Gå til innhold

Kan man lage bløtkake sånn her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangsfødende jeg lager det.

ta melk på bunden, smøre på bringebærsyltetøy og pisket krem

ta på miderste lag av kakebunden, ta på melk på bunden, ta på vaniljekrem, Ta på lokk og putte pisket krem rundt kaken?

Er det ok? Eller skal man ha syltetøy i bund av det midterste laget og vaniljekrem over?

Og jeg kan ikke byte ingredienser, har startende rier så kommer meg hverken hit eller dit. Håper noen vil svare

Anonymous poster hash: 52612...d78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstegangsfødene faktisk, mente første gang jeg lager det haha :)

Skrevet

Jeg ville brukt saft i steden for melk til å bløte bunnen med, og ville hatt syltetøy på midterste laget også, men det er fordi jeg liker syltetøysmaken bedre enn kremen. Lykke til :) Vanskelig å feile med bløtkake! :)

Skrevet

Takk, men jeg har ikke saft. Men mener du syltetøy under vaniljekremen? Eller kutte ut kremfløte inni kaken?

Skrevet

Dersom du liker de smakene er det ingen problem! Jeg blander aldri vaniljekrem og syltetøy-krem. Bruker bare en av delene i en kake. Men det er jo smak og behag. Jeg har også dynket med melk, det går fint 😊

Skrevet

Jeg bruker juice til å synke bunnen, pisker kremfløten og blander vaniljekremen i. Vi er ikke så veldig glad i syltetøy så derfor blander jeg bare litt syltetøy i krem blandingen.

Skrevet

Jeg lager den som du har tenkt hi. Dynker den i melk og har både krem/syltetøylag og et lag med vaniljekrem og bananskiver. Blir alltid god!

Anonymous poster hash: 029ce...c5f

Skrevet

Lager den også ganske lik. Blander syltetøyet og den piskede kremen :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Da er den i kjøleskapet. Håper den blir god. Jeg liker ikke bløtkake selv men samboer elsker det så håper han blir glad når han kommer hjem :)

Skrevet

Så snill du er! Tipper han blir kjempeglad 😁😁😊

Skrevet
Hvorfor står du og lager kake med rier?
Skrevet

Hvorfor står du og lager kake med rier?

Haha, det lurte jeg også på!

Anonymous poster hash: 198ad...5e3

Skrevet

Til neste gang du skal skrive ordet BUNN. Det skrives ikke bunden, men bunnen.

Jeg har dynket bunnen med melk mange ganger. Går fint det.

Anonymous poster hash: 06c42...d88

Skrevet

Til neste gang du skal skrive ordet BUNN. Det skrives ikke bunden, men bunnen.

Jeg har dynket bunnen med melk mange ganger. Går fint det.

Og skjønner ikke hvordan du klarer å bake med rier.. Lykke til med fødsel og kakepynting!

Skrevet

Dynker kaka med champagnebrus eller solo, blander krem og aprikossyltetøy for frisk smak. Du kan også bruke fruktcocktail, dynke med safta, og blande frukten med kremen.

Tror ikke du kan feile, så lenge fløten er god. Alt går ned hos bløtkakeelskere :)

Anonymous poster hash: b8b31...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...