Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #1 Skrevet 28. mai 2016 Er det noen her som har eksmannens barn boende hos seg fast, selv om det er slutt og dere har flyttet fra hverandre? Altså hvor du har tatt på deg rollen som "heltidsmor" for dette barnet. Hvis dere har felles barn også, hvordan går det i forhold til søsknene? Går dette bra? Og hvordan fungerer det i forhold til samvær med far? Anonymous poster hash: a83f5...bbf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #2 Skrevet 28. mai 2016 er mor død eller noe da eller? Anonymous poster hash: 39602...848
Leeloo76 Skrevet 28. mai 2016 #3 Skrevet 28. mai 2016 Det mest kjente eksempelet må vel være Bob Geldof som tok til seg datteren til eksen da begge foreldrene døde. Kjenner ingen andre, men om det er den beste løsningen og ungene synes det er greit ser jeg ikke noe problem med det.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #4 Skrevet 28. mai 2016 En venninne av meg har hovedomsorgen for stebarn. Mor er fradømt hovedomsorgen (var barnevernsak) og far flyttet etter bruddet med venninnen min. Da ble barnet boende igjen hos stemor så barnet kan fullføre skolegang på hjemstedet. Barnet ønsket også å bo hos stemor med søsken, familie og venner. Anonymous poster hash: c3d1a...a2f
skinnfilla Skrevet 28. mai 2016 #5 Skrevet 28. mai 2016 (endret) Ikke samme, men en bekjent fikk omsorg for min venninnes sønn , da hun tok livet sitt. Far var ikke egnet som omsorgsperson. Han som fikk omsorg var en veldig god venn av mor,ikke kjæreste. Jeg hadde mer enn gjerne tatt over omsorg for min stedatter. Hun bor hos oss nå. Endret 28. mai 2016 av skinnfilla
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #6 Skrevet 28. mai 2016 Når det ble slutt mellom pappa og hans daværende samboer ble hennes yngste sønn boende hos pappa til han var ferdig med ungdomsskolen. Jeg tror det var ikke kun pga skolen men også fordi de sto hverandre nært og hadde far og sønn forhold. Anonymous poster hash: 5180a...ab6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #7 Skrevet 28. mai 2016 Mine stebarn bor hos meg og sine to søsken. Mor har samvær annenhver helg,og min eks jobber i utlandet flere uker i strekk. Fungerer helt fint,søsknene får vokse opp i samlet flokk,og mine stebarn er til stor hjelp for meg med de minste. De henter på SFO og hjelper til med leksene. Vi har det trivelig sammen,men jeg vet noen lurer veldig på dette. Det var så enkelt for oss voksne at barna skulle slippe og skilles,jeg bor nære både barneskole og videregående,stebarna var godt etablert i huset og ift meg,har vært en del av livet deres i 13 år nå. Anonymous poster hash: a95ec...f07
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #8 Skrevet 28. mai 2016 Mine stebarn bor hos meg og sine to søsken. Mor har samvær annenhver helg,og min eks jobber i utlandet flere uker i strekk. Fungerer helt fint,søsknene får vokse opp i samlet flokk,og mine stebarn er til stor hjelp for meg med de minste. De henter på SFO og hjelper til med leksene. Vi har det trivelig sammen,men jeg vet noen lurer veldig på dette. Det var så enkelt for oss voksne at barna skulle slippe og skilles,jeg bor nære både barneskole og videregående,stebarna var godt etablert i huset og ift meg,har vært en del av livet deres i 13 år nå. Anonymous poster hash: a95ec...f07 Men hvorfor har mor bare annenhver helg? Dette skjønner jeg ikke, dersom hun ikke er uskikket til å ta seg av barn. Anonymous poster hash: bf06b...5a3
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2016 #9 Skrevet 28. mai 2016 Men hvorfor har mor bare annenhver helg? Dette skjønner jeg ikke, dersom hun ikke er uskikket til å ta seg av barn.Anonymous poster hash: bf06b...5a3 Det var hennes ønske den gangen hun gikk ut av forholdet med min eks,hun taklet ikke morsrollen,sliter psykisk med en del ting. Hun har vært,og er en god mor når barna er på samvær,men mer ansvar hadde hun ikke taklet. Anonymous poster hash: a95ec...f07
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #10 Skrevet 29. mai 2016 Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: a83f5...bbf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2016 #11 Skrevet 29. mai 2016 En venninne av meg har hovedomsorgen for stebarn. Mor er fradømt hovedomsorgen (var barnevernsak) og far flyttet etter bruddet med venninnen min. Da ble barnet boende igjen hos stemor så barnet kan fullføre skolegang på hjemstedet. Barnet ønsket også å bo hos stemor med søsken, familie og venner. Anonymous poster hash: c3d1a...a2f Kjenner til en lignende sak. Far kommer på besøk med ujevne mellomrom. Anonymous poster hash: c4b7e...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå