe disse hadde gjort). Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Herrefred! Ingen unger dør av en natt uten søvn. Lighten up 😀 Anonymous poster hash: 85162...321
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #16 Skrevet 28. mai 2016 Hadde spekulert på hvor foreldrene var likssom.... Anonymous poster hash: aa4b2...f55
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #17 Skrevet 28. mai 2016 Du kan nok være ganske sikker på at hun ikke blir invitert på flere overnattinger hos denne venninnen om du ringer og klager. Du kan eventuelt gi beskjed neste gang det blir aktuelt at hun bare får lov om hun legger seg i romlig tid men å "true" foreldrene med at jenta ikke får overnatte hos dem mer blir for dumt. Neste gang kan dere heller ha overnatting hjemme hos dere. Da bestemmer du. Anonymous poster hash: a9ed7...337
Mandala Skrevet 28. mai 2016 #18 Skrevet 28. mai 2016 De var ute gatelangs på natta? Isåfall er jo både problemstillingen og evnt reaksjonsgrunn noe helt annet enn den du skrev først. Når det gjelder døgning så synes jeg selvsagt at det er merkelig at så unge barn får holde på som de vil utover natta. Og da merker jeg at jeg nok er streng i den målestokken.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #19 Skrevet 28. mai 2016 Jeg hadde ikke gjort noe med det her og nå men hadde nok holdt igjen litt på overnattinger hos denne venninnen. Hadde ikke følt meg helt trygg på at de var godt nok ivaretatt. Anonymous poster hash: a4db8...fcb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #20 Skrevet 28. mai 2016 Jenta på 9 år har overnattet hos ei i klassen i natt. Jenta i klassen er ei som finner på veldig mye rart. Så, i natt så hadde de "døgnet". Hun ser nå rett og slett syk ut. Sitter bare of stirrer ut i lufta og ser ut som en zombie. Hvordan hadde dere reagert på dette? Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Det er derfor mine får et nei av meg når spørsmål om å døgne dukker opp. Men hadde det skjedd hadde jeg ikke blitt sint, de får en ganske naturlig konsekvens og hadde nok ikke mast så fælt om det mer. Gjorde det da jeg var russ, aldri mer. Var zombie i flere dager:p Anonymous poster hash: 57228...a68
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #21 Skrevet 28. mai 2016 Jeg har selv 8 og 9 åringer i hus og de har ofte venner på overnatting. Det hadde ikke vært greit at de døgnet nei. De får gjerne ligge og fjase litt etter sengetid, som jo gjerne blir sen uansett(22.30+), men etter en stund skal det vært stilt. Jeg hadde ikke sagt noe i denne omgang, men blir det snakk om overnatting igjen hadde jeg sagt i fra at det ikke er greit med døgning. Anonymous poster hash: d2353...d3c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #22 Skrevet 28. mai 2016 Det jeg synes er verst her er at de har vært ute midt på natten. Ville hørt hvor de var. Var de bare i hagen så er det ikke så alvorlig som om de har gått andre steder. Jeg vil tro at du nå forstår hvorfor den andre jenta er så vill av seg og finner på mye rart. Jeg hadde fulgt ekstra nøye med både jenta og foreldrene en stund, for jeg synes det er bekymringsfullt at de ikke tar ansvar for 9-åringene når jenta deres har overnatting og at de tillater at barna er ute og flyr på natta. Anonymous poster hash: fcb2a...8f8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #23 Skrevet 28. mai 2016 Jeg har ikke tenkt til å ringe og klage. Men, jeg syns ikke det er greit, og om det skulle bli snakk om overnatting senere, så skal jeg gi beskjed. Jeg syns ikke det er greit at mor har null kontroll på hva de holder på med. De hadde drevet rundt ved en låve osv visstnok i natt. Mulig jeg er streng, men jeg syns ikke noe om dette. Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57
*Miss Marple* Skrevet 28. mai 2016 #24 Skrevet 28. mai 2016 Jeg har ikke tenkt til å ringe og klage. Men, jeg syns ikke det er greit, og om det skulle bli snakk om overnatting senere, så skal jeg gi beskjed. Jeg syns ikke det er greit at mor har null kontroll på hva de holder på med. De hadde drevet rundt ved en låve osv visstnok i natt. Mulig jeg er streng, men jeg syns ikke noe om dette. Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Men det er jo mye verre enn at de ikke har sovet! Jeg hadde blitt rasende om min 9 åring hadde vært ute om natten! Jeg syns det er mitt rart at det er døgningen du reagerer mest på her?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #25 Skrevet 28. mai 2016 Jeg har ikke tenkt til å ringe og klage. Men, jeg syns ikke det er greit, og om det skulle bli snakk om overnatting senere, så skal jeg gi beskjed. Jeg syns ikke det er greit at mor har null kontroll på hva de holder på med. De hadde drevet rundt ved en låve osv visstnok i natt. Mulig jeg er streng, men jeg syns ikke noe om dette. Hi Anonymous poster hash: b9fb9...e57 Men det er døgningen du reagerer mest på, ikke at de har vært ute midt på natten?? Anonymous poster hash: e19cf...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå